Musikpolitiet
Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-09 11:47

http://www.youtube.com/watch?v=bdEGGRv1TsM
(2:23 til 2:40)

Sammenlign med

http://www.youtube.com/watch?v=au7M4Wonk6Y

(0:44 til 1:01)

Pudsigt. "Winter wonderland" er skrevet i 1943. "Jeg har elsket dig så længe
jeg kan mindes" vist nok i 1937.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-09 11:51

> Pudsigt. "Winter wonderland" er skrevet i 1943. "Jeg har elsket dig så
> længe jeg kan mindes" vist nok i 1937.

Godt hørt. Jeg er helt enig med dig i, at det er påfaldende ens.

/Alex

Fra : Edward Jensen

Dato : 27-08-09 13:03

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in message
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Godt hørt. Jeg er helt enig med dig i, at det er påfaldende ens.

Der er ligheder bestemt, men ikke nogle som jeg vil kalde "påfaldende".

Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-09 13:42

"Edward Jensen" <edward@jensen.invalid> skrev i en meddelelse
> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in message

> Der er ligheder bestemt, men ikke nogle som jeg vil kalde "påfaldende".

Har du hørt og sammenlignet netop de sekunder jeg henviser til? Det er
_meget_ påfaldende.
Ikke dermed sagt at jeg tror at Kai Normann Andersen har snuppet noget med
vilje.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-09 15:14

> Har du hørt og sammenlignet netop de sekunder jeg henviser til? Det er
> _meget_ påfaldende.

Det vil jeg også sige. Hvis man ser bort fra rytmen, så er der node for
node, 2 ekstra toner i den danske, ellers er de totalt ens.

> Ikke dermed sagt at jeg tror at Kai Normann Andersen har snuppet noget med
> vilje.

Det er ikke til at sige, men hvis det først blev opdaget så mange år efter,
så skal det være dem begge vel undt at have frembragt et hit :)

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 27-08-09 17:43

> Ikke dermed sagt at jeg tror at Kai Normann Andersen har snuppet noget med
> vilje.

Jeg skulle lige til at korrekse dig (Martin) da jeg tog Alex' oplysninger
for gode varer, men Wonderland KOM først(1934 vs.1937).

http://www.carols.org.uk/winter_wonderland.htm

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 27-08-09 17:47

> Jeg skulle lige til at korrekse dig (Martin) da jeg tog Alex' oplysninger
> for gode varer, men Wonderland KOM først(1934 vs.1937).

Og så er jeg helt ude i hampen, beklager Alex. Og Martin har selv fundet ud
af fejlen, tilbage til kødgryderne.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-09 20:38

> Og så er jeg helt ude i hampen, beklager Alex. Og Martin har selv fundet
> ud af fejlen, tilbage til kødgryderne.

hehe, bare vi til slut bliver enige, så går det nok

Fra : Martin Bak

Dato : 29-08-09 16:36

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hehe, bare vi til slut bliver enige, så går det nok

De ovenstående 3 indlæg, 2 fra Ralph og 1 fra Alex, er først nu dukket op i
min newsreader. Jeg vidste godt at de fandtes, for det havde jeg set på
Google da Sunsite var nede på et tidspunkt.
Men hvad er det der sker? Det hele virker noget ustabilt for tiden, synes
jeg.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 17:38

> Google da Sunsite var nede på et tidspunkt.
> Men hvad er det der sker? Det hele virker noget ustabilt for tiden, synes
> jeg.

Ditto, jeg kan hverken modtage fra sunsite eller tdc(Og har ikke kunnet
længe - bortset fra dk.test, DEN modtager hver gang, men nnip.aioe.org
virker fint.

--
Ralph

Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-09 13:46

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Godt hørt. Jeg er helt enig med dig i, at det er påfaldende ens.

Hørt og hørt. Jeg opdagede det fordi, at der i sproggruppen blev nævnt
linien

"Jeg er jo kun en lille hverdagspige / og du er jordens drabeligste mand".

Da jeg prøvede at genkalde mig sangen i hovedet, kammede min hjerne
automatisk over i omkvædet fra Winter wonderland. Så jeg måtte jo lige
undersøge det

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-09 11:52

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse >
> Pudsigt. "Winter wonderland" er skrevet i 1943.

rettelse. 1934 skulle der have stået.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-08-09 13:08

Martin Bak skrev:

> http://www.youtube.com/watch?v=bdEGGRv1TsM
> (2:23 til 2:40)
> Sammenlign med
> http://www.youtube.com/watch?v=au7M4Wonk6Y
> (0:44 til 1:01)

Altså: Kai Normann Andersen skulle i 1937 have
hugget Felix Bernards "Winter Wonderland" fra 1934?

Jeg er Uenig i at det er samme melodi. Jeg synes ikke
at julemelodien har den karakteristiske rytme, som
der er i "Jeg har elsket dig så længe jeg kan mindes".

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 27-08-09 21:28

> Altså: Kai Normann Andersen skulle i 1937 have
> hugget Felix Bernards "Winter Wonderland" fra 1934?

Sikkert ikke bevidst, men det er tilsyneladende det der er sket.

> Jeg er Uenig i at det er samme melodi. Jeg synes ikke
> at julemelodien har den karakteristiske rytme, som
> der er i "Jeg har elsket dig så længe jeg kan mindes".

Der er udtryksmæssig forskel, men grundlæggende er det den samme melodi, i
de 17 sekunder af hver sang jeg henviser til. Det ville, i dagens verden,
være nok til en ophavsrettighedssag. 16 takter stort set planket.

--
Martin
www.martinbak.dk/