People get ready?
Fra : Per H

Dato : 26-08-09 18:30

Kender nummeret fra 60érne tror jeg, med en herre i forgrunden, men er
da ikke sikker på at det er Jeff Beck. Hvem kan det så være, når vi er
så langt tilbage?

per

Fra : Max

Dato : 26-08-09 18:33

Hej Per

> Kender nummeret fra 60érne tror jeg, med en herre i forgrunden, men er
> da ikke sikker på at det er Jeff Beck. Hvem kan det så være, når vi er
> så langt tilbage?

Det er ham med den ene overlæbe.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-09 19:06

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kender nummeret fra 60érne tror jeg, med en herre i forgrunden, men er
> da ikke sikker på at det er Jeff Beck. Hvem kan det så være, når vi er
> så langt tilbage?

Han hedder Curtis Mayfield, og gruppen er "The Impressions"

Men prøv lige at høre vores danske Micehlle Birkballe med det nummer:
http://www.facebook.com/home.php?#/pages/Birkballe-Friends/50377798155?ref=ts
(Klik på musikafspilleren i venstre side)

Damn, den kvinde kan få hårene til at rejse sig på armene.

/Alex

Fra : Per H

Dato : 26-08-09 19:30

On Wed, 26 Aug 2009 20:06:10 +0200, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Han hedder Curtis Mayfield, og gruppen er "The Impressions"

Ham kendte jeg, men det var ikke den jeg var ude efter. Eller også
har han lavet en indspildning, jeg ikke kender til.

Husker sangeren som var med en meget viberende stemme, tror faktisk
han er hvid,? syndtes ikke jeg kan finde den på youtube/ tdcplay.

jeg må lede videre/

per

Fra : Per H

Dato : 26-08-09 19:38

wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Han hedder Curtis Mayfield, og gruppen er "The Impressions"

Ha tør sku dårlig nok komme med resulstatet..

Det var Red Squares.

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=3998288&wmencpid=125&artistid=1201366#

per

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-09 20:40

> Ha tør sku dårlig nok komme med resulstatet..
>
> Det var Red Squares.

Hmm... den udgave bryder jeg mig godt nok ikke om.

Men det er sjovt, for Jeff Beck har faktisk lavet den både instrumentalt, og
sammen med Joss Stone:

Instrumentalt: http://www.youtube.com/watch?v=omjS9QxZ-8w (Han kan altså
stadig spille blues :)
Med vokal: http://www.youtube.com/watch?v=P7ECdYboOVA

/Alex

Fra : Per H

Dato : 26-08-09 20:56

On Wed, 26 Aug 2009 21:40:22 +0200, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmm... den udgave bryder jeg mig godt nok ikke om.

Ved heller ikke hvorfor jeg pludselig kom i tanker om den.
Og så skal det jo undersøges.

>Men det er sjovt, for Jeff Beck har faktisk lavet den både instrumentalt, og
> [...]

dejligt guitar spil.

Ja der er rigtig mange der har lavet den. Den er jo heller ikke så
ringe. Tekster, og noder ligger også derude.

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-09 07:54

> [...]
> Kender nummeret fra 60érne tror jeg, med en herre i forgrunden, men er
> da ikke sikker på at det er Jeff Beck. Hvem kan det så være, når vi er

Hej Per

Skulle lige til at spørge, om sangeren jævnt ofte, var helt oppe at synge
falset...

Så kunne det ikke være andre end Red Squares....

Den er udkommet i 2 versioner....

Som du selv har bemærket, et fra early sixties..
Tror faktisk kun den findes på vinyl....

Men en nyindspilning fra 1989, skulle ikke være svær at finde.

M.V.H....Benny..

Fra : Per H

Dato : 30-08-09 18:44

On Thu, 27 Aug 2009 08:54:17 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Men en nyindspilning fra 1989, skulle ikke være svær at finde.

Nej man kan købe den hos TDC, b.la.

Så god er den nu heller ikke

per