Niarn
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-09 10:29

Nu her hvor Niarn har været i medierne, gav jeg mig til at lytte lidt til
hans materiale.

Jeg faldt over denne:
http://video.google.com/videoplay?docid=9084566451672320339&ei=lwqRSqbYHJGF-Qa1paQG&q=niarn&hl=da

En eller anden klokke ringede, eller rettere et klaver. Nemlig dette:
http://www.youtube.com/watch?v=k-sHnU3tVqc

Er det ikke så tæt på en direkte kopi som man kan komme?

/Alex

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-08-09 14:00

Hehe jo inden jeg overhovedet havde set nr 2 link kunne jeg høre det var
high hopes...

Niarn er da i øvrigt en kæmpe klovn... I hans musik snakker han altid om
hvor hård han er, og hvor råt et liv han lever og at man ikke skal
"fucke med ham" men så i fredags da han pludselig stod midt i den rå
virkelighed han synger om, og blev ramt af et skudfragment i
bandekrigen, så mente han pludselig at det var kommet ALT for vidt med
al den kriminalitet... så er det måske ikke så sjovt når man selv
risikerer at være offer i den rå verden eller hvad?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 23-08-09 15:13

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> wrote in

> [...]
> al den kriminalitet... så er det måske ikke så sjovt når man selv
> risikerer at være offer i den rå verden eller hvad?

Som man siger: He talks the talk, but does not walk the walk."
Stor i kæften, men pivet når det kommer til stykket.
Men hvad kan man ellers forvente af et crackhead ?
Han viste også sin fejhed ved at aflyse koncerter bag efter.

Men nu ved hans teenage fans da hvad det egentlig er for en stor kujon de
ser så meget op til.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-08-09 21:40

Esben von Buchwald skrev:

> [...]
> al den kriminalitet... så er det måske ikke så sjovt når man selv
> risikerer at være offer i den rå verden eller hvad?

Siger han da i sine tekster, at han går ind for at skyde folk på gaden?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-08-09 00:33

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Siger han da i sine tekster, at han går ind for at skyde folk på gaden?

Jeg hører ikke hans musik (hvis det kan undgås), men den attitude han
udviser, er meget lig den som banderne pt. udmelder, ala. "man skal IKKE
fucke med os, for så får man røvfuld" osv.

Jeg slog op på en tilfældig sang efter en google søgning og den handler
sjovt nok om at han truer et "stikkersvin" med at brænde personen med benzin

http://www.lyricsbox.com/niarn-lyrics-stikkersvin-feat-loc-1p4gsx7.html

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 08:32

> [...]

> sjovt nok om at han truer et "stikkersvin" med at brænde personen med benzin

Hvis det argument skal holde så kan man heller ikke spille black metal
uden at brænde kirker af og ofre spædbørn ? ...

/thomas

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-08-09 13:46

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> Hvis det argument skal holde så kan man heller ikke spille black metal
> uden at brænde kirker af og ofre spædbørn ? ...
>
> /thomas

Hvis man skal tro de satanister der sidder i fængsel for at tage den form
for støj lidt for seriøst, så nej.

Hvis man skal tro de Neonazister der har "opgraderet" stilen til at være
yderst racistisk og hvor lytterne faktisk lever efter de tekster de hører
med at angribe folk og tæve dem til døde, så heller ikke der.

--
Henrik Laursen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 13:52

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> [...]
> yderst racistisk og hvor lytterne faktisk lever efter de tekster de hører
> med at angribe folk og tæve dem til døde, så heller ikke der.

min pointe er at musiken, artisten og hans/hendes udtryk som kunster
ikke behøver at have ret meget lighed med deres liv som privatpersoner

/thomas

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 24-08-09 15:01

Thomas von Hassel wrote:

> min pointe er at musiken, artisten og hans/hendes udtryk som kunster
> ikke behøver at have ret meget lighed med deres liv som privatpersoner

Korrekt. Jeg kan f.eks. godt finde på at bryde ud i sang med dette: "Nu ta'r
jeeeeg aldrig mereeeee på valseeeen igen".

Det betyder ikke, at jeg aldrig vil på pub igen
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : TL

Dato : 24-08-09 15:08

On Mon, 24 Aug 2009 14:51:54 +0200, in dk.kultur.musik
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

>min pointe er at musiken, artisten og hans/hendes udtryk som kunster
>ikke behøver at have ret meget lighed med deres liv som privatpersoner

Korrekt. Men der er da lidt ironi i sagen, hvis kunstneren dyrker og
forherliger en voldskultur.
Sæt et tungt beat på og snak gennem sangen, så kan du sige ting, som
med rette ville blive fordømt havde du publiceret dem som læserbrev
eller debatindlæg.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 15:12

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> [...]
> Sæt et tungt beat på og snak gennem sangen, så kan du sige ting, som
> med rette ville blive fordømt havde du publiceret dem som læserbrev

det er forskellen på kunst og læserbreve ...

/thomas

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-08-09 18:35

TL wrote:

> [...]
> Sæt et tungt beat på og snak gennem sangen, så kan du sige ting, som
> med rette ville blive fordømt havde du publiceret dem som læserbrev

Nemlig - han synger om sit vilde liv, men når det rent faktisk kommer
for tæt på og ikke er i hans fantasiverden, så er det ikke så sjovt
mere... Selv om han har hyldet den slags liv igennem sin musik...
Hvilket jeg i sig selv synes er rimelig taberagtigt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 18:43

> [...]

> for tæt på og ikke er i hans fantasiverden, så er det ikke så sjovt
> mere... Selv om han har hyldet den slags liv igennem sin musik...

Jeg læser / hører det som en beskrivelse .. ikke en hyldest

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-09 10:18

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sæt et tungt beat på og snak gennem sangen, så kan du sige ting, som
> med rette ville blive fordømt havde du publiceret dem som læserbrev

Tja, nu havde han jo egentligt også regnet med ( I følge radioen ) At
fuldføre de ellers planlagte opgaver, den week-end... Men det endte vist
alligevel med, at alt blev aflyst....

Men inden i kritiserer ham for voldsomt, så vent hellere... Enten til i har
set døden i øjnene. Eller følt det hede sus, der var så tæt på at sætte et
finitivt punktum for ens liv...

Så chokket kom vist en slat senere, og jeg vil tro, at reaktionen også kom
bag på selv Niarn.

M.V.H... Benny..

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-08-09 12:15

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> finitivt punktum for ens liv...
>
> Så chokket kom vist en slat senere, og jeg vil tro, at reaktionen også kom

Jeg tror de fleste ordentlige mennesker i danmark har det sådan som
Niarn udtaler, efter at han selv har "set døden i øjnene" som du
udtrykker det. Altså at den her krig mellem bander har taget overhånd.

Problemet er bare, at det først er når Niarn rent faktisk kommer i fare,
at han forstår alvoren - hidtil har han glorificeret sit vilde liv med
stoffer, vold og anden krminilalitet... Men pludselig stikker den lille
kylling halen mellem benene når han finder ud at andre rent faktisk
udlever det vilde liv, (som han selv tror han lever), og bringer resten
af samfundet i fare.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-09 08:20

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse

> [...]
> kylling halen mellem benene når han finder ud at andre rent faktisk
> udlever det vilde liv, (som han selv tror han lever), og bringer resten af

Hej Esben

Jamen har alle det ikke sådan lidt på denne måde....

Udsendte soldater, regner med, de skal ud på eventyr... Og det kommer de...

Mange af dem, opdager først, at det slet ikke var så eventyrligt, når de
kommer hjem...
Så må de gå til psykolog i årevis, for at få hovedet skruet ordentligt på
plads igen....

Niarn havde jo regnet med, at fuldføre sit weekend program...
Men mit gæt er, at reaktionen først, kom senere, og altså sagt på Dansk...
Den er man på ingen måder, selv herre over.....

Jeg har selv prøvet det engang... Pudsigt nok kunne jeg tydeligt se
kontrasten..

En familie, på udflugt, og farmand var lige uopmærksom et øjeblik....

Far og mor, smilende på forsæderne... Drejede til venstre....
To Piger ( Formodentligt tvillinger ) på bagsædet, de kiggede
ud af bagruden, med ansigterne fordrejet i rædsel....

For de havde set, jeg kom rigtigt stærkt, og var i gang med at overhale
dem...

Men det lykkedes at komme bag omkring deres bil, og inden om,
selv om min bil, var på vej forbi deres.....

Der gik faktisk et par timer, før det gik op for mig, at det jeg gjorde der,
rent faktisk var umuligt.... Så kom reaktionen....
Det tog nogle timer, inden jeg kunne køre igen.

Og spørger du mig, tror jeg slet ikke, far og mor opdagede, hvor tæt de
lige havde været, på at miste livet.... Men ingen tvivl, Pigerne vidste det.

Det som undrer mig, er den detaljerigdom som jeg husker episoden med.
Og så denne kæmpekontrast... Mor & Far, med ansigterne i lykkelige
folder, og så de to piger, i vild rædsel...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-09 10:10

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> min pointe er at musiken, artisten og hans/hendes udtryk som kunster
> ikke behøver at have ret meget lighed med deres liv som privatpersoner
>
> /thomas

Nej sikke da et held, det ikke er sådan....

Så havde Bamse jo kun 3 tænder....

Jeg håber da for ham, han har lidt flere

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-09 11:14

> [...]
>
> Jeg slog op på en tilfældig sang efter en google søgning og den handler
> sjovt nok om at han truer et "stikkersvin" med at brænde personen med

Niarn kunne da aldrig finde på at gøre nogen fortræd....

Men OK, her er Niarn selvfølgelig også, et skikkeligt halvgammelt får.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-08-09 00:57

Esben von Buchwald skrev:

> [...]
>
> Jeg slog op på en tilfældig sang efter en google søgning og den handler
> sjovt nok om at han truer et "stikkersvin" med at brænde personen med

Okay.

Når alt kommer til alt er det vel federe at lege gangster på plade end at
være det på åben gade. (Niarn, hvis du læser med, så må du godt låne
rimet.)

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Per

Dato : 24-08-09 09:23

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Okay.
>
> Når alt kommer til alt er det vel federe at lege gangster på plade
> end at være det på åben gade. (Niarn, hvis du læser med, så må du
> godt låne rimet.)

Og så synger/rapper han om Aalborg og at det skulle være en hård by at leve
i . Ligesom filmen Nordkraft....

Omg, LOL - Aalborg en lille pjatby - der sker sgu da ikke en skid - hallo
Nord Jylland hvad skulle der ske der ??.
Næh København - der kan vi tale om farlighed og problemer - men det er jo
også en storby.

Det er sgu for langt ude at rappe om gangster problemer i en Jysk by!

/ Per

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-09 11:19

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Næh København - der kan vi tale om farlighed og problemer - men det er jo
> også en storby.

København er sgu da ingen storby. Sammenlignet med Europas øvrige
hovedstæder, ja selv Hamburg, er København da intet andet end et lille
provinsielt udsted.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-09 11:30

> [...]
> også en storby.
>
> Det er sgu for langt ude at rappe om gangster problemer i en Jysk by!

Tja, hvis du mener det, så tror jeg såmænd ikke jeg vil sige dig imod....

De ting der sker i den retning, er ikke noget vi er stolte af,
og i må hjertensgerne få dem alle sammen....

Hvis Københavnere syntes, det er noget at være stolt af,
må i for min skyld gerne få al opmærksomheden )

Fare er afhængig af, hvem eller hvad du står over for...
Ikke hvor du står.
Du behøver ikke en storby for at dø.
Kun Ca 1 kvm...

M.V.H....Benny..