Nu vi taler om hollandsk musik
Fra : Michel

Dato : 22-08-09 17:41

Hej,

Der tales jo af - visse - en del om hollandsk musik. Denne er
fremragende synes jeg:

Gerard Joling - Het Is Nog Niet Voorbij , som i øvrigt er en dance-version
af det schweiziske bidrag til Melodi Grand Prix 2001 ("Io senza te" med
Peter, Sue and Marc).

http://www.youtube.com/watch?v=N5kH-n_j5wg

Michel

Fra : Michel

Dato : 22-08-09 17:43

Ups! Ikke 2001 men 1981 - sorry!

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-09 18:02

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Der tales jo af - visse - en del om hollandsk musik. Denne er
> fremragende synes jeg:

Jamen, så lad os da få Hollands populæreste band, som også er Hollands
største musikalske eksportsucces:
http://www.youtube.com/watch?v=_Syphwc5Flc

:)

Fra : Michel

Dato : 22-08-09 21:47

> Jamen, så lad os da få Hollands populæreste band, som også er Hollands
> største musikalske eksportsucces:
> http://www.youtube.com/watch?v=_Syphwc5Flc

Det lyder bestemt ikke værst. Der er lidt Nightwish og Xandria over det.

Mvh
Michel

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-08-09 18:10

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in news:4a9024a1$0$56773
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jamen, så lad os da få Hollands populæreste band, som også er Hollands
> største musikalske eksportsucces:

Åh ja. Opdagede dem først for et års tid siden, da nogle venner holdt en
Kate Bush aften bl.a med flere forskellige indspilninger af Kate Bush'
"Running up that hill". Heriblandt altså Within Temptations.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-09 18:15

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Der tales jo af - visse - en del om hollandsk musik. Denne er
> fremragende synes jeg:

Ja, der er blevet voldsomt populært at synge på hollandsk i radioen. Det
hører man mange gange hver dag.

> [...]
> af det schweiziske bidrag til Melodi Grand Prix 2001 ("Io senza te" med

Nu synes jeg nu altså, at bankeriet var alt for gennemtrængende i den der
video, men sådan skal det jo nok lyde indenfor den genre. Men jeg vil gå så
vidt som til at sige, at man sagtens kan høre at den musikalske
produktionskvalitet ligger lysår forud for den danske, engelske og
amerikanske. Og det gælder indenfor alle musikgenrer at hollændernes
kvalitetskrav overstiger alle andre landes kvaliteskrav.
Al hollandsk musik er generelt på et meget højt kvalitetsniveau.

Hvis jeg skal nærme mig din genre, så vil jeg sige at den her video er
rigtigt godt strikket sammen:
http://www.youtube.com/watch?v=WeUE9JEglxU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 22-08-09 22:12

> Nu synes jeg nu altså, at bankeriet var alt for gennemtrængende i den der
> video, men sådan skal det jo nok lyde indenfor den genre.

Er det ikke samme rytme fx DJ Ötzi bruger?

Bortset fra det så fandt jeg den oprindelige version af "Io senza te" fra
1981 med Peter, Sue & Marc. Skøn melodi:

http://www.youtube.com/watch?v=qp5iSNZpdZs

Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-09 08:29

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke samme rytme fx DJ Ötzi bruger?

Det er det i hvert fald her
http://www.youtube.com/watch?v=7iNxY6AY75s

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-08-09 18:24

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> danske, engelske og amerikanske.

> Hvis jeg skal nærme mig din genre, så vil jeg sige at den her video

Sjovt nok er den sang en cover version af en sang der oprindelig er
skrevet af en englænder med engelsk tekst til det engelske marked:

Chris Andrews' "Pretty Belinda" fra 1969.