Kind of Miles
Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 22:45

På DR2 kører i skrivende stund en udsendelse om Miles David, hvor DR's
bigband spiller numre fra Miles' Kind of Blue.
Mægtig udsendelse - mægtig musik!

Ved nogen, om Kind of Miles udkommer på cd/dvd?

Glæder mig MEGET til at høre fra jer.

Venligst

Stefan

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-08-09 21:55

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in news:h6ciuj$j71$1@news.eternal-
september.org:

> Ved nogen, om Kind of Miles udkommer på cd/dvd?

Jeg kan se at den senere bliver lagt ud som stream. Mon ikke DR beslutter
om flere udgivelsesformer på baggrund af popularitet?

Men ellers kan den originale "Kind of Blue" LP stadig fås i en remastered
CD udgave, og sidste år blev der udgivet en jubilæums version med både
CD, DVD og original LP i box med booklets m.m.

FED skive.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Kert Rats

Dato : 20-08-09 18:24

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CD udgave, og sidste år blev der udgivet en jubilæums version med både
> CD, DVD og original LP i box med booklets m.m.

Jeg vil kikke efter de remastered cd-udgave . Og i øvrigt kikke på stream
fra DR2-
Tak for dit input.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-08-09 20:52

> Jeg vil kikke efter de remastered cd-udgave .

Jeg tillader mig at gentage mig selv: Fed skive

Selv min hiphoppende, headbangende, trancedansende teenagesøn synes den
er fed, og min lille datter kalder det kærligt for Mickey Mouse musik.
Ved ikke helt hvorfor.

Hører den selv oftest henslængt med et glas god spirituosa, mens
hjernen tømmes og sjælen fyldes.

Den og Ike Quebecs "Soul Samba" er mine absolutte favorit jazz plader.

Fra : Kert Rats

Dato : 22-08-09 15:55

> [...]
>
> Selv min hiphoppende, headbangende, trancedansende teenagesøn synes den
> er fed, og min lille datter kalder det kærligt for Mickey Mouse musik.

Måske fordi Miles Davids musik også kan gøre sig som underlægningsmusik til
en tegnefilm?
Bare mit gæt.

Jeg kan selv godt forestille mig en Mickey Mouse-film med musikledsagelse af
numre fra Kind of Blue - selv om jeg har rundet de 50 år eller måske
snarere

Venligst

Kert Rats

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-08-09 17:57

> Måske fordi Miles Davids musik også kan gøre sig som
> underlægningsmusik til en tegnefilm?

Gættene har været mange. Bedste bud hidtil synes jeg er en svoger der
tror det skyldes at Mickey Mouse spiller jazz i en eller flere af de helt
gamle tegnefilm.

Men det er ikke helt til at sige hvad hun mener... sidste år insisterede
hun på at ville være en kængurusommerfugl til fastelavn.