Les Paul
Fra : Martin Bak

Dato : 15-08-09 12:04

Lad os da høre nogle numre hvor Les Paul-guitaren spiller en fremtrædende
rolle.

Først Frank Zappa:
http://www.youtube.com/watch?v=GYhgDWrOKN4&feature=PlayList&p=F2243B98335129B5&index=5

Bob Marley:
http://www.youtube.com/watch?v=XAixXMbyOBc
(guitaren er begravet sammen med ham)

John Lennon:
http://www.youtube.com/watch?v=0e7AQQTONvg

Kan I finde nogle flere?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-09 16:16

> Lad os da høre nogle numre hvor Les Paul-guitaren spiller en fremtrædende
> rolle.

Jan Akkermann:
http://www.youtube.com/watch?v=bpV5InLw52U

Jimmy Page:
http://www.youtube.com/watch?v=N9i2fqxSjTI

Peter Frampton:
http://www.youtube.com/watch?v=y7rFYbMhcG8

Gary More:
http://www.youtube.com/watch?v=cQSS4td3R1U

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-09 16:18

> Først Frank Zappa:
> http://www.youtube.com/watch?v=GYhgDWrOKN4&feature=PlayList&p=F2243B98335129B5&index=5

Faktisk et lidt sjovt klip, for Zappa spillede primært på Gibson SG.

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 15-08-09 17:45

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk et lidt sjovt klip, for Zappa spillede primært på Gibson SG.

Yep. Men lige denne dag havde han måske ikke ondt i ryggen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-09 18:40

> Yep. Men lige denne dag havde han måske ikke ondt i ryggen

Haha, ja sådan en Les Paul er godt nok en træklods at stå med. Man skal have
stærke skuldre

Fra : Max

Dato : 15-08-09 20:16

Hej Martin

> Først Frank Zappa:
> Bob Marley:
> John Lennon:

En sjov tanke at de alle fire nu er samme sted.

Jeg kan huske at der er mindst en sang hvor der
er nævnt en Les Pau guitar, men jeg kan ikke
komme i tanke om hvad det er for et nummer.

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 15-08-09 21:37

> Hej Martin

> En sjov tanke at de alle fire nu er samme sted.

4?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 15-08-09 21:38

> 4?

Arh.. Nå du tæller Les Paul med

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 16-08-09 07:48

Hej Martin

> Arh.. Nå du tæller Les Paul med

Ja, naturligvis, han er der jo pgså nu :)

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 15-08-09 20:34

Hej Martin

> Kan I finde nogle flere?

Jeg har ikke meget begreb om hvem der har bygget
hvilke guitare, men jeg ved at ham her var en meget
stor beundre af Les Paul og han nok er en af dem der
har været med til at cementere brugen af den elektriske
guitar i den rytmiske musik gennem 50 år.

Duane Eddy - Ghost Riders In The Sky
http://www.youtube.com/watch?v=UMz8XRGxZdY&feature=related

Og så en kvindelig guitarist der har fattet hvad rock er
sammen med Jeff Beck, nemlig Jennifer Batten

http://www.youtube.com/watch?v=5vOsTLyh1uE

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 20:48

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Og så en kvindelig guitarist der har fattet hvad rock er
> sammen med Jeff Beck, nemlig Jennifer Batten

dvs. kvinder på godt spille guitar men holde deres mund ?

/thomas

Fra : Max

Dato : 15-08-09 21:00

Hej Thomas

> dvs. kvinder på godt spille guitar men holde deres mund ?

Hvad er det du prøver at fortælle ?

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 15-08-09 21:13

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Og så en kvindelig guitarist der har fattet hvad rock er
> sammen med Jeff Beck, nemlig Jennifer Batten

Hører hun så hjemme i rock musik?

--
Carl

Fra : Max

Dato : 15-08-09 21:44

Hej Carl

> Hører hun så hjemme i rock musik?

Ja, naturligvis.

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 15-08-09 21:52

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Carl

> Ja, naturligvis.

I går skrev du ellers at kvinder ikke hørte hjemme i rock musik[¹], men
du har skiftet mening ser jeg.

[¹]http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/msg/3093d91266df2a8a?hl=da

--
Carl

Fra : Max

Dato : 16-08-09 07:49

Hej Carl

> I går skrev du ellers at kvinder ikke hørte hjemme i rock musik[¹],
> men du har skiftet mening ser jeg.

Det har intet med min mening at gøre, det er bare fakta. De er
jo virkelig sjældne som forgrundsfigure i den branche.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 16-08-09 10:42

Max skrev:

> http://www.youtube.com/watch?v=UMz8XRGxZdY&feature=related
>
> Og så en kvindelig guitarist der har fattet hvad rock er
> sammen med Jeff Beck, nemlig Jennifer Batten
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5vOsTLyh1uE

Rart at høre Jeff Beck lade en anden komme til, selvom den sidste
halvdel overgår lidt til Jeff Beck som jeg jeg kender ham.

Jeg kom til at købe hans album "Guitar Shop" alene p.g.a. det fede cover:
<http://host.jwcinc.net/3942996/albumart/Jeff_Beck_-_Jeff_Beck_s_Guitar_Shop.jpg>
og det er den musikalsk største fejl jeg nogensinde har gjort: Tre
sikkert dygtige solister der kæmper om at overdøve de to andre =.
Jeg skulle have købt albummet på vinyl, så jeg i det mindste havde et
ordentlig cover at hænge på væggen :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-08-09 12:51

Martin Bak skrev:
> Lad os da høre nogle numre hvor Les Paul-guitaren spiller en fremtrædende
> [...]
Slash / Guns'n Roses!

Edge / U2!

Clapton!

--