Queens forsangerinde
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-08-09 11:00

Queen har det jo med at genoplive sig selv med mellemrum med forskellige
forsangere. Hvorfor ikke en kvinde?

Jeg tænker på Whitney Houston. Det gør jeg generelt ofte, det indrømmer
jeg, men lyt til Show Must Go On og tænk over det.

Så Bryan May, hvis du læser med, så få det lige ordnet.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 12:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message
news.uyncpqzhcsbt41@peter...
> [...]
>
> Jeg tænker på Whitney Houston. Det gør jeg generelt ofte, det indrømmer
> jeg, men lyt til Show Must Go On og tænk over det.

Øhhh... nej tak! :)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-08-09 12:49

Alex Linaa skrev:

> Øhhh... nej tak! :)

Jeg har fået svar fra Bryan May. Han vil overveje sagen og fortæller
desuden, at han faktisk hedder Brian.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 12:58

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message
news.uynhq9k9csbt41@peter...

> Jeg har fået svar fra Bryan May. Han vil overveje sagen og fortæller
> desuden, at han faktisk hedder Brian.

Jamen held og lykke med foretagenet, jeg kan da heldigvis vælge ikke at
lytte til det ;)

Jeg er meget lidt begejstret for alle disse "kopibands" i form af et par
musikere fra noget oprindeligt, hvor en stor del af det vigtige mangler. Jeg
nævner i flæng: Thin Lizzy uden Lynott, Deep Purple uden Blackmore og Lord,
Black Sabbath uden Ossy.
Jeg har svært ved at forestille mig at Queen uden Freddy har nogen særlig
berettigelse :)

/Alex

Fra : Henrik

Dato : 16-08-09 20:18

"Alex Linaa" skrev i en meddelelse

> [...]
> Lord, Black Sabbath uden Ossy.
> Jeg har svært ved at forestille mig at Queen uden Freddy har nogen særlig

Du glemte James Deacon - især nu hvor du skriver >>Jeg er meget lidt
begejstret for alle disse "kopibands" i form af et _par_ musikere fra noget
oprindeligt..<<

Jeg søger forskellige LP Singler MC CD og CD singler - alle danske, fra slut
80'erne og op til 2002.
Se mere her http://www.123hjemmeside.dk/hallo_derude
(opdateret 16.08.2009)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 20:54

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Du glemte James Deacon - især nu hvor du skriver >>Jeg er meget lidt
> begejstret for alle disse "kopibands" i form af et _par_ musikere fra
> noget oprindeligt..<<

Er det ham der laver "parodier" på Roy Orbison?
Ham glemte jeg ikke

/Alex

Fra : TL

Dato : 16-08-09 20:43

On Fri, 14 Aug 2009 13:58:28 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.linaa.com> wrote:

> [...]
>nævner i flæng: Thin Lizzy uden Lynott, Deep Purple uden Blackmore og Lord,

Som Pink FLoyd uden Syd Barrett, Van Halen uden David Lee Roth,
Genesis uden Peter Gabriel...?

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 20:52

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Som Pink FLoyd uden Syd Barrett, Van Halen uden David Lee Roth,
> Genesis uden Peter Gabriel...?

Syd Barrett var imho ikke med i den periode hvor Pink Floyd virkelig blev
store.
Til din orientering, så ER David Lee Roth med i Van Halen igen ;) - Men det
"vigtige" i det band er Eddie, på samme måde som Rainbow har haft flere
forsangere og musikere gennem tiderne.
Genesis var to vidt forskellige bands før og efter Gabriel, jeg må give dig
ret her.

/Alex

Fra : TL

Dato : 16-08-09 21:41

On Sun, 16 Aug 2009 21:52:09 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.havelaager.dk> wrote:

> [...]
>forsangere og musikere gennem tiderne.
>Genesis var to vidt forskellige bands før og efter Gabriel, jeg må give dig

Min kommentar var ment lidt spøgefuldt. Som du har også jeg meget lidt
til overs for de rester af storband, der desperat forsøger at malke de
sidste skillinger af navnet, efter de(n) bærende eller definerende
elementer er væk.
Pointen med min tre tilfældigt valgte eksempler var såmænd bare, at
der er tilfælde, hvor det måske kan være svært at sige på forhånd, om
der er kunstnerisk værdi i at fortsætte bandet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 22:22

> [...]
> der er tilfælde, hvor det måske kan være svært at sige på forhånd, om
> der er kunstnerisk værdi i at fortsætte bandet.

Fangede godt pointen - tror jeg

/Alex

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-08-09 13:35

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in
news.uynhq9k9csbt41@peter:

> Jeg har fået svar fra Bryan May. Han vil overveje sagen og fortæller
> desuden, at han faktisk hedder Brian.

Pyt, det ville have været værre hvis du havde kaldt ham James May, for det
er ham fidusen fra Top Gear

--
Henrik Laursen

Fra : Max

Dato : 14-08-09 14:45

Hej Peter

> Queen har det jo med at genoplive sig selv med mellemrum med
> forskellige forsangere. Hvorfor ikke en kvinde?

Fordi kvinder ikke høre hjemme i rock musik.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 14:49

Max skrev:
> Fordi kvinder ikke høre hjemme i rock musik.

Sikke noget sludder !

Fra : Max

Dato : 14-08-09 15:19

Hej Sv-e

> Sikke noget sludder !

Nå du fatter det ikke.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 16:52

Max skrev:
> Nå du fatter det ikke.

Ikke fatter at ?

A:
Du ikke mener kvinder kan bidrage med noget til rock musik.

B:
At din udtalelse dækker over en yderst ensporet og chauvinistisk holdning.

C:
At det bare var en "smart" bemærkning.

Fra : Max

Dato : 14-08-09 21:34

Hej Sv-e

> A:
> Du ikke mener kvinder kan bidrage med noget til rock musik.

Ja.

> B:
> At din udtalelse dækker over en yderst ensporet og chauvinistisk
> holdning.

Hvorfor skulle den være chauvenistisk, tænker du selv
i de baner ?

> C:
> At det bare var en "smart" bemærkning.

Nej.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 21:58

Max skrev:

> Ja.

> Hvorfor skulle den være chauvenistisk, tænker du selv
> i de baner ?

Det var nok mere en åbenlys mulighed at du tænkte det ud fra dit indlægs
indhold, og det faktum at mene at kvinder ikke "kan/har" bidrage(t) med
noget til rockmusikken gennem tiden er jo i sig selv ret chauvinistisk,
da jeg tvivler kraftigt på du kan forklare eller forsvare dit synspunkt
objektivt og redeligt, lidt det samme som at sige at en blå guitar ikke
spiller lige så godt som en rød.....

Fra : Max

Dato : 14-08-09 22:03

Hej Sv-e

> [...]
> bidrage(t) med noget til rockmusikken gennem tiden er jo i sig selv
> ret chauvinistisk, da jeg tvivler kraftigt på du kan forklare eller

Kom nu, fortæl mig dog noget om betydningsfulde kvinder
i rock musik, kom med nogle navne som du mener har
bidraget med noget.

--
Mvh Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-09 22:27

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Sv-e

> Kom nu, fortæl mig dog noget om betydningsfulde kvinder
> i rock musik, kom med nogle navne som du mener har
> bidraget med noget.

tarja turunen da hun stadig var med nightwish med, skin fra skunk
anansie, Gwen Stefani (med No Doubt, ikke hendes solo crap), Amy Lee
(Evanescence), Janis Joplin. Debbie Harry, Courtney Love (Hole),
Marianne Faithful, Sharon den Adel (Within Temptation) ... do i need to
go on ?

/thomas

Fra : Max

Dato : 14-08-09 22:34

Hej Thomas

> [...]
> (Evanescence), Janis Joplin. Debbie Harry, Courtney Love (Hole),
> Marianne Faithful, Sharon den Adel (Within Temptation) ... do i need

Jeg kan så sige at den eneste af disse jeg føler lidt for, ja det er
Janis Joplin, hun havde både krop og sjæl. Hvad angår sådan en
som Debbie Harry vil jeg "chauvinistisk" sige at hun har nogle
dejlige læber, men rock har hun nu aldrig lavet.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 22:48

Max skrev:
Debbie Harry vil jeg "chauvinistisk" sige at hun har nogle
> dejlige læber, men rock har hun nu aldrig lavet.

At du ud fra din subjektive vurdering af hvad rock er sier en som Debbie
Harry fra som seriøs rock kunstner, siger jo ikke så lidt om hvilket
niveau vi diskuterer på her, at påstå hun ikke har betydet noget for den
generation som er vokset op med hende er jo direkte ignorant.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-09 23:32

> [...]

> som Debbie Harry vil jeg "chauvinistisk" sige at hun har nogle
> dejlige læber, men rock har hun nu aldrig lavet.

du mangler stadig at forklare hvorfor din manglende entusiasme for
diverse kvindelige musikerer/vokalister skulle betyde at kvinder ikke
har noget at gøre i rockmusik ...

/thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 14-08-09 22:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Kom nu, fortæl mig dog noget om betydningsfulde kvinder
> i rock musik, kom med nogle navne som du mener har
> bidraget med noget.

Janis Joplin
Annie Lennox

--
Carl

Fra : Max

Dato : 14-08-09 22:43

Hej Carl

> Janis Joplin

Der vil jeg godt give dig ret, men jeg gider ikke høre på hende.

> Annie Lennox

Hun er popmusiker.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 22:52

Max skrev:

> Hun er popmusiker.

Ok kan du uddybe den påstand ?

Det kunne jo få en til at tro du egentlig ikke rigtigt har hørt hvad hun
har gået og lavet i tidens løb.

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 23:14

Max skrev

> Hun er popmusiker.

Hvis du ikke kategorisere dette som rock ,har beatels jo heller aldrig
befundet sig i denne genre:

http://www.youtube.com/watch?v=0wR1VdG3BPE

Fra : Max

Dato : 15-08-09 06:44

Hej Sv-e

> Hvis du ikke kategorisere dette som rock ,har beatels jo heller aldrig
> befundet sig i denne genre:

Der er vel heller ikke nogen der vil kalde Beatles for rockmusikere ?

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 07:05

Max skrev:
> Der er vel heller ikke nogen der vil kalde Beatles for rockmusikere ?

Hvis rock genren indeholder kunstnere varierende fra Jerry Lee Lewis til
AC/DC får du da mere end svært ved at sortere Beatles fra på en saglig
måde.

Fra : Max

Dato : 15-08-09 15:23

Hej Sv-e

> Hvis rock genren indeholder kunstnere varierende fra Jerry Lee Lewis
> til AC/DC får du da mere end svært ved at sortere Beatles fra på en
> saglig måde.

Jerry har alle dage spillet rock'n'roll, han er jo fra før rock kom.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 15:33

Max skrev:
> Jerry har alle dage spillet rock'n'roll, han er jo fra før rock kom.

Jeg mener jo så at rock'n roll bare er en del af musikken som høre under
begrebet rock, ligesom punk f.eks, men lad nu det ligge, men vil stadig
påstå at Anni Lennox/Eurythmics på rigtig mange af deres numre er et
rock orkester selvom de laver noget med melodi på....

Og vi er kommet vel langt væk fra essensen omkring damerne, jeg syntes
ikke du har brugt meget krudt på at modbevise noget med saglige
argumenter, mere prøvet at drage andres udsagn i tvivl, det må du da
kunne gøre bedre ?

Fra : Max

Dato : 15-08-09 17:18

Hej Sv-e

> [...]
> ikke du har brugt meget krudt på at modbevise noget med saglige
> argumenter, mere prøvet at drage andres udsagn i tvivl, det må du da

Kom nu med de store damer, du må jo kende en masse.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 18:11

Max skrev:
> Kom nu med de store damer, du må jo kende en masse.

Du er åbenbart ikke ude på at føre en saglig debat, kun at lave balade,
held og lykke med det for det gider jeg ikke spilde mere af min tid på.

Fra : Max

Dato : 15-08-09 18:24

Hej Sv-e

> Du er åbenbart ikke ude på at føre en saglig debat, kun at lave
> balade, held og lykke med det for det gider jeg ikke spilde mere af
> min tid på.

Det behøver du heller ikke og saglighed skal du ikke stille dig
til dommer over.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 18:44

Max skrev:
> Hej Sv-e

> Det behøver du heller ikke og saglighed skal du ikke stille dig
> til dommer over.

Det kan jeg vel ligeså godt som dig vil jeg mene !

Fra : Max

Dato : 15-08-09 18:51

Hej Sv-e

> Det kan jeg vel ligeså godt som dig vil jeg mene !

Ja, der er og bliver nok en ballademager.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 18:58

Max skrev:
> Hej Sv-e

> Ja, der er og bliver nok en ballademager.

Tja men hvis det kan retfærdiggøre at du kommer med en påstand som du
ikke vil bakke op med egne argumenter, så er vi jo da forhåbentlig på
det rene med konditionerne for debatten, og så kan jeg sådan set fint
leve med det skudsmål, når bare det kommer fra dig :)

Fra : Max

Dato : 15-08-09 19:16

Hej Sv-e

> [...]
> det rene med konditionerne for debatten, og så kan jeg sådan set fint
> leve med det skudsmål, når bare det kommer fra dig :)

Forsat god wek-end, du har brug for den.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 14-08-09 22:41

Max skrev:
> Kom nu, fortæl mig dog noget om betydningsfulde kvinder
> i rock musik, kom med nogle navne som du mener har
> bidraget med noget.

Rockmusikens udvikling er jo meget mere end en super guitarrist eller en
egocentrisk forsanger, alle udgivelser tæller da de jo på kryds og tværs
har inspireret kunstnere.

Janis Joplin
http://www.youtube.com/results?search_query=janis+joplin&search_type=&aq=0&oq=Janis+

Tori Amos
http://www.youtube.com/results?search_query=tori+amos&search_type=&aq=0&oq=Tori+

Kate Bush
http://www.youtube.com/results?search_query=Kate+bush&search_type=&aq=f

Syntes nu mere det er dig som havde en udsøgt mulighed for at
understøtte dit udsagn, men var du åbenbart ikke i stand til ?

Fra : Max

Dato : 15-08-09 06:54

Hej Sv-e

> Rockmusikens udvikling er jo meget mere end en super guitarrist eller
> en egocentrisk forsanger, alle udgivelser tæller da de jo på kryds og
> tværs har inspireret kunstnere.

Er det nu også det, er rock musik bare musik eller er det noget
mere `? Netop personlighederne tror jeg betyder rigtig meget.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 15-08-09 07:09

Max skrev:
> Hej Sv-e

> Er det nu også det, er rock musik bare musik eller er det noget
> mere `? Netop personlighederne tror jeg betyder rigtig meget.

Er din påstand så at selve musikken er sekundær ?

Fra : Max

Dato : 15-08-09 15:24

Hej Sv-e

> Er din påstand så at selve musikken er sekundær ?

Måske er det noget af sandheden.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 15:19

> Fordi kvinder ikke høre hjemme i rock musik.

Nu er det jo Queen der har skrevet i en af deres tekster: "Fat bottomed
girls you make the rockin' world go round" ;)

Anyway, jeg synes da at Sharon Den Adel gør det ret godt her:
http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

;)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-08-09 15:13

Henrik Laursen skrev:

> Pyt, det ville have været værre hvis du havde kaldt ham James May, for
> det er ham fidusen fra Top Gear

Eller Bryan Ferry.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-08-09 15:16

Alex Linaa skrev:

> Jeg har svært ved at forestille mig at Queen uden Freddy har nogen særlig
> berettigelse :)

Freddie Mercury har lige ringet. Han siger, han egentlig ikke er så meget
til kvinder, men han er helt med på ideen.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 15:20

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.uynoktvccsbt41@peter...

> Freddie Mercury har lige ringet. Han siger, han egentlig ikke er så meget
> til kvinder, men han er helt med på ideen.

LOL, det er altså ikke sundt i længden at ryge al den oregano Peter

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-08-09 16:12

Alex Linaa skrev:

> Nu er det jo Queen der har skrevet i en af deres tekster: "Fat bottomed
> girls you make the rockin' world go round" ;)

Jeg tror godt, jeg kan få Whitney til at lægge sig lidt ud, hvis det er
det, der skal til. Hun skal bare droppe smøgerne, så går det nok helt af
sig selv.

Mercury var meget glad for amerikanske soulkvinder. Her er det bedste
citat om Aretha Franklin, jeg lige kan finde: "But I love the Queen of
Soul, Aretha Franklin, above all other singers. She must have one of the
best voices ever. She sings like a dream. I wish I could sing half as well
as she does."

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 17-08-09 19:20

"Peter Brandt Nielsen" skrev i en meddelelse
> Queen har det jo med at genoplive sig selv med mellemrum med forskellige
> forsangere. Hvorfor ikke en kvinde?

Idéen er ikke helt ved siden af - det ville være lige dele flashback og så
prøven nye grænser af.... Men hun skulle også have en markant rocket stemme.

Jeg ved ikke hvorfor jeg lige tænker på Bonnie Rait (ok, hun er ved at nå
Brian May aldersmæssigt) - hun har det hæse og rockede men mangler
stemmepragten, Nina Hagen har vel stadig stemmen og sprælskheden i sig, Lene
Nyström mest fordi hun har samme str bryster som Freddie.

Robbie Williams var angiveligt meget hooked på tanken om at overtage
Freddies plads, så han er sikkert villig til at klippe bollerne og lade
ølpatterne vokse for at få en chance igen. Men han ringer vel næppe før end
han får styr på stemmen.

George Michael har vel ikke fået installeret telefon i detentionen endnu?

PS var det ikke i en udsendelse om tilblivelsen af "A Night at the Opera" at
Roger Taylor siger følgende om hans og Brians samarbejde i dag : "Brian and
I, makes wonderfull noise together"?