Dansktop musik i Tivoli !
Fra : Per

Dato : 10-08-09 22:10

Hej Ng !

Mange i denne gruppe er jo ret vilde med dansktop og schlager.

Så her er ihvertfald lidt gode nyheder til dem:

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1203979.ece

/ Per

Fra : Søren Blom

Dato : 10-08-09 22:22

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i

> Mange i denne gruppe er jo ret vilde med dansktop og schlager.
>
> Så her er ihvertfald lidt gode nyheder til dem:
>
> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1203979.ece

Mange, ja, hvis Åge Hallorsson kan tælles i flertal, så er der mange, men
ellers er det vist ikke lige målgruppen der kommer her.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-09 06:13

> [...]
>
> Søren Blom
> soren@blom.dk
>
> Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Det kommer vel an på, om han havde uret / ret, da han sagde det.... Og det
gør vel ingen forskel, om det høres af en kvinde....

Når alt kommer til alt, er der vel egentligt flere herinde, som syntes godt
om Dansk top....

Dem der ikke kan lide det, er bare helvedes gode til at råbe op.... Så selv
om det er Åge der får skylden, er det måske nogle andre, der er rædselsfuldt
faktaresistente....

Som jeg vist har skrevet før, der er kommet mange her, for at snakke rock,
men de er altid endt med at være mere interesseret i det Danske....

Men det har du måske også en forklaring på ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Sv-e

Dato : 11-08-09 06:21

Benny Mortensen skrev:
> [...]
>
> Som jeg vist har skrevet før, der er kommet mange her, for at snakke rock,
> men de er altid endt med at være mere interesseret i det Danske....

Ja sjovt nok at nogle ligegyldigt hvilken stil de er tilhænger af
åbenbart tror at den bliver bedre af at nedgøre andre stilarter.

Det har ofte føget med respektløse kommentarer her i forumet, men
musikken har jo ikke rigtigt ændret sig alligevel, tale er sølv, men
tavshed er guld, som det før er sagt .....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-09 22:32

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så her er ihvertfald lidt gode nyheder til dem:
>
> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1203979.ece

Ja det går da den rigtige vej for slagermusikken. Efter at EkstraBladet har
sat sig som frontkæmper for den folkelige musik og modstander af DRs
slager-korstog
begynder der at ske noget. jeg har også læst om de mange
slagerkoncerter i København. Man har sat alt ind på at det skal være høj
kvalitet opførelsesmæssigt. Ikke bare noget med en omvendt kasse at stå og
synge på.
Sansynlígvis høj flot tysk kvalitet. Navnene signalerer i hvert fald
kvalitet og gode ørehængere som vi alle kender (og angående ørehængere taler
jeg ikke om Mike Tyson)

Kandis (En lille ring af guld)
Peter Belli (Teddybjørn)
Keld Heick (Ved landsbyens gadekær)
Kim og Hallo (Du ligner din mor)
Birthe Kjær (Den knaldrøde gummibåd)

Det tegner til en rigtig festforestilling på ægte tysk slager-maner. For den
almindelige dansker.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 11-08-09 13:15

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> slager-korstog begynder der at ske noget.

> Det tegner til en rigtig festforestilling på ægte tysk slager-maner. For

Så kan Tivoli godt forberede sig på nye rekord, mon ikke Aqua bliver
overhalet indenom af Jan & Hurra

http://www.aok.dk/musik/artikel/publikumstorm-til-aqua

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 13:37

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message

> Så kan Tivoli godt forberede sig på nye rekord, mon ikke Aqua bliver
> overhalet indenom af Jan & Hurra
>
> http://www.aok.dk/musik/artikel/publikumstorm-til-aqua

Jeg glæder mig til at se på billederne fra koncerterne, hvordan de får
pakket så mange rolatorer på så lidt plads :)

Fra : Ralph

Dato : 11-08-09 15:59

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse news:4a8165d8$0$56788>
Jeg glæder mig til at se på billederne fra koncerterne, hvordan de får
> pakket så mange rolatorer på så lidt plads :)

Hvis een rollator fylder 80 cm. i bredden, så giver det 26 km. rollatorer
ved siden af hinanden.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-09 17:33

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis een rollator fylder 80 cm. i bredden, så giver det 26 km. rollatorer
> ved siden af hinanden.

> Ralph

.................ja ja ja - og hvis een person fylder lige så meget som jeres
hjernemasse tilsammen, vil der være ubegrænset plads.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-09 14:16

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:h5s0vn$hcm$1@aioe.org...

> Hvis een rollator fylder 80 cm. i bredden, så giver det 26 km. rollatorer
> ved siden af hinanden.

Det var sgu ikke mange billeder Ekstrabladet ville ofre på begivenheden, og
heller ingen oplysninger om hvor mange der faktisk var der.
Men at dømme efter det nederste billede, fik vi vist ret i at det er
mormor-segmentet der har været i Tivoli og lufte spinlonkjolerne

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1211397.ece

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-09 08:00

> [...]
> Men at dømme efter det nederste billede, fik vi vist ret i at det er
> mormor-segmentet der har været i Tivoli og lufte spinlonkjolerne

Helt ærligt Alex.... Hvad skulle de have gjort... Udgivet et Dansk top
leksikon eller hvad ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-08-09 19:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Helt ærligt Alex.... Hvad skulle de have gjort... Udgivet et Dansk top
> leksikon eller hvad ?
>
> M.V.H....Benny..

Mærkeligt med ham Alex. hans apati mod sine bedsteforældre er sygelig.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-09 22:25

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Helt ærligt Alex.... Hvad skulle de have gjort... Udgivet et Dansk top
> leksikon eller hvad ?

Sådan som Ekstrabladet havde hypet begivenheden på forhånd, kunne man have
forventet at de ville dække "triumfen" i samme stil. Men det skete ikke, gad
vide hvorfor?

Jeg konstaterede desuden blot, at det nogle i gruppen ofte refererer til som
"den brede befolkning" og "alle", viste sig at være en flok bedstemødre der
var ude at lufte deres børnebørn. Ikke at det kom som nogen overraskelse.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-09 09:03

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> som "den brede befolkning" og "alle", viste sig at være en flok
> bedstemødre der var ude at lufte deres børnebørn. Ikke at det kom som

Gud ved hvorfor Alex håner sin bedstemor på den måde ???

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-08-09 11:43

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Gud ved hvorfor Alex håner sin bedstemor på den måde ???

Hun ville ikke have ham med i Tivoli?????

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:55

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hun ville ikke have ham med i Tivoli?????
>

> mvh Eva

Havde jeg fået muligheden dengang, ville jeg helt sikkert nemt
kunne have lokket min Bedstemor med til CCR koncert...
Hun var ret vil med Bad mood rising...

Og jeg ville være stolt af, at have hende med....
Hun var nu en gæv gammel tøs.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 30-08-09 12:03

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Gud ved hvorfor Alex håner sin bedstemor på den måde ???

Du mener altså det er at håne sin bedstemor ved at konstatere hun er i
Tivoli med sit barnebarn for at høre dansktopmusik.
Så er mit spørgsmål om det er pinligt for hende at:
1) gå i Tivoli?
2) have sit barnebarn med?
3) høre dansktopmusik?

Gerne flere svar.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-09 14:05

> [...]
> Tivoli med sit barnebarn for at høre dansktopmusik.
> Så er mit spørgsmål om det er pinligt for hende at:

Det vil jeg altså ikke have hængende på mig. Lad mig slå fast, at der
hverken er noget galt med bedstemødre, Tivoli, eller dansktopmusik.
Det der er noget galt med, er at en støjsender som Åge råber op om at "alle"
kan lide dansktopmusik, og at "hele den brede befolkning" lytter til det.
Ret mange personer i diverse nyhedsgrupper har snart i årevis forsøgt at
fortælle ham, at det er en uddøende genre der kun er forankret i den ældre
generation. Når han så får beviset, ja så må han tilsyneladende gå efter
personen, når de øvrige "argumenter" slipper op.

/Alex

P.S. Min bedstemor er desværre død for mange år siden, ellers ville jeg da
gerne have ledsaget hende.

Fra : Ralph

Dato : 30-08-09 14:38

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse news:4a9a790b$0$36571

> Det vil jeg altså ikke have hængende på mig. Lad mig slå fast, at der
> hverken er noget galt med bedstemødre, Tivoli, eller dansktopmusik.

Rolig nu - læs hvad jeg skriver - det var ÅGE der syntes du hånede, ergo må
det være HAM der ser det pinlige i bedstemødre, Tivoli eller dansktopmusik.
Beklager hvis du følte dig ramt.

--
Ralph - som nok selv er bedstefar om få år (selvom jeg føler mig som en på
19)

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-09 18:15

> Rolig nu - læs hvad jeg skriver - det var ÅGE der syntes du hånede, ergo
> må det være HAM der ser det pinlige i bedstemødre, Tivoli eller
> dansktopmusik.
> Beklager hvis du følte dig ramt.

Jeg læste godt hvad du skrev :)
Men da jeg har smidt Åge i filteret, ser jeg kun hans udgydelser når andre
svarer på dem.
Beklager hvis det kom til at fremstå som en reaktion på det du skrev, det
var ikke meningen

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 30-08-09 18:35

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse news:4a9ab39b$0$36564
> Men da jeg har smidt Åge i filteret, ser jeg kun hans udgydelser når andre
> svarer på dem.

DET er da dumt, der er tre ting jeg skal hver morgen, se WulffMorgenthalers
stribe, se statsministeren på BT OG chekke hvad Aage nu har fundet på - så
er jeg i godt humør og klar til dagens dont

> Beklager hvis det kom til at fremstå som en reaktion på det du skrev, det
> var ikke meningen

Det var da vældigt som vi kan beklage.

Lidt OT - kender DU historien om "det lille træ" på Grobshulevej i Torrild?
Jeg er født i byen, men kender ikke historien hverken den biologiske (træet
er vel 100 år gammelt, men næppe mere end 3 m. højt og tyndere end min
..hm...hm...overarm) og de mytiske, som der åbentbart er flere af. Svar gerne
privat, jeg er MEGET OT lige nu. e-mail er valid.
Hvis du ikke aner hvad jeg taler om så se billeder inde på
http://www.facebook.com/search/?q=torrild&init=quick#/group.php?gid=8083481425&ref=search&sid=615719612.4200348724..1

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-09 22:26

> [...]
>
> --
> Ralph - som nok selv er bedstefar om få år (selvom jeg føler mig som en på

HALLOO! HALLO! - det er ikke MIG der altid omtaler bedsteforældre som "bare"
dem. Prøv nu lige.......

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:50

> [...]
>
> --
> Ralph - som nok selv er bedstefar om få år (selvom jeg føler mig som en på

Jamen gjorde han ikke det ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-09 22:20

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:49

> [...]
>
> /Alex
>
> P.S. Min bedstemor er desværre død for mange år siden, ellers ville jeg da

Altså mindes jeg, en Alex der var ved at blive helt syg til en
familiefest...
Fordi de spillede Kandis....

Helt ærligt Alex, har du nogensinde overvejet, at du sommetider selv
er støjsenderen ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-09 11:03

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in message

> Helt ærligt Alex, har du nogensinde overvejet, at du sommetider selv
> er støjsenderen ????

Har du overvejet på et eller andet tidspunkt at lære at kende forskel på
disse?

http://da.wikipedia.org/wiki/Retorik
http://da.wikipedia.org/wiki/Humor
http://da.wikipedia.org/wiki/Fakta

Du læser andres indlæg som fanden læser bibelen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 16:41

> [...]
> http://da.wikipedia.org/wiki/Humor
> http://da.wikipedia.org/wiki/Fakta
>
> Du læser andres indlæg som fanden læser bibelen.

Det er da så en egenskab vi har til fælles )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-09 22:07

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Har du overvejet på et eller andet tidspunkt at lære at kende forskel på
> disse?
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Retorik
> http://da.wikipedia.org/wiki/Humor
> http://da.wikipedia.org/wiki/Fakta

Gab!
http://www.foedevarestyrelsen.dk/DVS/Generelle_udtalelser/Udtalelse_om_toejrong_af_toore_naeserong.htm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-09 22:25

> [...]
> Tivoli med sit barnebarn for at høre dansktopmusik.
> Så er mit spørgsmål om det er pinligt for hende at:

Ja, det er selve hans nedværdigende kommentarer om at det jo "bare" var
nogle bedstemødre og alle deres rollatorer. Det er som om han ikke under
sine bedsteforældre noget og som om
det jo "bare" er noget som de hører.Og at det jo "bare" er bla. og
bl.a......
Den tone har han altid om sine bedsteforældre. Han må have meget imod
dem. Ellers ville han ikke omtale dem som nogle "bare".
Han har brugt den tone i årevis.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 30-08-09 22:59

> Ja, det er selve hans nedværdigende kommentarer om at det jo "bare" var
> nogle bedstemødre og alle deres rollatorer. Det er som om han ikke under

Først vil jeg gerne rose dig for at svare på et indlæg, og holde dig til
"historien" (det hedder sikkert konsensus, forum eller noget andet fint jeg
ikke lige kan komme i tanke om), men trods det har Alex - i denne tråd -
ikke nævnt "Bare bedstemødre eller lign." og den med rollatorene var mit
billede på hvor meget de ville fylde ved siden af hinanden i Tivoli ved
Kandiskoncerten, men det kan du sikkert give et mere tro billede af.

--
Ralph

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:56

> [...]
> Tivoli med sit barnebarn for at høre dansktopmusik.
> Så er mit spørgsmål om det er pinligt for hende at:

Det må vel være Alex der mener sådan.... Eller hvad er der, jeg ikke
forstår ??

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:53

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Gud ved hvorfor Alex håner sin bedstemor på den måde ???

Jeg tror han mener, han når ind til hans yndlingsoffer Kandis
på denne måde

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:46

> [...]
> som "den brede befolkning" og "alle", viste sig at være en flok
> bedstemødre der var ude at lufte deres børnebørn. Ikke at det kom som

Tja, hvad skal man så lægge i det....

At folk efterhånden er blevet gamle, inden de afser sig tid til at få børn ?

Eller at folk bare generelt føler, de har alt for travlt, til at gøre
noget...
Sammen med deres børn....

Eller er det fordi forældrene ikke vil nedværdige sig til at gå til Kandis
koncert med deres børn ?

Jamen er det så Rock'nRoll folket vi her snakker om... ????

Eller har du en bedre forklaring på, hvorfor der efter din mening,
mangler en generation på plænen... ????

Tror du folk vil føle det beskæmmende, hvis deres børn, offentligt
erkendte, at de var medlem af Kandis Fan Club eller ?????

Ja de ville måske endda ligefrem, lade det med restriktioner,
hvir de ikke omgående meldte sig ud ?????....

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-08-09 19:38

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen