KO-klokkemusik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-09 10:21

Kan ni lide ko-klokkemusik ?

haha

http://www.youtube.com/watch?v=_NM8y4Y9ECc

Hilsen Åge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-08-09 13:27

On Sat, 8 Aug 2009 11:21:13 +0200, Åge Halldorsson wrote:

> Kan ni lide ko-klokkemusik ?
>
> haha
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_NM8y4Y9ECc
>
> Hilsen Åge

Prøv denne her i stedet for; det er sgu da lidt mere schwung over

http://www.kewego.dk/video/iLyROoaft1e6.html
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-09 19:54

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv denne her i stedet for; det er sgu da lidt mere schwung over
>
> http://www.kewego.dk/video/iLyROoaft1e6.html

Johhhh..... men der er jo kun een enkelt ko-klokke. O.k., han går så også
helt amok med den.

hehe

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 09-08-09 09:14

Hej,

> Kan ni lide ko-klokkemusik ?

Njaeh, jeg foretrækker som udgangspunkt, at klokkerne forbliver på køerne.
Eller måske endnu hellere, at man ikke plager dem ved at hænge klokker på
dem, der må være vandvidsdrivende at gå rundt med for "bøfdyrene".

Men jeg kom til at tænke på det schweiziske Matterhorn Project, der - i
hvert fald i Schweiz - havde et ret stort hit med "Muh!". Ja, det hedder den
skam, og singlen fandt såmænd hele vejen til Danmark. Jeg har den selv på en
opsamlings-cd, jeg købte i Bern eller var det Zürich for nogle år tilbage.
Videoen er ganske underholdende, og på sin vis synes jeg også det er en ret
iørefaldende - omend pjattet - melodi:

http://www.youtube.com/watch?v=mBAJEioMMuY

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-09 10:42

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> havde et ret stort hit med "Muh!".

> http://www.youtube.com/watch?v=mBAJEioMMuY
>
> Mange hilsner
> Michel

Hehe, den kan jeg godt huske. Den var faktisk et voldsomt stort hit også her
i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-08-09 15:47

Åge Halldorsson skrev:

> Hehe, den kan jeg godt huske. Den var faktisk et voldsomt stort hit også
> her i Danmark.

Hit ? Hvor ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-09 17:10

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i meddelelsen

> Hit ? Hvor ?

I Danmark. På Danmarks Radio.

Hilsen Åge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-08-09 17:53

On Mon, 10 Aug 2009 18:09:59 +0200, Åge Halldorsson wrote:

> "Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i meddelelsen

> I Danmark. På Danmarks Radio.

Løwn i di hals. Ren ønsketænkning. "Vi er mange der mener at ..." og
lignende vås.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hauge

Dato : 10-08-09 17:57

Kurt Hansen wrote:
> Løwn i di hals. Ren ønsketænkning. "Vi er mange der mener at ..." og
> lignende vås.

Men blev dog spillet en del i radioen da den var "populær", om den var et
hit, er tvivlsomt, men blev altså spillet.
Dt var dog ude i virkligheden, langt før disse moderne datamater blev
hvermandseje.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-09 19:46

> Løwn i di hals.

Jaja. den er guer mæ dæ do. Men ude i virkeligheden blev den spillet
konstant på adskillige radiostationer.

Ren ønsketænkning. "Vi er mange der mener at ..." og lignende vås.

Man må da leve ret afsondret fra virkeligheden hvis man ikke mener at denne
sang var et stort hit, for ude i den almindelige virkelighed kendte alle
folk den fra radioen, både børn, unge og voksne. .
Den blev særdeles kendt af stort set alle danskere. Det var stort set
umuligt at undgå at få kendskab til den. Man snakkede om at den var ret
skør.
Den var akkurat lige så kendt som "Hey hey baby" var det. Men herinde er
denne sang og D.J. Utzi også totalt ukendt, omend snart sagt alle danskere
ligeledes kender denne sang og Hr.Utzi

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-09 20:02

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Den var akkurat lige så kendt som "Hey hey baby" var det. Men herinde er
> denne sang og D.J. Utzi også totalt ukendt,

Ups, det var et sidespring. Men den sang som DJ Utzi fik et kanonhit med i
Danmark vil jeg lige bringe her. Den er som sagt kendt af næsten alle
danskere. Man kunne ikke bare høre den i radioen hele tiden, men også på
diskoteker over hele landet. På diskoteker kendte alle unge DJ Utzi. Han
var kendt for sin hvide hue, som jeg kun har set ham uden, en enkelt gang.
Det var i et slagershow for få uger siden. Det er kun herinde at ingen
kender ´denne meget kendte sanger og hans Europahit.
http://www.youtube.com/watch?v=5Q_P8-K3yi4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-09 17:17

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> Hit ? Hvor ?

Du kan vist ikke læse Åge'sk

1. Stort Hit = Noget marginalmusik som han kan lide
2. Den brede befolkning = 73 bredrøvede bønder fra den yderste plovfuge
3. Kvalitetsmusik = Noget der max har 3 akkorder, der er så simpelt så selv
en dement kloakmester kan synge med
4. Populært = Se "Stort hit"
5. Verdensnavn = Musik fra kategori 1, som er nået ud midt i Limfjorden
6. Støj = Alt det som 99% af befolkningen hører
7. Alternativ musik = Alt fra hitlisterne siden 1955

Prøv selv at substituere fra ordforklaringen ind i Åges skriverier, så
bliver mangt og meget lysende klart

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-08-09 21:36

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote in

> Hit ? Hvor ?

Tyskland, men ikke her hjemme.
Den nåede da godt nok lige at komme ind på bunden af nogle hitlister,
men den røg ret hurtigt ud igen.
Nummeret ende reelt med at blive et latterligt indlæg på diskotekerne når
deres "DJ's" syntes at "nu skulle der være sjov på dansegulvet".

--
Henrik Laursen

Fra : Michel

Dato : 11-08-09 13:08

Hej,

> Hit ? Hvor ?

Tjah, jeg var på det tidspunkt studievært på Ballerup Nærradio, der nu
hedder Radio Ballerup, hvor den blev råspillet. Ikke fordi det er stor
kunst, men vi syntes, den var sjov. Og jeg skylder at sige, at når den blev
spillet, så var der ofte en lytter i røret, der godt ville have plademærke
og nummer. Og så er videoen, som jeg først har opdaget nu, da egentligt også
ret underholdende, selv om den visse steder er lidt "fræk". Men en
onanerende egernunge, der måtte opdage, at reveselsretten i hvert fald ikke
den gang var afskaffet, og får en gang smæk af faregern, kan nok ikke støde
nogen.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-09 15:53

> [...]
>
> Tjah, jeg var på det tidspunkt studievært på Ballerup Nærradio, der nu
> hedder Radio Ballerup, hvor den blev råspillet. Ikke fordi det er stor

Ja, det er egentlig underligt hvilke radiostationer mange af debattørerne
herinde lytter til når de slet ikke har bemærket at sangen har været et
stort hit.
Den blev stort set spillet på alle radiostationer. De aner heller ikke hvem
DJ Utzi er. Det er endnu mere bemærkelsesværdigt

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 11-08-09 18:11

Hej Åge,

> De aner heller ikke hvem DJ Utzi er. Det er endnu mere bemærkelsesværdigt

Den strikhueklædte herre "hedder" altså DJ Ötzi. Vist nok "opkaldt" efter en
flere tusind år gammel nedfrosset schweizer, men jeg har ikke googlet på
dette. Det kan du og andre nysgerrige så gøre, hvis det er.

Jeg har selv et par cd'er med ham. Hans "Anton aus Tirol" var et pænt hit,
men han lavede også en cover-version af den gamle (og i min ører lidt
kedelige) "Hey, Baby", og en lørdag aften, da jeg traskede de ti minutter
hjem fra mine nu hedengangne forældre, hørte jeg to teenagere uafhængigt af
hinanden gå og nynne sangen, der på det på det tidspunkt var et megastort
hit - også blandt festungerne! Personligt er jeg nok mere til "Anton aus
Tirol".

Og selvfølgelig "Ein Stern", som det lykkedes mig at finde i ikke
imponerende kvalitet i "dance-versionen". De fleste versioner på YouTube er
"ballad version", og den siger mig ikke helt så meget, selv om den jo ikke
er dårlig.

Denne version er uden Oli: http://www.youtube.com/watch?v=APZCZsZi8z4

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 11-08-09 18:19

Ups!

For det første hedder han ikke Oli, men Nik P, og han er skam med på
videoen. Røde ører herfra! Nogen gange skullle man lige tjekke tingene lidt
bedre!

Beklagende hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-09 18:53

> Ups!

Ja, det siger jeg da også godt nok. Anede ikke hvad du mente?

> For det første hedder han ikke Oli, men Nik P, og han er skam med på
> videoen. Røde ører herfra! Nogen gange skullle man lige tjekke tingene
> lidt bedre!

Jeg tror faktisk det var Nik P. som først indspillede den. Derefter kom DJ
Utzi med den.

Hvad mener du så om disse to nedenstående, som kører i samme genre. den
hårde slager. De har begge været kanonhit i Tyskland. Man blev tudet ørerne
fulde af dem både på tv og radio.
Det skal lige siges, at der er tale om den store radio i Tyskland. Altså
public-service-radioen, der ligesom vores store radio, hedder P4. De kører
dog helt uden
slagerboycot, som vi jo gør i Danmark. Spiller i ikke dem på jeres radio, og
hvis i ikke gør, hvad er så grunden til det? - Der er jo ikke stor forskel
på "Eien Stern" og de to jeg her giver link til

Mitten in paradis
http://www.youtube.com/watch?v=KKnC8KR5m5o

Du hast mich 1000 mal belogen
http://www.youtube.com/watch?v=ZjhjMkjvBNw

Hilsen åge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-08-09 05:16

On Tue, 11 Aug 2009 19:52:30 +0200, Åge Halldorsson wrote:

> Det skal lige siges, at der er tale om den store radio i Tyskland. Altså
> public-service-radioen, der ligesom vores store radio, hedder P4. De kører
> dog helt uden slagerboycot, som vi jo gør i Danmark.

Det er rent selvforsvar. Vore faldne i treårskrigen og 1864 skal ikke være
forgæves!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-09 12:55

> [...]
> tilbage. Videoen er ganske underholdende, og på sin vis synes jeg også det
> er en ret iørefaldende - omend pjattet - melodi:

Tja, den var MUHligvis slet ikke så tosset endda

M.V.H....Benny..