Andre Andre Rieu
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-09 22:25

Jeg er nu nået 30 minutter ind i min video-optagelse fra ørdagens enorme
Andre Rieu-show i Masstricht, som blev sendt på ZDF. Sjovt at se hvordan
folk står og græder af glæde over denne verdensmand og han storslåede
orkester. De står som forstenede af glæde og smiler over hele hovedet. Nogle
står og er i extase og ser ud som om de er i drømmeland.

Den mand er da mere end et verdensnavn. Han er et unikum. intet når ham til
sokkeholderne. Han er da nærmest et univers-navn indenfor klassisk musik,
når han turnerer med sit 50-mand/kvinde store Johan Straus Orkester og
diverse solister. I Australien har han givet sin hidtil største koncert med
38.000 tilskuere i Melbourne.

Han tilfører klassisk musik noget folkeligt, så det glider ned hos mere
almindelige mennesker. Den her klassiske form for musik synes jeg er fuldt
på højde med slagermusik i almindlighed. Ja, det er nærmest bedre.

Prøv at se her. Det er fra Australien:
http://www.youtube.com/watch?v=UNUm0q4L35k

Hvad mener i om ham????

Og der der nogen der ved om der er andre klassiske solister der turnerer
verden rundt med et stort orkester ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-09 22:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener i om ham????

Her ser vi ham og hans orkester i en storslået opsætning i slagermusikshowet
"Feste der volksmusik"
http://www.youtube.com/watch?v=XiUFa3kdKIE&feature=related

Her fra Australsk TV
http://www.youtube.com/watch?v=LYXC9QrUkZY&feature=related

Så er de smuttet en bette tur til Wien (al seriøsemusiks hovedstad) i
Østrig.
http://www.youtube.com/watch?v=OECt2bErTFk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-09 22:41

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Ups. vi bliver næsten nødt til at have dette indslag fra USA. her er vi i
new York
http://www.youtube.com/watch?v=7CaB2Xy5RKk&feature=related

Værsågod. 26.000 tilskuere i Amsterdam. Her fortæller han vist noget om at
han ønsker at folkeliggøre klassisk, så dem der normalt ikke kan lide
klassisk musik, nu pludselig kan lide det.
http://www.youtube.com/watch?v=8n8_nnnSYEY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 04:14

Åge Halldorsson wrote:
> Prøv at se her. Det er fra Australien:
> http://www.youtube.com/watch?v=UNUm0q4L35k
>
> Hvad mener i om ham????

Min blinddøve mormor er vild med ham.
Og på 6. år diskuterer hun med sig selv hvordan man mon udtaler hans
efternavn, selvom vi har fortalt hende det 100000 gange.

Fra : Michel

Dato : 06-08-09 06:25

Hej,

> Jeg er nu nået 30 minutter ind i min video-optagelse fra ørdagens enorme
> Andre Rieu-show i Masstricht, som blev sendt på ZDF.

Personligt er jeg lidt mere vild med "pop-klassisk", hvor der er tilføjet
lidt gode rytmer.

Fx Bond, der i øvrigt på denne optagelse af deres formidable "Victory" har
fået besøg af Andre Rieu:
http://www.youtube.com/watch?v=hc0CwKc0No8

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-09 08:23

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lidt gode rytmer.
>
> Fx Bond, der i øvrigt på denne optagelse af deres formidable "Victory" har

Ja, det lyder rigtigt godt. Det ser ud at at hun her er en af de medvirkende
gæstesolister i et "Andre Rieu og hans Johan Straus orkester-show".
Andre Rieu har nemlig også gæstesolister med i hans mange show. Også det vi
lige har set i tv, fra Masstricht.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-08-09 08:49

Åge Halldorsson skrev:

Også det
> vi lige har set i tv, fra Masstricht.

Kan vi ikke en gang for alle få afstemt

Hvem er vi ?

// Kim

Fra : Michel

Dato : 06-08-09 11:06

> Kan vi ikke en gang for alle få afstemt
> Hvem er vi ?

Jeg ser som Åge det også, så hvis vi blot er to, så er det jo "vi"

Mvh
Michel

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 06-08-09 13:46

Michel skrev:

> Jeg ser som Åge det også, så hvis vi blot er to, så er det jo "vi"

Hvis det er dig og Åge, der ser det, så er definitionen vel hvis Åge
skulle skrive det "Michel & jeg", fremfor at tagge ejerskab på alle
andre her på nettet der skriver, og putte em ned i "vi" kassen.

Jeg vil mene at "vi" er stærkt overfortolket (som så meget andet i Åge's
verden".

// Kim

Fra : Max

Dato : 06-08-09 14:00

Hej Kim

> Jeg vil mene at "vi" er stærkt overfortolket (som så meget andet i
> Åge's verden".

Åge har sikkert fladbukke og derfor omtaler han sig i flertal ;)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 15:06

> Åge har sikkert fladbukke og derfor omtaler han sig i flertal ;)

Yikes! Gå væk grime billeder

Fra : Jensen

Dato : 07-08-09 08:53

On Thu, 6 Aug 2009 16:05:44 +0200, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote:

>"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Yikes! Gå væk grime billeder

Og hvor tror du, at Åge har dem fra?
Eller sagt på en anden måde, det er ikke spidskommen, der er i den mad,
grillmutter serverer for sine intetanende gæster/ofre.

Velbekomme... >

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-09 15:09

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> har sikkert

Du er en meget syg mand -
Er du psykopat ? ? ?

Fra : Max

Dato : 06-08-09 16:29

Hej Åge

> Du er en meget syg mand -
> Er du psykopat ? ? ?

Og atter taler du om ting du ingen begreb har om.

--
Mvh Max

Fra : Michel

Dato : 06-08-09 15:30

Hej,

> Hvis det er dig og Åge, der ser det, så er definitionen vel hvis Åge
> skulle skrive det "Michel & jeg", fremfor at tagge ejerskab på alle andre
> her på nettet der skriver, og putte em ned i "vi" kassen.

Har du set videoen med Bond? Jeg synes, det er ret god musik og har samtlige
deres cd'er. Selv om der ikke hersker tvivl om, at der er tale om
"playback", kan pigerne faktisk godt spille med mindre der er tale om Milli
Vanilli #2

Mvh
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-08-09 09:06

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ser som Åge det også, så hvis vi blot er to, så er det jo "vi"
>
> Mvh
> Michel

Tja, jeg kan som vist tidligere udtalt.... Som udgangspunkt

Li' alle former ( næsten ) for musik...
I hvert fald indtil jeg selv har sagt det modsatte..
Så nu er vi allerede tre....

I øvrigt, har jeg ikke for vane, at kritisere dem jeg ikke kan lide..
Bare konstatere, at de / den, ikke lige var min kop te...
Med F.eks udtalelser som jeg sagde om Coldplay på RF...
De var ved at øve sig i at komme videre til næste accord.

Jeg kunne ikke lige finde en udtalelse, som der i mine øjne
var mere beskrivende, om min mening om netop disse.

Så måske, ja altså bare måske... Kunne det måske tænkes..

Taget i betragtning, at der nævnes, publikummer i tusinder,
til Andre Rieu's shows.... Det samme til Paul Potts...

Og ja, blot da for at føje spot til skade....

Så lad os da ikke glemme, at Jodle Birge jo altså faktisk
var en rigtigt populær mand, og det gennem mere end 30 år...

At det var de helt store kritikere herinde, der var........
Lad os sige, Måske en anelse for selvglade, og derfor
tillagde deres egne meninger, lidt for stor betydning....
Eller måske snarere, tillader sig den luksus....
At latterliggøre andres mening....

Indrømmet, jeg har ikke hørt meget med Bo Young,
men den smule jeg har hørt, har der ikke været noget at
udsætte på.... Så sådan helt præcist.... Hvad er der så
galt med ham, ud over at være Jodle Birge's søn ???

Og jeg må da indrømme, at er det noget der ligger til Rock folket.
At F.eks Bo Young, skulle slås til plukfisk, bare fordi han er søn
af Jodle Birge... Så indrømmet, så vil jeg være den første, til at
vende Rocken ryggen, og sige... Den bragte på ingen måder
folk sammen... Hvad kritikerne herinde, da også til fulde tjener
som bevis for.... Eller tager jeg igen fejl ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 07-08-09 04:01

On 7 Aug., 10:05, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> [...]

> tillagde deres egne meninger, lidt for stor betydning....
> Eller måske snarere, tillader sig den luksus....

Kære Benny
Du tager fejl. Enhver har ret til at skrive hvad han mener. Og enhver
har ret til at have sin musiksmag. Men når den subjektive smag bliver
koblet sammen med objektive faktuelle fejlpåstande - såsom at Andre
Rieu og hans popband skulle være i den klassiske verdenselite, så
inviterer man bevidst til modsigelse - og hvis man fremturer: til
latterliggørelse.
mvh Ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-08-09 14:19

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Sikke da noget vrøvl at skrive. Hvorfor i alverden skulle det dog invitere
til latterliggørelse at skrive at "Andre Rieu og hans Johan Straus Orcestra"
er i verdenseliten ? ? ? - jo, måske hos folk der ikke har antydningen af
musikforståelse og hos hvem høj musikkultur er når en solist tager sig på
tisseren mens han vrider sig lidderligt - eller en "se mig på
scenen-og-hvor-dygtig-jeg-er-selvglad-solist" som sætter i, med et
øresønderrivende hvin, skrig eller hyl så kaffekopper og glas er ved at
splintres.
Andre Rieu og hans orkester er et højt værdsat orkester, som forøvrigt
er det 4. mest turnerende på verdensbasis. Men selvfølgelig kan hele verdenm
tage fejl.

Det er jo nok sån der hænger sammen. Den opfattelse kan man godt få efter et
par minutter her i nyhedsgruppen.

PS: Disse ord er sagt af en person som normalt ikke er til klassisk, men til
slager.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 08-08-09 13:03

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sikke da noget vrøvl at skrive. Hvorfor i alverden skulle det dog invitere
> til latterliggørelse at skrive at "Andre Rieu og hans Johan Straus
hvis du nu ikke hidsede dg så meget op, ville du opdage at der stod "den
klassiske verdenselite". Hvorfor du nu pludselig undlader "klassiske" kan du
måske selv forklare?
Hvor har du set en elitær kunstner stå og hive sig selv i tisseren? Er det
noget sdu går og tænker meget på åwe?

Fra : Jensen

Dato : 08-08-09 16:39

On Sat, 8 Aug 2009 14:02:34 +0200, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

>Hvor har du set en elitær kunstner stå og hive sig selv i tisseren? Er det
>noget sdu går og tænker meget på åwe?

I forbindelse med X-factor skrev Åwæh ofte om et emne, der optog ham meget,
nemlig et tilbagevendende ønske om at Thomas Blachman skulle hive sin
pikkemand frem og tisse på scenen midt under showet.

Til Åwæhs store fortrydelse skete det ikke, så han måtte hver fredag aften
traske slukøret ned til grillmutter og bede om den største grillpølse, hun
havde, samt to daggamle rundstykker placeret kunstnerisk på en tallerken med
en stribe remoulade i forlængelse af førnævnte pølse.

Og så kan det ellers nok være, at Åwæhs aften var reddet...

--
Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-09 19:57

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor har du set en elitær kunstner stå og hive sig selv i tisseren?

Michel Jackson

> Er det noget sdu går og tænker meget på åwe?

Jeg tænker på at sdu burde hejses op i en flagstang i din....... (sletttet
af censuren)

HA

Hilsen Åwe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-08-09 11:54

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Rieu og hans popband skulle være i den klassiske verdenselite, så
inviterer man bevidst til modsigelse - og hvis man fremturer: til

Tja, det skal jeg da ikke kunne sige, om det er rigtigt, eller forkert.
James Last, hørte også til verdens eliten...
Men det er der også rigtigt mange der vil bestride....
Måske har det band ikke helt nok medlemmer...
Men det giver så langt flere shows.....

Så efter hvad jeg lige umiddelbart kan skønne...
Så er hans udtalelser da ikke helt hen i vejret.

M.V.H....Benny..