Hjælp - måske er dette Herbie Han
Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 04-08-09 04:29

Jeg har fået en melodi i hovedet og nu kan jeg ikke finde ud af hvem der
har lavet den og hvem der har indspillet den, er her nogen der kan hjælpe?

På dette link nynner jeg, den del af temaet jeg kan huske:
ftp://aigis.dk/hvilkenmusik.WAV

mvh.
Klaus Ankerstjerne Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 04-08-09 04:30

Ups her kommer det rigtige link: www.aigis.dk/hvilkenmusik.WAV

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-09 07:25

Klaus Ankerstjerne skrev:

> Ups her kommer det rigtige link: www.aigis.dk/hvilkenmusik.WAV

Jeg kom straks til at tænke på "Birdland" med
Weather Report, men er ikke helt sikker.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 07:56

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Jeg kom straks til at tænke på "Birdland" med
> Weather Report, men er ikke helt sikker.

Det er jeg, for det ER Birdland: http://www.youtube.com/watch?v=pqashW66D7o

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-09 09:34

Alex Linaa skrev:

> Det er jeg, for det ER Birdland:
> http://www.youtube.com/watch?v=pqashW66D7o

Ja, nu er jeg vist også *temmelig* sikker

Grunden til min "helgardering" var at Herbie
Hancock faktisk har lavet nogle numre med et
lignende, enkelt rytmisk grundtema. Her er fx
"Chameleon" som udkom (1973) - fire år før
"Birdland":

http://www.youtube.com/watch?v=JcjkA5ZAWQo&NR=1

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 11:39

> Grunden til min "helgardering" var at Herbie
> Hancock faktisk har lavet nogle numre med et
> lignende, enkelt rytmisk grundtema.

Skal vi så ikke lige tage den sublime kombination af de to:
http://www.youtube.com/watch?v=wM3yZgdpAzY
Jaco Pastorius og Herbie Hancock, så bliver det ikke ret meget større :)

/Alex

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 05-08-09 17:50

Alex Linaa skrev:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=wM3yZgdpAzY
> Jaco Pastorius og Herbie Hancock, så bliver det ikke ret meget større :)

Tak for hjælp til jer begge to, det var lige præcis Weather Report's
Birdland jeg var ude efter.

mvh.
Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-09 15:41

"Klaus Ankerstjerne" <ke5492@gmail.com> skrev i meddelelsen

> På dette link nynner jeg, den del af temaet jeg kan huske:
> ftp://aigis.dk/hvilkenmusik.WAV

Intet at høre