noget der undrer mig
Fra : Ralph

Dato : 02-08-09 12:31

Nu er det højsæson for østeuropærere der finder en ledig gågade og "spiller"
på deres instrument, typisk harmonika.

Jeg undrer mig over at disse "musikanter" kan spille fem-seks timer om dagen
i sommerhalvåret, og sikkert over flere år, ikke LÆRER at spille, hvis de
bruger venstre hånd så er det maks. to akkorder der skiftes mellem og det
passer HELT sikkert ikke til det de spiller med højre hånd - og de ER klar
over det, for de spiller så lavt at ingen kan høre det.

Rekorden blev taget af en sølle mand der sad direkte på gade (læs: se mig
jeg er så fattig at jeg ikke har råd til en ølkasse at sidde på) henholdsvis
blæse og suge i sin mundharmonika uden at flytte den så meget som een
milimeter.

SÅ LÆR DET DOG!

Modsætningen er sådan nogen som Frederik, Tina Dickow, Rasmus Nøhr, som rent
faktisk har rejst rundt og spillet når der skulle skrabes penge sammen til
næste tur.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-09 13:21

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Modsætningen er sådan nogen som Frederik, Tina Dickow, Rasmus Nøhr, som
> rent faktisk har rejst rundt og spillet når der skulle skrabes penge
> sammen til næste tur.

I Nykøbing så jeg en dag en fremmedarbejder, som "spillede" harmonika. Han
trak bare harmonikaen ind og ud. Det var meget lavt og der var slet ingen
melodi.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 02-08-09 14:08

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> I Nykøbing så jeg en dag en fremmedarbejder, som "spillede" harmonika. Han
> trak bare harmonikaen ind og ud. Det var meget lavt og der var slet ingen
> melodi.

Det var nok samme mand der fik mig til tasterne, i hvert tilfælde samme
sted.

--
Ralph

Fra : Henrik Laursen

Dato : 02-08-09 14:08

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:h53tdg$ojg$1@aioe.org:

> [...]
>
> Modsætningen er sådan nogen som Frederik, Tina Dickow, Rasmus Nøhr,
> som rent faktisk har rejst rundt og spillet når der skulle skrabes

De er slet ikke så sølle igen de dersens østeuropæiske gade spillere.
De har bare regnet ud at Danskerne er snot dumme nok til at smide penge
ned i deres kop eller what ever de bruger til at samle pengene i.
Iløbet af sådan en sommer kan de snildt samle flere tusinde kroner hjem
som svarer til en hel årsløn i deres hjemland.

Imens de så sidder og plimprer løs på deres instrument, så render resten af
familien rundt og sælger falske smykker til andre Danskere der er snot
dumme nok til at hoppe på at det.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-08-09 23:14

Ralph skrev:

> [...]

> jeg er så fattig at jeg ikke har råd til en ølkasse at sidde på)
> henholdsvis blæse og suge i sin mundharmonika uden at flytte denså meget

Han kunne få sig et skilt: "Gi' en mønt, så jeg får råd til musiktimer."

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-08-09 06:35

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Han kunne få sig et skilt: "Gi' en mønt, så jeg får råd til
> musiktimer."

Jeg har nogen gange lyst til at give dem en femmer
for at holde op. Jeg kender nogen, som bor i Stengade
(gågade) i Helsingør. De siger at det er ret træls at
høre på det samme, ensformige repertoire i timevis.

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 12:23

> [...]
>
> Modsætningen er sådan nogen som Frederik, Tina Dickow, Rasmus Nøhr, som
> rent faktisk har rejst rundt og spillet når der skulle skrabes penge

Det må være ham, der sad uden for Løvbjerg i Brønderslev for kort tid siden.

Jeg tror godt nok harmonikaen sagde lidt, men næppe noget, der ville gøre
de to mønter han havde fået berettiget....

Jeg kan huske, det som irriterede mig ved ham, var at når han sad der,
skulle jeg gå uden om ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 03-08-09 12:48

Hej Ralph

> Nu er det højsæson for østeuropærere der finder en ledig gågade og
> "spiller" på deres instrument, typisk harmonika.

Hvad med de panfløjtespillende sydamerikanere, de er da noget
af en belastning i det danske sommer byliv.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-09 00:58

> Hej Ralph

> Hvad med de panfløjtespillende sydamerikanere, de er da noget
> af en belastning i det danske sommer byliv.
>
> --
> Mvh Max

Tja, men de spiller da i det mindste...

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 04-08-09 06:56

Hej Benny

> Tja, men de spiller da i det mindste...

Det eneste jeg bemærker er deres generator
og så gethoblasteren

--
Mvh Max