After-ski-musikm på dansk ???
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 10:07

Jeg troede lige, at der der sådan set kun var KIM OG HALLO som havde lavet
en cd med after-ski-musik.

MEN

så kom jeg i tanker om at der naturligvis også er SWEETHEARTH som har lavet
nogle cd-er med denne genre. De der gamle danktoppere som er peppet
gewaldigt op, men bank bank bank o.s.v.

MEN (igen)

Er der andre dansksyngende grupper som har prøvet sig med denne genre ? -
jeg synes ikke lige jeg kan komme i tanker om andre.

Hilsen Åge

PS: Det er da utroligt at man ikke man finde Sweetheart på youtube.

Fra : mr

Dato : 30-07-09 11:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg troede lige, at der der sådan set kun var KIM OG HALLO som havde lavet
> en cd med after-ski-musik.
>
> PS: Det er da utroligt at man ikke man finde Sweetheart på youtube.
hvorfor er det utroligt?
sjov måde du staver det på btw.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 11:45

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> sjov måde du staver det på btw.

HA! - Her er der vist en dansk udgave af "Fligerlied". De svømmer, hopper,
danser, springer og gør ved

http://www.skisport.dk/minside/katrine/video/

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 12:56

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor er det utroligt?
> sjov måde du staver det på btw.

Synes denne har de elementer Åge eftersøger
http://www.youtube.com/watch?v=6IfKRX7CqUY

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 13:31

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 13:20

> hvorfor er det utroligt?
> sjov måde du staver det på btw.

Synes denne har de elementer Åge eftersøger
http://www.youtube.com/watch?v=6IfKRX7CqUY

Krutte postede et link hvor der intet er på ?

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 15:23

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a718fd9$0$15886
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Krutte postede et link hvor der intet er på ?

Det er nok fordi der er pornofilter på alderdomshjemmet.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 16:09

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> Det er nok fordi der er pornofilter på alderdomshjemmet.

Filtrerer Kruttes alderdomshjem de mail han sender ud ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 17:50

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a71b78b$0$15900
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Filtrerer Kruttes alderdomshjem de mail han sender ud ?

Den kom da ud til alle andre end dig.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 15:32

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Jeg troede lige, at der der sådan set kun var KIM OG HALLO som havde
> lavet en cd med after-ski-musik.

Al dansktop musik med goddaw i kan vel bruges i afterski sammenhænge. Men
Allans udemærkede forslag er vel typisk musik der bliver spillet til
afterski fester o.lign.

> Er der andre dansksyngende grupper som har prøvet sig med denne
> genre ?

Det er ikke en genre. Men diskussionen passer bedre i denne gruppe.

> - jeg synes ikke lige jeg kan komme i tanker om andre.

Jeg har slået fast at ingen almindelige mennesker i DK bruger "afterski
musik" til at betegne en hel musikgenre. Og nu kommer du så og hævder at
der nærmest heller ikke er nogle musikere der laver musik i en genre der
kaldes "afterski musik"?

Afterski er et festfænomen, ikke en musikgenre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 16:11

> Og nu kommer du så og hævder at
> der nærmest heller ikke er nogle musikere der laver musik i en genre der
> kaldes "afterski musik"?

Ja, jeg mener at Sweethearth er holdt op og gået over til almindelig
tæppebank og Kim Og Halløjsa-da lavede kun bornholmer-cd-en.
.....men der laves da masser i Østrig

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 17:49

> Ja

Så hvad der står tilbage er din påstand om musikgenren "afterski" der
ikke kendes af almindelige danskere og ingen danske kunstnere gider lave
musik i.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 18:27

> Så hvad der står tilbage er din påstand om musikgenren "afterski" der
> ikke kendes af almindelige danskere

Vi danskere kender jo det tyske.

og ingen danske kunstnere gider lave musik i

Radiostationerne spiller det ikke. Derfor. De går jo mere op i at køre sig
selv i sænk. Det ved vi jo.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 18:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Radiostationerne spiller det ikke. Derfor. De går jo mere op i at køre sig
> selv i sænk. Det ved vi jo.

Heyyyyy heyyyyy. Fandt lige denne sjove side. En Afterfski-musik-hitliste
fra Prøjsien.

Der er de kendte fligerlied og cowboy og indianer

http://www.apresski.de/apres-ski-hits/index.php?apresski=ef365b68d388a4b56749b23d16f61d88

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 20:19

> Heyyyyy heyyyyy. Fandt lige denne sjove side. En Afterfski-musik-hitliste
> fra Prøjsien.

Tjekkede lige alle numrene af.man kan jo lytte til dem på siden. Jeg skrev
de point ned som de sange jeg kunne lide havde fået. Og dem jeg ikke kunne
lide.

Dem jeg kunne lide: 372 point
Dem jeg ikke kunne lide: 370 point

Blandt de sangere jeg kunne lide scoredes følgende point:
Donikkl: 95 (Det er jo dem med den kendte Fliegerlied - so ein schøner tag)
Markus Becker: 71 (Das Rote Pferd)
D.J. Ützi: 65
Peter Wackel: 62
Tim Toupet: 60
Mickei Krause: 42
Höhner: 39
Olaf Henning: 33

Så det er faktisk kun havdelen af det der afterski-musik jeg kan lide. Men
det jeg kunne lide scorede kraftigt i toppen af listen.

Hvordan er jeres pointfordeling hvis i lytter ?

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 22:46

> Donikkl: 95 (Det er jo dem med den kendte Fliegerlied

De er jo kåret til Tysklands bedste børnemusik gruppe, men ved du
tilfældigvis hvem der blev nr. 2?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 23:02

> De er jo kåret til Tysklands bedste børnemusik gruppe, men ved du
> tilfældigvis hvem der blev nr. 2?

Nej, men det ved du. Det skulle vel ikke være Markus Becker?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-09 18:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Radiostationerne spiller det ikke. Derfor. De går jo mere op i at køre sig
> selv i sænk. Det ved vi jo.

Her er også en rigtig sjov side. Her kan man klikke på de kendte sangere og
så kommer de på skærmen med liudt småsnak

http://www.apresskihits.de/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-09 20:06

> [...]

kendes af almindelige danskere

> og ingen danske kunstnere gider lave musik i
> Radiostationerne spiller det ikke. Derfor.

Der er intet marked for afterski festmusik i DK fordi der ingen afterski
fester er.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 10:45

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kendes af almindelige danskere

> Der er intet marked for afterski festmusik i DK fordi der ingen afterski

Det skyldes måske, at det er så pokkers sjældent, man kan stå på ski i
Danmark
Og når man endelig kan, kan man kun komme til festen " På Ski "
Og dem har man ikke lejet endnu

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 31-07-09 11:20

Hej Benny

> Det skyldes måske, at det er så pokkers sjældent, man kan stå på ski i
> Danmark

Man kan da stå på ski i Danmark året rundt.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 11:25

> Hej Benny

> Man kan da stå på ski i Danmark året rundt.
>
> --
> Mvh Max

Nå ja, der er jo ingen regel uden undtagelse

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-09 14:00

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det skyldes måske, at det er så pokkers sjældent, man kan stå på ski i
> Danmark
> Og når man endelig kan, kan man kun komme til festen " På Ski "
> Og dem har man ikke lejet endnu

Det er nemlig det. Og hvis man endelig kan få ski på her i Danmark, så kan
man kun få een enkelt af slagsen på.
Til gengæld kan man så få en ordentlig ski på, hvis man ønsker det. Men kun
EN

I Østrig kan de selvfølgelig også få en ordentlig ski på, men derudover også
en ski på højre fod og en ski på venstre fod. Altså 3 ski. '
Der har de en stor fordel

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 23:02

> [...]
>
> I Østrig kan de selvfølgelig også få en ordentlig ski på, men derudover
> også en ski på højre fod og en ski på venstre fod. Altså 3 ski. '

Jamen altså Åge... Selv om mit forbrug er meget moderat...
Så er der altid mere end rigeligt på lager, til at jeg kan få mere
end et par Skiderikker på slæb, samt et par bjørne af ubestemmelig
farve... Men den slags " Ski " ( derikker ) er ikke pokkers nemme
at løbe på... Og hvor pokker skulle jeg løbe hen ????

Altså jeg bor lidt nord for Brønderslev... Og med en ordentlig skid
på, er der fandme for langt til Østrig...

M.V.H....Benny..