Vil I vurdere min musik?
Fra : Michel

Dato : 28-07-09 18:52

Hej,

Jeg har spillet keyboard i mange år, og den gave jeg fik med, da jeg blev
født var absolut gehør. Jeg er dog teknisk meget dårlig, men jeg kan trods
alt spille en ny melodi lige ud af hovedet, så de noder, jeg lærte som barn
er forlængst glemt.

Langt det meste af det musik, jeg har "komponeret" er drattet i den store
papirkurv, men de få, der har overlevet er nok i genren "Easy listening", og
jeg kan tilføje, at da jeg altid har forsøgt mig med forskellige genrer, så
er der blandt andet én, der er ret inspireret af bayersk folkemusik og en
anden af det keltiske tilbage i samlingen. Men den jeg gerne vil have en
vurdering får I her:

http://www.dkradio.dk/musik/LunaDeMadrid.mp3

Jeg vil godt understrege, at jeg ikke dratter grædende om i sengen, hvis jeg
får kommentarer om, at jeg nok skulle købe et lærred, en pensel og noget
maling og se, om det måske være der, jeg har mit talent. Jeg har jo selv
bedt om en hudløs ærligt vurdering, så hvis I har lyst så kom med den

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-09 19:21

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Langt det meste af det musik, jeg har "komponeret" er drattet i den store
> papirkurv, men de få, der har overlevet er nok i genren "Easy listening",

Jeg har med stort velbehag lyttet til dette stykke særdeles velkomponerede
musik. Hele melodiens opbygning er velafballanceret mellem taktslagene,
hastigheden musikinstrumentet og lydstyrken. Det hele er afpasset perfekt
efter hinanden og klæder hinanden, så man med interesse og intensitet lytter
til nummeret og lever sig ind i musikken.
Jeg er særdeles overrasket over at easy listening kan lyde så godt.
Nummeret lyder så dejligt afslappende, der er intet som distraherer ens
sindstilstand under lytningen. Man lever sig helt ind ind musikken.
Hvor meget easy listening sælger i forhold til de store musikgenrer som
slager, pop og rock ved jeg ikke. Men hvis der er penge i easy listening, så
mener jeg så afgjort, at noget af det som har de bedste betingelser for at
blive en succes, er præsis det som du leverer her.
Et hvert pladeselskab som ville have planer om at udgive noget easy
listening, mener jeg helt afgjort ville prioritere dette stykke musik foran
alt andet. Jeg har aldrig hørt noget af den type musik for kvaliteten er så
høj og udførelsen så gennemført. Og melodien er så god. Jeg tror ethvert
pladeselskab ville springe på vognen hvis de får kendskab til dette stykke
musik. Det ligger ikke bare klart over gennemsnittet. Det er det bedste jeg
nogensinde har hørt, sammenlignet med alt hvad jeg har hørt af professionel
easy lisntening musik.
Det som du leverer her ER professionelt.
Dette siger jeg selv om easy listening ikke lige er det jeg gør mest i.

Må vi ikke høre noget mere? - også gerne det der bayerske folkemusik.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-07-09 19:25

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Gider du ikke poste alle de numre du har lavet. Jeg vil meget gerne have dem
lagt ind på computeren ? - det lyder bare så godt

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-09 10:47

> [...]
>
> Gider du ikke poste alle de numre du har lavet. Jeg vil meget gerne have
> dem lagt ind på computeren ? - det lyder bare så godt

Det er ligesom sådan en slags nedtonet slagervenlighed indbygget i musikken.
Lidt slagerelementer, lidt muzukelementer og spillet i easy lsitening-stil.
Jeg tror det er noget som virkelig ville slå an, blandt det man kalder den
brede befolkning.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 29-07-09 14:10

Hej Åge,

> Jeg har med stort velbehag lyttet til dette stykke særdeles velkomponerede
> musik. ...

Jeg kan jo kun sige tusind tak for dine meget pæne ord. For god ordens skyld
vil jeg tilføje, at melodien for så vidt ikke er "komponeret", men nærmest
blot opstået, for jeg sidder som nævnt ikke og skriver noder ved
skrivebordet, men stiller mig blot ved keyboardet og klimprer ud af hjernen.
Og langt de fleste gange indrømmer jeg, at resultatet ikke var imponerende,
så det er aldrig blevet gemt.

Det kan også høres ved, at jeg ofte famler lidt efter den rigtige tangent
eller akkord, fordi jeg ikke selv ved, hvordan melodien skal lyde. Og så er
der også en masse detaljer så som, at den uploadede vist skulle have været
transponeret lidt ned og den slags.

Og så vil jeg tilføje, at selv om samlingen af mp3'er ikke var stor, så har
jeg lyttet den igennem og må indrømme, at der var en del af melodierne, der
fik shift-delete, for de var simpelthen for dårlige. Et par stykker er
kommet i "karantæne", og måske lægger jeg også disse ud, men de er også i
stor fare for den ultimative sletning

Både til dig og andre vil jeg understrege at nedenstående ikke er stor
kunst, men som sagt blot spillet lige ud af hovedet, og der er ikke
redigeret på dem efterfølgende, så - jeps - der nogle smuttere undervejs.

http://www.dkradio.dk/musik/SilveryMoon.mp3
http://www.dkradio.dk/musik/AbendInTirol.mp3
http://www.dkradio.dk/musik/SpringBreeze.mp3
http://www.dkradio.dk/musik/SummerAtStonehenge.mp3

Fra : mr

Dato : 30-07-09 11:38

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmest blot opstået, for jeg sidder som nævnt ikke og skriver noder ved
> skrivebordet, men stiller mig blot ved keyboardet og klimprer ud af
jaeh, det sætter jo åwes ekspertudtalelse om "velkomponeret musik" i sin
rette sammenhæng.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-08-09 11:32

> [...]

> kunst, men som sagt blot spillet lige ud af hovedet, og der er ikke
> redigeret på dem efterfølgende, så - jeps - der nogle smuttere undervejs.

¨
Jaja, det fint med dig. men stop nu ligeee....... Beskedenhed kan jo også
overdrives, hehe.

Jeg er ret sikker på at din musik er af så høj en kvalitet at den vil kunne
finde plads på Danmarks eneste kommercielle slagermusikradio. Jeg lytter
fast til den og den stil du kører i
er musik som ligger i deres format. deres format består af meget blandet
musik indenfor de populære genre for den almindelige befolkning. Og helt
specielt n har stationen
hver eneste lørdag aften kl. kl. 20-01 programmet DANSEGALLA. Det består af
musik der spænder lige fra Kandis, hen over Kim og Hallo til Birthe Kjær og
Dorthe Kollo. Det
helle mixes til en særdeles lyttevenlig coctail med en masse skandinavisk
danseband (Vikingarna, Thorleifs o.s.v.) og med en ordentlig omgang tysk
slager (Flippers, Freddy Breck, Hansi
Hinterseer) og et næsten lige stor stort drys hollandsk slager med f.eks.
den Europakendte Frans Bauer og den mindre kendte Grad Damen. Også
engelsksproget musik er der plads til i Dansegallaet,
indenfor country hører navne som Wenche, Tamra Rosanes og Johnny Cash, men
også dejlig blød rock´n´roll med navne som Chubby Checker, Elvis Presley og
Shakin Stewens. Også populær disco med Boney M., Luv og Gumbay Danceband
finder sit lille hjørnbe i plademixet. Næsten al musikke (90%) er i
slager-genren, med dansktop og svensktop som hovedingrediensen.

Men hvor kom din musik så ind i billedet? - Jo det gjørde den kl. 18-20: Da
hedder programmet nemlig DINNER MUSIK (Opvarmning til LIMFJORDSPARTY.
Kl. 18-20 er hver 2.plade en instrumentalplade i Middagskoncert-stilen,
ligesom du spiller. Af helt store navne kan det f.eks. være James Last og
Johny Reymer (party-plader). Det vil sige der kommer ca. 20 plader i din
stil - men sådan noget blandes også i den almindelige dagflade. Her satses
bare mest på kvikke og muntre synge-med-slagermusik lige fra morgenb til
aften. Men der kan det da også passe fint ind, især i Verners morgenradio,
kunne jeg forestille mig.

De har også nye navne i studiet sommetider til et lille interwiew. Der kunne
jeg også forstille mig dig. Radioen er meget aflyttet her på egnen og kan
høres via to sendemaster. Den kan høres uden problemer i Thy, på Mors og i
Salling samt i Holstebro-Struer-Lemvig og omegn

Jeg synes du skulle sende dem cd-er med din musik. Hvis de vil spille den
kommer du ud til et meget stort publikum i Vestjylland.

Her er deres hjemmeside: http://www.limfjordplus.dk/index.php

Jeg vil foreslå dig at sende cd-er både til LIMFJORD PLUS´s stationsleder
Allan Josefsen og men også til LIMFJORD PLUS´s bestyrelsesformand Bjarne
Frostholm. det er min fornemmelse at de er de to som har mest med formatet
at gøre.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 29-07-09 09:16

> [...]
> selv bedt om en hudløs ærligt vurdering, så hvis I har lyst så kom med den

som angelsachserne vil sige:
don´t quit your dayjob.
Lyder som noget musik man hører til et guldbryllup under middagen. Ikke
specielt dåtligt, men heller ikke iøjenfaldende.

Fra : Jensen

Dato : 29-07-09 09:38

On Wed, 29 Jul 2009 10:16:07 +0200, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

> [...]
>Lyder som noget musik man hører til et guldbryllup under middagen. Ikke
>specielt dåtligt, men heller ikke iøjenfaldende.

Enig, men jeg prøvede så at vælge hurtig afspilning i WMP og det hjalp
faktisk på nummeret, selvfølgelig mangler der noget mere power, men jeg
synes, at den blev bedre.

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-09 10:06

"mr" <mail@mail.dk> wrote in message

> som angelsachserne vil sige:
> don´t quit your dayjob.
> Lyder som noget musik man hører til et guldbryllup under middagen. Ikke
> specielt dåtligt, men heller ikke iøjenfaldende.

Enig.
En blanding af dansktop og muzak. Noget der kan køre i baggrunden uden at
genere nogens ører, men ikke noget der kan trækkes frem som lyttevenlig
musik.