Hvilken sang... svær!
Fra : Steen F

Dato : 28-07-09 14:42

Jeg keder efter navnet og titlen på en sang med et markant "omkvæd" der
bliver spillet ofte pt. i radioen. Jeg har endnu bare ikke kunne få fat i
navn/titel
Lyden er meget moderne og "in" lige for tiden, og omkvædet er vist mere en
forvrænget lyd end decideret sang-omkvæd. Derudover mener jeg ikke at der er
ret meget sang i selve nummeret, altså meget instrumental.
Jeg ved det godt. Den er svær.

Mvh Steen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-07-09 16:44

Steen F wrote:
> [...]
> forvrænget lyd end decideret sang-omkvæd. Derudover mener jeg ikke at der er
> ret meget sang i selve nummeret, altså meget instrumental.

Har du nogen ide om genren, ud over at lyden er moderne? Kan du prøve at
høre efter bare nogle enkelte ord i teksten? hvilket sprog er den på?

har du checket f.eks. P3s playlists når den har været spillet der?

Fra : Steen F

Dato : 28-07-09 22:17

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> på?
> har du checket f.eks. P3s playlists når den har været spillet der?

Jeg har tjekket itunes og p3 playlister men ikke fundet den endnu.
Jeg kunne måske forestille mig at det var en David Guetta sang (dog ikke den
nye med Kelly Rowland).
Men det er et letgenkendeligt omkvæd i stil med Remady - No superstar eller
Milow - Ayo technology.
Omkvædet eller temaet har muligvis været brugt i en reklame for en
mobiltelefon eller teleselskab (jeg synes der er noget der forbinder mig den
med TDC). Sangen er ikke nødvendigvis helt ny.

Fra : -V-

Dato : 28-07-09 13:36

On Jul 28, 3:42 pm, "Steen F" <st...@steenmartin.dk> wrote:
> [...]
> forvrænget lyd end decideret sang-omkvæd. Derudover mener jeg ikke at der er
> ret meget sang i selve nummeret, altså meget instrumental.

Kunne det være The Girl And The Robot med Royksopp og Robyn?
http://www.youtube.com/watch?v=cIWRYwCGEF4

-V-

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-07-09 20:56

Steen F <steen@steenmartin.dk> wrote:

> [...]
> forvrænget lyd end decideret sang-omkvæd. Derudover mener jeg ikke at der er
> ret meget sang i selve nummeret, altså meget instrumental.

Hvis du har en iPhone, så kan du med gratisprogrammet Shazam få det til
at lytte til sangen og derefter fortælle dig hvilken sang det drejer sig
om.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Martin [TMM]

Dato : 28-07-09 21:18

Hej
Jesper Haaber Gylling wrote:
> Hvis du har en iPhone, så kan du med gratisprogrammet Shazam få det til
> at lytte til sangen og derefter fortælle dig hvilken sang det drejer sig
> om.

Det behøver man nu ikke en dyr og fancy iPhone til. Min flere år gamle
SonyEricsson kan også.

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 28-07-09 21:19

Martin [TMM] wrote:
> Det behøver man nu ikke en dyr og fancy iPhone til. Min flere år gamle
> SonyEricsson kan også.

Og det er endda uden at downloade et eller andet obskurt program.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-07-09 21:44

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> Hej
>
> Det behøver man nu ikke en dyr og fancy iPhone til. Min flere år gamle
> SonyEricsson kan også.
>
> Mvh
> Martin

Jamen så må vi da håbe at Steen F enten har en iPhone eller en Sony.

Fra : Steen F

Dato : 28-07-09 22:12

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Jamen så må vi da håbe at Steen F enten har en iPhone eller en Sony.

Det har jeg ikke