Hjerteligt tillykke med de 40 år Belinda (~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-09 14:04

Jeg skal love for der er mere power i elinda end der har været i de sidste
40 år.

Chris Andrews har lavet en after-ski (musikgenre)-udgave af slageren fra
1970. Den nye udgave er bare helt vild og hysterisk og den er lavet lidt om.
I en meget stor del af sangen synmges der "
Nanana nanana nanana nana na - nanana nanana nanana nana na o.s.v.
Grunden er selvfølgelig at man skal have mulighed for at skråle med uden
at kunne teksten ordentlig. Denne udgave er bare perfekt, synes jeg.
Belinda har også fået sin egen hjemmeside, hvor der spilles få sekunder af
hittet.
PS: Hittet kan høres i sin helhed ved at trykke "video".
http://www.pretty-belinda.de/

Nogen der ved hvad sangen hedder på andre sprog?, især hollandsk.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 27-07-09 07:28

On 27 Jul., 15:04, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:
> Jeg skal love for der er mere power i elinda end der har været i de sidste
> 40 år.

> Nogen der ved hvad sangen hedder på andre sprog?, især hollandsk.
>
> Hilsen Åge

Svensk: Gulliga Gullan
Dansk: Smilende Susie
Spansk: Bella Belinda
Italiensk: Belinda (med Gianni Morandi)

kender ikke nogen hollandsk oversættelse.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-09 14:51

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

Svensk: Gulliga Gullan
Dansk: Smilende Susie
Spansk: Bella Belinda
Italiensk: Belinda (med Gianni Morandi)

Pænt tak til Ole
Mystisk at den svenske er umulig at youtube?

Spansk
http://www.youtube.com/watch?v=yyGDJT9jl5M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rAsTtRdb7RY&feature=related

Italiensk
http://www.youtube.com/watch?v=u-ee-s8LKZs

Hilsen Åge

PS: Er der nogen der har andre links til udgaver på andre sprog

Fra : Armand

Dato : 28-07-09 21:37

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Italiensk: Belinda (med Gianni Morandi)
>
> Pænt tak til Ole
> Mystisk at den svenske er umulig at youtube?

Af en eller anden grund har svenskerne ikke opfundet internettet endnu!

At surfe efter priseksempler på specifikke varer (p.g.a. den lave
svenske krone) er nærmest umuligt

--
Armand.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-09 15:06

Åge Halldorsson skrev:

>Nogen der ved hvad sangen hedder på andre sprog?, især hollandsk.

http://www.youtube.com/watch?v=LvBtOzFlhmc

Hvad sprog ham Rocky Vosse synger på ved jeg ikke

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-09 15:17

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad sprog ham Rocky Vosse synger på ved jeg ikke

Jeg ser sommetider hollandske slagermusikshow, så jeg kan fortælle at det
var hollandsk,
måske med lidt flamsk dialekt ? - synes det lød lidt specielt.
Den blev nu npoget "sjov" midt i sangen. bob-bob.

Sjov udgave af sangen. Tak

Nogen der kan finde den svenske udgave?

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 27-07-09 08:17

On 27 Jul., 16:05, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=LvBtOzFlhmc
>
> Hvad sprog ham Rocky Vosse synger på ved jeg ikke
>
> --
> Ivan V. klattruphttp://klattrup.dk

Det er ret så meget hollandsk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-09 16:38

Det er ret så meget hollandsk.

......men noget helt andet er at det da vist ikke er helt korrekt at Belinda
og Sussi fylder 40 år, selv om pressemeddelelser fortæller det.
Hun boede jo på prammen, nede ved kajen. Og der var hun kendt som
"Smilende Sussi". Og det var i 1970 at hun ankrede op der.
Hvis hun derfor fylder 40 år i dag, så har hun boet alene dernede, før hun
blev født - og det kan vist ikke lade sig gøre. Og så kan hun jo heller ikke
have være blevet særligt kendt - og det VAR hun jo. Hun var jo kendt som
"Den Smilende Sussi". Og der stod jo en masse drenge på kajen og gloede på
hende,
men hvordan nogen så vide hvad de godt ville og det vidste hun jo - det kan
bare ikke passe sammen
At de så fik en lang næse, skulle i så fald være fordi hun slet ikke var
der ???

Nå skidt nu med det. Det jeg ville frem til var at Sussi og Belinda må være
ca. 57 år idag. Hun ville jo til at studere, da hun boede nede på prammen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-09 16:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nå skidt nu med det. Det jeg ville frem til var at Sussi og Belinda må
> være ca. 57 år idag. Hun ville jo til at studere, da hun boede nede på

Pjat. Jeg skulle bare teste tastaturet

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-07-09 17:25

Åge Halldorsson skrev:

> Pjat. Jeg skulle bare teste tastaturet

Pludselig giver alle andre indlæg fra dig af mening

// Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 18:08

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

> Pludselig giver alle andre indlæg fra dig af mening
>

> // Kim

Ja det må efterhånden være gennemtestet, mon ikke der så snart kan blive
lidt ro?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-09 12:46

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

Det er ret så meget hollandsk.

Det er det her også nu vi snakker om LUV. det lyder ret godt.
http://www.youtube.com/watch?v=NL3PZYs4ldA&feature=related

og mens vi er i Holland. De har også lavet "Cowboy und indianer". Det vidste
jeg ikke. De nupper sgu da alle tyskerne slagerhit.
"Dikdakkers" har oversat den.
http://www.youtube.com/watch?v=DvfX5hbhBnw&feature=related

Hilsen Åge