Efterligner prøjsernes underholdningsmusik~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 15:02

MYSTISK SPROG

Var lige ved at se om GEIWAIDLER var kommet på Youtube med den sang der i
øjeblikket er Tysklands Sommer-hit. (Vandt med 67% i dag søndag)

..........så opdagede jeg noget musik der er i slager-genren, men blev sunget
på et mystisk sprog. Vi forbinder jo alle den renlivede slagermusik med
noget som synges på
tysk eller hollandsk MEN dette musik er som tysk slager, men bliver sunget
på et mystisk sprog. Ved nogen hvilket sprog det er-

Pudsigt at høre "tysk" slager på dette mystiske sprog. Musikken er meget
professionelt lavet er et typisk hit, der ville drøne til top.

Der er ingen grund til at lade sig afskrække fra at lytte. Dert er sån noget
musik som alle kan holde ud. MEN SPROGET?

http://www.youtube.com/watch?v=21JKyep2eM4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BsTjanvw1a0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Armand

Dato : 19-07-09 15:57

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
>
> Der er ingen grund til at lade sig afskrække fra at lytte. Dert er sån
> noget musik som alle kan holde ud. MEN SPROGET?

Hvis du graver lidt omkring linkene vil du finde ud af at det er slovensk!

--
Armand.

Fra : P.Petersen

Dato : 19-07-09 16:00

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Der er ingen grund til at lade sig afskrække fra at lytte. Dert er sån
> noget musik som alle kan holde ud. MEN SPROGET?

Slovensk.

Hilsen Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 16:37

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Slovensk.
>
> Hilsen Pelle

Pænt tak. Jeg havde regnet med det var tjekkisk.

Ved i om disse to også er slovenske. Dem regner jeg selv med er tjekkiske.
Men det er måske forkert.
http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk
http://www.youtube.com/watch?v=hOTzWRlaLYw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-09 17:04

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Ved i om disse to også er slovenske. Dem regner jeg selv med er
> tjekkiske.

De er også begge slovenske.

Hvis du er i tvivl om den slags så fisk et stykke af teksten (eller
titlen) og brug Google Translate.

http://translate.google.com/#

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 19:44

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> De er også begge slovenske.

Ja, det er slovensk det hele. Hvis det da ikke er tysk.

Jeg googlede lidt om Slovenien og musik kultur. Det var ret interessant .
Der er vist noget om at de er glad ved slagermusik.

For det første grænser landet jo op til Østrig og var tidligere en del af
Østrig. Østrig er jo slagermusikkens hjemland, så der ligger måske lidt af
forklaringen.
På en hjemmeside fandt jeg også noget om deres musikkultur:

Der stod at Slovensk Musik spiller en vigtig rolle i at berige kulturen i
landet og at musikken er blevet betydeligt påvirket af de musikalske former
fra Østrig og Tyskland.
Folkelig musik fra Slovenien er en fejring af det lokale liv og maler et
frodige billede af det slovenske landskabet. De beroligende melodier af af
deres folkelige sange har erobret mange hjerter.

Det forklarer en del.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 17:14

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ved i om disse to også er slovenske. Dem regner jeg selv med er tjekkiske.
> [...]

Men det ved jeg så nu. Fandt ud af at de begge er slovenske. I den
forbindelse fdandt jeg yderligere en gruppe som spiller fantastisk god
schlager. Ved GUd om de ikke også er slovenske.

Det ser da ud til at Slovenerne på alle måder prøver at efterligne
prøjsernes underholdningsmusik.

Prøv lige at lytte hvor godt det er og den extremt høje kvalitet.

CUKI (Slovensk) http://www.cuki.si/krizisce.php (Deres hjemmeside)
http://www.youtube.com/watch?v=hOTzWRlaLYw&feature=related (Lyt her)
http://www.dailymotion.com/video/x886ve_mal-naprej-pa-mal-nazaj-yuki-sloven_music
(Lyt her)

FOXY TEENS (Slovensk)
http://www.foxyteens.si/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=17
(Deres hjemmeside her har mange videoer)

ATOMI HARMONIK (Slovensk)
http://www.atomikharmonik.com/dodatki.php (Deres hjemmeside her har mange
videoer)

ANSAMBLA AZALEA (Slovensk)
http://www.ansambelazalea.com/video.html (Mange videoer på deres hjemmeside)

ANSAMBEL CAR (Slovensk)
http://www.ansambel-car.com/ (Mange videoer på deres hjemmeside)

Nogen som kender andre af den slags slagergrupper fra Slovenien?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 17:43

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Hvis det her også er slovensk, så skal jeg love for at de kan lave slager
dernede.
http://www.youtube.com/watch?v=oNdOf9zdgv0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=z8KV-KdY0ds&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kvr9uAJ1yPo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vJxjPd7Uh18&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=tk_-5FL5u8s&feature=related

Det virker til at være nmeget humoristisk slager. Sån Ib grønbech-agtigt

Kan i lide det ?