Masser af slager i Vildsund - kæmpe folkef~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-07-09 22:50

Så er det tid til det årlige SLAGER-MEKKA som endnu engang finder sted på
Danmarks 3. mest besøgte fokefest. kun Hjallerup og Vorbasse er større.

Igen i år det det Danmarks absolut populæreste og mest kendte musiknavne -
Nordens største tivoli "Nordisk Tivolipark" stiller op og står for al
dansktopmusikken på friluftscenen. Vildsund Ungdomsklub arrangerer Kim og
Hallo og Snedsted IF står for Kandis

Der er ingen entre - al musik er gratis at lytte til - Overskuddet tjenes
ind ved salg af øl, sodavand, pølser, ribbenssteg o.s.v. + parkeringsafgift.

KANDIS (3 aftener)
KIM OG HALLO (3 aftener)
SOS (3 aftener)'

SUSSI OG LEO (2 gange)
FAR OG SØN "Bjørn og Johhny" (2 gange)
LIS OG PER (2 gange)

Helt præsis ser programmet sådan ud:

TIRSDAG 21/7
Kl. 17.00-17.30: Sussi og Leo
Kl. 19.30-20.00: Sussi og Leo
Kl. 18.00-24.00: Kandis (SOS spiller i Kandis-pauserne)
Kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo

ONSDAG 22/7
Kl. 17.00-17.30: Far og Søn
Kl. 20.15-20.45: Far og Søn
Kl. 18.00-24.00: Kandis (SOS spiller i Kandis-pauserne)
Kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo

ONSDAG 23/7
Kl. 17.00-17.30: Lis og Per
Kl. 20.15-20.45: Lis og Per
Kl. 18.00-24.00: Kandis (SOS spiller i Kandis-pauserne)
Kl. 18.00-24.00: Kim og Hallo

SOS er et dejligt behageligt afdæmpet rock`n`roll-orkester som spiller de
bløde og hurtige hits indenfor den genre. Tutti Frutti, Hound dog og sådan
noget.
De andre orkestre og sangere kennder vi vist alle i forvejen. De bedste
orkestre indenfor underholdningsmusik for den almindelige befolkning. Slager
i lange baner.

Der er kæmpe hestemarked og kræmmermarked. På kræmmermarkedet plejer der at
være en masse varieret musik indenfor dansktop og slager. ikke mindst er
tysk slager begyndt at gøre sig stærkt gældende. Den slags musik brager ud
over hele festpladsen fra de 4 slagermusik-salgssteder. Alle stederne er der
adskillige meter med tysk slager.
Der er faktisk ved at være lige så meget tysk slager som dansktop. En meget
lille niche er pop/rockmusik - måske 1% af alle cd-erne - så det er ikke
liiiige der man skal finde sådan noget.

Hilsen Åge

PS: En lille pudsig ting er at det hele foregår med udsigt lige over til
Danmarks kollosalt populære slagermusikradio LIMFJORD PLUS`s sendemast ved
Vildsund-broen.

Et sandt dansktopMekka både på pladsen og i radioen

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-07-09 22:56

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Værsågod - guf for trommehinderne
http://www.vildsund-marked.dk/program2009.jpg

Fra : Jensen

Dato : 19-07-09 08:20

On Sat, 18 Jul 2009 23:49:52 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

>Så er det tid til det årlige SLAGER-MEKKA

Brug en opslags-gruppe til reklamer, tak!

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-09 09:40

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug en opslags-gruppe til reklamer, tak!

Opgiv det!
Hver år ved denne tid sviner Åge nyhedsgruppen dagligt med sit spam om et
kræmmermarked på Lars Tyndskids mark. Han er uden for pædagogisk rækkevidde
mht. netikette og alm. god opførsel. Så smid ham i filtret, så er vi der
allerede har ham der, er fri for at se svar til hans forvrøvlede spam.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-07-09 10:28

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Opgiv det! Hver år ved denne tid sviner - og en masse ævl
Bare over denne Vildsund-bro, så er vi i Vildsund
http://www.ma-ry.dk/ma_ry_logbog_04/ma_ry_ferie_6_04.html

Her er forresten friluftscenen i Vildsund. Mens dansktop fra grupperne
foregår i teltene, foregår gdansktop fra solister, på friluftscenen. Dette
foto er fra 2008, hvor FAR OG SØN synger. Det gør de jo som bekendt også i
år.
http://www.johnnyhansen.dk/galleri/gallery_show.php?gallery=483

> rækkevidde mht. netikette og alm. god.
Her ses det store Kansdis-telt. Billede nr. 1
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.vilsund.dk/Images/Marked/Thumbs/03010_t.jpg&imgrefurl=http://www.vilsund.dk/Mbilleder.asp%3FLan%3DDK%26Year%3D2003&usg=__0Xry3jGNYd27B6cRo1_vAx_suEY=&h=50&w=75&sz=5&hl=da&start=26&um=1&tbnid=8Vby9z8bp-iaUM:&tbnh=47&tbnw=71&prev=/images%3Fq%3Dvildsund%2Bmarked%26ndsp%3D20%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4GGLJ_daDK287DK287%26sa%3DN%26start%3D20%26um%3D1

> i filtret, så er vi der allerede har ham der, er fri for at
Her ses Kim Og hallo-teltet. Billede nr. 7.
> [...]

> i filtret, så er vi der allerede har ham der, er fri for at
Her er forresten nogle stemningsbilleder fra Vildsund folkefesten
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://lindyi.dk/juli2005/Vildsund%2520Marked%252028-07-2005/IMG_0017.jpg&imgrefurl=http://lindyi.dk/juli2005/Vildsund%2520Marked.htm&usg=__bITzY0Y1BEumNrxq4mzNPdcYGJ0=&h=436&w=581&sz=21&hl=da&start=4&um=1&tbnid=0sKNyvsjq1AOeM:&tbnh=101&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dvildsund%2Bmarkedet%2Bkandis%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4GGLJ_daDK287DK287%26um%3D1

Hilsen Åge

PS: Er i mange der skal derop?

Fra : mr

Dato : 19-07-09 16:46

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://lindyi.dk/juli2005/Vildsund%2520Marked%252028-07-2005/IMG_0017.jpg&imgrefurl=http://lindyi.dk/juli2005/Vildsund%2520Marked.htm&usg=__bITzY0Y1BEumNrxq4mzNPdcYGJ0=&h=436&w=581&sz=21&hl=da&start=4&um=1&tbnid=0sKNyvsjq1AOeM:&tbnh=101&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dvildsund%2Bmarkedet%2Bkandis%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4GGLJ_daDK287DK287%26um%3D1

narj.
Men Åwe, fortæl lige hvorfor du bruger denne gruppe til et opslag?
Kan du ikke bruge en af opslagsgrupperne?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-07-09 16:38

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Er i mange der skal derop?

Hej Åge...

Nej det bliver vist heller ikke til noget i år...

Men skidt, programmet ligner jo også til forveksling det, der har kørt de
sidste år, så mon ikke man kan nå at høre dem alle alligevel, måske bare
lidt mere jævnt fordelt, hen over året.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-09 17:50

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men skidt, programmet ligner jo også til forveksling det, der har kørt de
> sidste år,

Ja, programmet har været ens op gennem 90-erne til nu. De har vist nogle
langtidskontrakter med Johnny og Kim.
Det på friluftscenen står Nordisk Tivolipark for. Og der er "Far Og Søn" og
"Sussi og Leo" som regel fast inventar de to af dagene.
Den 3. dag kan det skifte lidt fra år til år. Sidste år var det Richard
Røvfuld.
I år er det Lis Og Per.

Men der er sgu da et musikprogram der sparker bagdel / numse.

Hehe. man kan næsten ikke slippe for slager-halløjet. Hvis man i stedet
tænder for radioen begynder den at hoppe og danse med Limfjord Plus, som har
sendemasten lige ved siden af festpladsen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-09 20:25

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Til de mange der skal til Danmarks 3.-største folkefest

SPECIAL-VEJRUDSIGT FOR VILSUND tirsdag og onsdag

http://www.yr.no/sted/Danmark/Viborg/Vilsund_Vest/

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-09 21:54

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Kim og Hallo byder på deres hjemmeside velkommen til VILDSUND tirsdag

http://www.kim-og-hallo.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-09 08:50

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Kim og Hallo byder på deres hjemmeside velkommen til VILDSUND tirsdag
>
> http://www.kim-og-hallo.dk/

.....men der er også noget andet end god underholdningsmusik på programmet.

Jens kværner også løs, som sædvanligt:
http://www.nordjyske.dk/thisted/forside.aspx?ctrl=10&data=144%2c3322082%2c2875%2c3

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-07-09 09:25

> [...]
> tænder for radioen begynder den at hoppe og danse med Limfjord Plus, som
> har sendemasten lige ved siden af festpladsen.

Hej Åge

Jamen programmet ser da udmærket ud, men ligner bare mere et genoptryk fra
de sidste år.

Så hvad med at fremføre et forslag om, at ukendte grupper, kan få et par
timer eller tre til at promovere sig selv på scenerne. Det burde der vel
kunne blive plads til. Og det eneste det ville koste, var den strøm de
brugte, og hvem ved, måske markedet gav dem en pølse for besværet. Det
ville måske også kunne fjerne lidt af ensformigheden. Og hvem ved, måske
ligefrem lokke mig til at køre efter det.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-09 10:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Så hvad med at fremføre et forslag om, at ukendte grupper, kan få et par
> timer eller tre til at promovere sig selv på scenerne.

Det synes jeg ville være en dårlig ide. Man bør køre med det
topprofessionelle.
Jeg synes kun nye grupper skal kunne komme til, hvis de har vist hvad de kan
og fået stor popularitiet i store danske landsdækkende slagermusikshow på
dansk tv.

...............og nej. Korrekt. Den slags show eksisterer ikke. Altså har nye
grupper heller ikke en chance.

Men det må man tale med tv-stationerne om. Det er dem der bestemmer om nye
grupper skal eksponeres til befolkningen. Det er via tv-optræden det må gå.
det er ganske normalt.

I fremtiden må vi nok regne med at nye orkestre i Danmark vil være
tysksyngende. Jeg kunne godt forestille mig et tysk slagerorkester på
Vildsund markedet. Det tyske slager drøner jo ud over hele festpladsen fra
de mange musikboder. Så det er jo populært. FLIPEPRS kunne måske komme til
at spille deroppe. Det ville ikke være så ringe. De er jo kendt af både ung
og ældre og spiller fantastisk.
(Se tråden om deres 40 årts jubilæum)

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-09 10:55

> [...]
> at spille deroppe. Det ville ikke være så ringe. De er jo kendt af både

Hej Åge

Jamen hvorfor pokker skulle jeg da køre helt til Vildsund for at høre dem...

Inden for ganske få uger, vil de jo alligevel være her på egnen, et eller
andet sted.

Den indstilling har lukket mange steder....

For for at engagere en landskendt gruppe, så skal et vist antal mennesker
passere tælleapparaterne, for at der bliver grundlag for en gentagelse....
Men står man med et sted, der kun kan rumme 200 mennesker....
Så er det næppe de store navne man hyrer...
Og så kommer man meget nemt, til at køre i de samme tre navne,
og styrer direkte mod en lukning.

Det er da på ingen måder gavnligt for Dansk musik....

Dit forslag ved at erstatte det med Tysk musik, er vel næppe relevant.
Det er nok alligevel billigere at hyre Kandis, end Die Flippers...
Som dog helt sikkert vil trække fulde huse.....
Men er der stadig kun plads til 200, så gær selv billetprisen.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-09 21:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Og hvem ved, måske ligefrem lokke mig til at køre efter det.
>
> M.V.H....Benny..

Jeg har forresten lige kørt efter det. Det var eller wældigt.

Kl. 17 så jeg Sussi og Leo på friluftscenen. Der stod de og ydmygede sig.
Sussi viste et stykke med bart lår, hvorefter jeg brækkede mig. Men folk
grinte. De gav bl.a. "Smilende Sussi", "Goe gamle Fru Olsen" og "Kærligheden
brænder".
Der kom et par engelsk-sprogede hits hvor de ville involvere publikum,
som skulle står og klappe og snurre rundt med arme og ben og hvad ved jeg.
De skulle også synge med på et par engelske sange. Men det var der sgu da
ingen der gjorde. Kun et par stykker. Det er en anelse u-professionelt at
bede et dansk publikum synge med på engelske tekster. Det kan man da ikke
forvente at folk kan. Det er for dumt. Der var ingen der kendte teksten og
kunne synge med. Det var noget andet hvis det havde været en dansk slager
som "Knaldrøde gummibåd", så ved folk jo hvad de skal synge. Mange fler
kender jo teksten når det er dansk. Gak gak.

Kl. 18 et smut ned til Kim og Hallo-teltet. Orkesteret har fået en ny
guitarist og har skiftet stil en lille smule. Musikken er nu mere
dansktop-præget end tidligere og der kommer mange flere dansktopsange. Det
er jo dejligt at de følger med tiden. Vi hørte også dette orkester udgave af
"Kærligheden brænder". Der var også "Gid du var i Skanderborg" og deres egen
landeplage "Aj aj aj".

Kl. 19 et smut op til Kandis-teltet. Som man nærmede sig begyndte man at
kunne høre "En dør til fantasien". Da jeg kom ind i teltet begyndte de at
spille, ja tro det eller ej "Kærligheden brænder". Nu var det 3. gang med
den sang. Men den er også god.

Den nye guitarist i KIM OG HALLO så ret bekendt ud. Han har repereret og
lappet min scooter mange gange da han havde FRI CYKLER i Nykøbing Mors. Han
hedder Jakob Thorsteinsson.
HAHAHAH. Jeg foreslog forresten svenskeren i orkesteret at de skulle spille
"Så tar vi cyklerne frem" og så grinte vi begge og kiggede over på Jakob.
Han så ud til at han ikke rigtigt vidste hvad der blev planlagt.Han kigge
lidt på svenskeren og lidt på mig o.s.v. - Jeg må nok hellere ringe til ham
og ønske ham tillykke med sit nye job.

Forresten har KIM (og hallo) jo en lillebror som hedder Jesper. Han har ikke
lappet min scooter, men han har lappet mine sko, da han var hos SKIVE SKO OG
NØGLER. Verden er lille.

'Hvor mange af jer har forresten været deroppe - eller skal i derop i morgen
eller overmorgen?

Hilsen Åge