Nepal
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-09-09 00:36

ja så er bileten bestilt er fremme 7 now har så en måned der :) jeg har ikke
været der i 23 år - men husker det som helt fantastiske planen er at "hænge
ud" i katmandu i 8-10 dage tage til Pokera ( spørg mig ikke hvordan det
staves ) også finde op i bjergene - det bliver ikke som sådan tracking som
jeg gjorde det da jeg var 20 år - men i en alder af 43 år og nogen 100 000
smøger sener er jeg ved at dø bare jeg skal gå op af en stige ... men har
tænkt mig stille og roligt sammen med en bære finde et rart sted også blive
et par uger i bjergene .. på det samme sted ...

er der nogen der har anbefalinger til gode steder i Katmandu ? sidst jeg var
der boede jeg på et fantastisk sted der vist bare hed lunch box men lur mig
om det ikke er blevet pillet ned og noget andet er kommet til over de sidste
23 år :) ? ...

ja i det hele tage gode ideer til Nepal anno 2009 - gode Hoteller - det
behøves ikke at være luksus en seng lys elektrisistet og måske trådløst
internet og bad på gangen passer mig fint også gerne kombineret med
servering af go mad ...

Bedste Hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Pia

Dato : 25-09-09 17:29

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøves ikke at være luksus en seng lys elektrisistet og måske trådløst
> internet og bad på gangen passer mig fint også gerne kombineret med

Ja, du kan glæde dig, der er skønt i Nepal! Jeg kan anbefale hotel
Marshyangdi i Kathmandu,men hvis du vil have det lidt billigere er Hotel
Blue Horizon og hotel Mustang Holiday Inn også rigtigt hyggelige. I Pokhara
kan jeg anbefale Hotel View Point, men der er selvfølgelig mange hoteller
der. Hvis du vil lidt op i bjergene kan du tage til Najapol fra Pokhara (ca.
1200 meters højde). Og derfra kan du spadsere lidt uden at det bliver for
anstrengende, der vil være masser af guesthouses på din vej. En guide/bærer
er bestemt at anbefale. Både rimeligt billigt og rart at have en stedkendt
med sig. Håber du får en god tur. Jeg tager selv til Nepal lige snart og
bliver der en måned.
Vh Pia