/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Eye TV
Fra : Lyrik


Dato : 30-07-09 11:53

EyeTV kører glimrende i W7 Bootcamp, men bliver genkendt som Hauppauge WinTV
HWR-900. Man kan downloade softwaren og den virker. Man kan købe den her
til: 499,-:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870

Til Mac koster den samme: 919,-
http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=NDc0NjQyNw

Hvis folk nu sparede pengene og købte den uden Eye-TV OS-X software, mon
den så kunne bringes til at køre på en Mac?
Eye TV er nemlig ret strenge med deres software. Jeg har version 2 og skal
betale spidsen af en jetjager hvis jeg bare ville have version 3.

Men det er da en ublu prisforskel.

Hilsen
Jens


 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 30-07-09 12:09

Lyrik <lyrik@live.dk skrev:
> EyeTV kører glimrende i W7 Bootcamp, men bliver genkendt som Hauppauge
> WinTV HWR-900. Man kan downloade softwaren og den virker. Man kan købe
> den her til: 499,-:
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870
>
> Til Mac koster den samme: 919,-
> http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=NDc0NjQyNw
>
> Hvis folk nu sparede pengene og købte den uden Eye-TV OS-X software, mon
> den så kunne bringes til at køre på en Mac?
> Eye TV er nemlig ret strenge med deres software. Jeg har version 2 og
> skal betale spidsen af en jetjager hvis jeg bare ville have version 3.
>
> Men det er da en ublu prisforskel.

Hvis det er samme hardware (hvilket det formentlig er) så er det
formentlig bare proppe den i og se hvad der sker.

Men hele fidusen er da at EyeTV softwaren er bedre end det skrammel man
får med til Windows? Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-07-09 14:28

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...

Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 30-07-09 15:02

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
>
> Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?

Adobe/Quark + interti.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-07-09 15:19

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
> >
> > Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?
>
> Adobe/Quark + interti.

helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
forgængere ...

/thomas

Morten Lind (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-07-09 15:32

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > >> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...

> > > Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?

> > Adobe/Quark + interti.

> helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
> forgængere ...

> /thomas

Njaeh - /så/ slemt var det altså ikke

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 30-07-09 15:34

Morten Lind skrev:

>> helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
>> forgængere ...
>
>> /thomas
>
> Njaeh - /så/ slemt var det altså ikke

Ikke?

Var du bruger, eller supporter?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-07-09 15:42

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > > >> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
>
> > > > Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?
>
> > > Adobe/Quark + interti.
>
> > helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
> > forgængere ...
>
> > /thomas
>
> Njaeh - /så/ slemt var det altså ikke

jo .. det var det faktisk .. og at der stadig er folk der bruger det
friviligt fatter jeg ikke ;)


/thomas

Erik Richard Sørense~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 30-07-09 17:02


Morten Lind wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>>>> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
>
>>>> Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?
>
>>> Adobe/Quark + interti.
>
>> helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
>> forgængere ...
>
> Njaeh - /så/ slemt var det altså ikke

Absolut enig! - Der er bare altid nogen, der kun vil se det negative ved
fx. Os 9.x. - Det var præcis det samme, da 9'eren kom, så var det 7.x og
8.x, der var 'the bad guys'.

mvh. Erik richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-07-09 17:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Morten Lind wrote:
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >>>>> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
> >
> >>>> Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?
> >
> >>> Adobe/Quark + interti.
> >
> >> helt rigtigt .. jeg kan stadig vågne med koldsved over OS 9 og dens
> >> forgængere ...
> >
> > Njaeh - /så/ slemt var det altså ikke
>
> Absolut enig! - Der er bare altid nogen, der kun vil se det negative ved
> fx. Os 9.x. - Det var præcis det samme, da 9'eren kom, så var det 7.x og
> 8.x, der var 'the bad guys'.

Nok fordi der ikke er meget positivt at sige om OS 9 .. især ikke hvis
man sammenligner med OS X. Selv hvis man sammenligner med dens
tidsfælder. f.eks. Windows 98/Windows 2000 er OS 9 noget skrammel

Hvis jeg fik valget mellem OS 9 og Win98 eller win2000 så ved jeg godt
hvad jeg ville vælge ...

/thomas

Franz Berliner (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Franz Berliner


Dato : 30-07-09 23:37

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Nok fordi der ikke er meget positivt at sige om OS 9 ..

Dens lette brugerflade var da meget rar. Da jeg skiftede til 10.0
virkede brugerfalden meeeget tung på min iBook G3
--
Franz : http://www.berliner.dk

Morten Lind (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 30-07-09 15:31

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> >> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...

> > Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?

> Adobe/Quark + interti.

Du mener inerti? Jeg tror, du må mobilisere din pædagogiske
hjernehalvdel, for sammenhængen hænger ikke sammen

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 30-07-09 15:43

Morten Lind skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>>>> Lidt som at OS X er det der sælger Mac's...
>
>>> Hvad solgte så Mac´erne inden år 2000?
>
>> Adobe/Quark + interti.
>
> Du mener inerti? Jeg tror, du må mobilisere din pædagogiske
> hjernehalvdel, for sammenhængen hænger ikke sammen

Ja, inerti. Fingrene ville bare ikke lige (og Thomas forstod det fint).

Der blev solgt Mac'er på grund af eksisterende produktionsgange baseret
på Adobe og Quark-produkter. Faktisk var Quarks langsommelighed til at
komme over på OS X en vigtig årsag til at konkurrenterne vandt indpas.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-07-09 13:09

"Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern> wrote:

> EyeTV kører glimrende i W7 Bootcamp, men bliver genkendt som Hauppauge WinTV
> HWR-900. Man kan downloade softwaren og den virker. Man kan købe den her
> til: 499,-:
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870
>
> Til Mac koster den samme: 919,-
> http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=NDc0NjQyNw
>
> Hvis folk nu sparede pengene og købte den uden Eye-TV OS-X software, mon
> den så kunne bringes til at køre på en Mac?
> Eye TV er nemlig ret strenge med deres software. Jeg har version 2 og skal
> betale spidsen af en jetjager hvis jeg bare ville have version 3.
>

jeg kan godt se at 39,95 ¤ for en upgrade fra 2 til 3 er "spidsen af en
jetjager"

/thomas

Lyrik (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 30-07-09 23:25



"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
news:1j3o73q.pi7y5j1kqv9l3N%thomas@elements.dk...
> "Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern> wrote:
>
> jeg kan godt se at 39,95 ¤ for en upgrade fra 2 til 3 er "spidsen af en
> jetjager"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er ingen opgrade-grund! 2-eren kører præcist lige så godt og opfylder
alle krav.
Men udover at hardwaren er billigere i W7, så er softwaren gratis til at
downloade! Det er da en væsentlig forskel.

Hilsen
Jens


Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 07:28

Lyrik skrev:

> Men udover at hardwaren er billigere i W7, så er softwaren gratis til at
> downloade! Det er da en væsentlig forskel.

Software er ikke bare software. Prøv det, og se om du kan lide det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 31-07-09 10:10

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen
> news:1j3o73q.pi7y5j1kqv9l3N%thomas@elements.dk...
> > "Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern> wrote:
> >
> > jeg kan godt se at 39,95 ¤ for en upgrade fra 2 til 3 er "spidsen af en
> > jetjager"
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Der er ingen opgrade-grund! 2-eren kører præcist lige så godt og opfylder
> alle krav.

Version 3 kan b.la. lave "Smart Recording" f.eks. hvis du gerne vil
optage alle afsnit af en serie, uanset på hvilken kanal og hvilket
tidspunkt. Derover kræver h.264 dekodning (f.eks. fra HD kanalerne hos
Yousee) at du kører version 3.

> Men udover at hardwaren er billigere i W7, så er softwaren gratis til at
> downloade! Det er da en væsentlig forskel.

Den software du downloader gratis != EyeTV softwaren fra Elgato. Så det
er som at sammenligner æbler og pærer.




/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 10:33

Thomas von Hassel skrev:

> Den software du downloader gratis != EyeTV softwaren fra Elgato. Så det
> er som at sammenligner æbler og pærer.

Jeg morede mig iøvrigt med Ubuntu Netbook Remix og min Pinnacle stick
(der kommer med EyeTV 3 lite). Det var ikke svært at få den til at
modtage tv, så der kan man få det hele - inklusiv operativsystem -
ganske gratis.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Lyrik (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 31-07-09 10:40



"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a72ba2e$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
> Thomas von Hassel skrev:
>
>> Den software du downloader gratis != EyeTV softwaren fra Elgato. Så det
>> er som at sammenligner æbler og pærer.
>
> Jeg morede mig iøvrigt med Ubuntu Netbook Remix og min Pinnacle stick (der
> kommer med EyeTV 3 lite). Det var ikke svært at få den til at modtage tv,
> så der kan man få det hele - inklusiv operativsystem - ganske gratis.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så lad mig spørge dig:
Kan man køre UBUNTU som dualboot(camp) på en Mac?
Hvad er en :"Ubuntu Netbook Remix "

Det kunne være sjovt at prøve Ubuntu som dualboot. ved du om man kan
redigere "AVCHD" i den? Eventuelt ved du om der er et
videoredigeringsprogram som ikke er for kompliceret at gå til?

Hilsen
jens


Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 11:17

Lyrik <lyrik@live.dk skrev:

> Kan man køre UBUNTU som dualboot(camp) på en Mac?

Har ikke prøvet på Mac'en da jeg har slået BootCamp fra (tror det er det
der forvirrer Time Machine reetablering), men det må du da gerne. Det
er samme princip som når Windows skal instalelres.


> Hvad er en :"Ubuntu Netbook Remix "

Kender du Google?

http://www.canonical.com/projects/ubuntu/unr

"Ubuntu Netbook Remix is optimised to run on a new category of
affordable Internet-centric devices called netbooks. It includes a new
consumer-friendly interface that allows users to quickly and easily get
on-line and use their favourite applications. This interface is
optimised for a retail sales environment. "

> Det kunne være sjovt at prøve Ubuntu som dualboot. ved du om man kan
> redigere "AVCHD" i den? Eventuelt ved du om der er et
> videoredigeringsprogram som ikke er for kompliceret at gå til?

Ingen anelse. Det jeg bruger Ubuntu til, vil du nok finde kedeligt ud i
ekstremen.

Som udgangspunkt tror jeg du skal regne med at alt Linuxbaseret stadig
er beregnet til folk der kan lide at få motorolie på fingrene, især hvis
det ikke er "surf-på-nettet"-orienteret.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 18:47

Hej,

> Jeg morede mig iøvrigt med Ubuntu Netbook Remix og min Pinnacle stick
> (der kommer med EyeTV 3 lite). Det var ikke svært at få den til at
> modtage tv, så der kan man få det hele - inklusiv operativsystem -
> ganske gratis.

Jeg synes den her tråd bærer præg af, at der lidt mellem linjerne står
at EyeTV er den eneste måde at se TV på Mac på.

Man kan altså fint installere MythTV (som man kender fx Ubuntu Linux) på
Mac. På den måde kan man se TV på sin Mac ganske gratis (jaja, du skal
selvfølgelig have betalt for din Mac og din TV-tuner).

Hvis man er interesseret, kan man hente prækompilerede binaries til Mac
på fx denne hjemmeside:

http://www.thesniderpad.com/index.php?option=com_remository&Itemid=42

--
Jens Kristian Søgaard

Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 18:58

Jens Kristian Søgaard skrev:

> Man kan altså fint installere MythTV (som man kender fx Ubuntu Linux) på
> Mac. På den måde kan man se TV på sin Mac ganske gratis (jaja, du skal
> selvfølgelig have betalt for din Mac og din TV-tuner).

Du må gerne evaluere de to programmer. Personligt synes jeg ikke
programmere fra Linuxverdenen når EyeTV til sokkeholderne.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 19:11

Hej,

> Du må gerne evaluere de to programmer. Personligt synes jeg ikke
> programmere fra Linuxverdenen når EyeTV til sokkeholderne.

Nej, bestemt ikke. Men nu morede du dig jo med at softwaren var gratis
til Linux - så ville jeg bare lige gøre opmærksom på, at man da også
kunne få gratis software til Mac.

Jeg vil så langt hellere betale prisen for EyeTV end at skulle bruge MythTV.

--
Jens Kristian Søgaard

Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 19:15

Jens Kristian Søgaard skrev:

> Nej, bestemt ikke. Men nu morede du dig jo med at softwaren var gratis
> til Linux - så ville jeg bare lige gøre opmærksom på, at man da også
> kunne få gratis software til Mac.

Det _morede_ mig såmænd ikke. Jeg fortalte bare Jens at der var endnu
billigere muligheder end Windows 7.

> Jeg vil så langt hellere betale prisen for EyeTV end at skulle bruge
> MythTV.

Jah, man skal vide hvad man går ind til. Software betyder mere end man
tror.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 19:18

Hej,

> Det _morede_ mig såmænd ikke. Jeg fortalte bare Jens at der var endnu
> billigere muligheder end Windows 7.

Du skrev bare selv, at du morede dig Men hvis det har været en
kedelig oplevelse, så er det da lidt trist!

--
Jens Kristian Søgaard

Thorbjørn Ravn Ander~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 31-07-09 19:25

Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,
>
>> Det _morede_ mig såmænd ikke. Jeg fortalte bare Jens at der var endnu
>> billigere muligheder end Windows 7.
>
> Du skrev bare selv, at du morede dig Men hvis det har været en
> kedelig oplevelse, så er det da lidt trist!

Det morede mig at lege med det, men det morede mig ikke som sådan at
fortælle Jens om det

Jeg er nok bare fagskadet

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Flemming Rubini (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 02-08-09 13:49

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Jah, man skal vide hvad man går ind til. Software betyder mere end man
> tror.

Det burde hedde hardware, for de fleste kan finde ud af at tænde for
computeren, men programmerne volder dem hårde kvaler

Og jeg er enig i Jens' superhurtigere svar på dit ønske om at vurdere de
to programmer, at EyeTV er værd at betale for. Det er EPG data også.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Flemming Rubini (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 03-08-09 13:31

On 2 Aug., 14:49, flemm...@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com> wrote:
>
> > Jah, man skal vide hvad man går ind til.  Software betyder mere end man
> > tror.
>
> Det burde hedde hardware, for de fleste kan finde ud af at tænde for
> computeren, men programmerne volder dem hårde kvaler
>
> Og jeg er enig i Jens' superhurtigere svar på dit ønske om at vurdere de
> to programmer, at EyeTV er værd at betale for. Det erEPGdata også.

Hm, rettelse, jeg bruger faktisk ikke EPG fra andre kilder end dem som
distruberes med DR1 og DR2 opdager jeg lige.
Min tvtv.co.uk har jeg tilsyneladende ikke brugt længe.

Erik Richard Sørense~ (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 30-07-09 16:38


Lyrik <lyrik@live.dk wrote:
> EyeTV kører glimrende i W7 Bootcamp, men bliver genkendt som Hauppauge
> WinTV HWR-900. Man kan downloade softwaren og den virker. Man kan købe
> den her til: 499,-:
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870
>
> Til Mac koster den samme: 919,-
> http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=NDc0NjQyNw

Svjv., så /er/ EyeTv identisk med Hauppauge, så det er kun et spørgsmål
om BIOS/firmware på hvilke platforme, de forskellige modeller kan køre.

> Hvis folk nu sparede pengene og købte den uden Eye-TV OS-X software, mon
> den så kunne bringes til at køre på en Mac?
> Eye TV er nemlig ret strenge med deres software. Jeg har version 2 og
> skal betale spidsen af en jetjager hvis jeg bare ville have version 3.
>
> Men det er da en ublu prisforskel.

Det, du reelt betaler for er softwaren. - Sagt meget groft, så er der
forskel på, om der kan sælges 100.000 eks. med Mac OS X software sat op
mod fx. 1.000.000 eks. til Windows. Dvs., at udviklingsomk. er væsentlig
større til OS X end til windows.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (30-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 30-07-09 17:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Lyrik <lyrik@live.dk wrote:
> > EyeTV kører glimrende i W7 Bootcamp, men bliver genkendt som Hauppauge
> > WinTV HWR-900. Man kan downloade softwaren og den virker. Man kan købe
> > den her til: 499,-:
> > http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=200870
> >
> > Til Mac koster den samme: 919,-
> > http://store.apple.com/dk/product/TS588ZM/A?mco=NDc0NjQyNw
>
> Svjv., så /er/ EyeTv identisk med Hauppauge, så det er kun et spørgsmål
> om BIOS/firmware på hvilke platforme, de forskellige modeller kan køre.

Elgato bruger en del forskellige OEM/rebrandede produkter til deres
hardware dimser. EyeTV 610 er/var f.eks. en Digital Everywhere box med
special firmware.

>
> > Hvis folk nu sparede pengene og købte den uden Eye-TV OS-X software, mon
> > den så kunne bringes til at køre på en Mac?
> > Eye TV er nemlig ret strenge med deres software. Jeg har version 2 og
> > skal betale spidsen af en jetjager hvis jeg bare ville have version 3.
> >
> > Men det er da en ublu prisforskel.
>
> Det, du reelt betaler for er softwaren. - Sagt meget groft, så er der
> forskel på, om der kan sælges 100.000 eks. med Mac OS X software sat op
> mod fx. 1.000.000 eks. til Windows. Dvs., at udviklingsomk. er væsentlig
> større til OS X end til windows.

Jeg kan stadig ikke se hvordan prisen på EyeTV 3 er _dyr_

/thomas

Thomas Bjorn Anderse~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 31-07-09 10:16

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Version 3 kan b.la. lave "Smart Recording" f.eks. hvis du gerne vil
> optage alle afsnit af en serie, uanset på hvilken kanal og hvilket
> tidspunkt.

Er der i øvrigt en fungerende EPG til samtlige danske kanaler i
EyeTV3? Jeg har en version 2, hvor jeg kun får EPG vist for 6-7 af
betalingskanalerne i Boxer pakken. Tidligere har der været oversigter
for DR og TV2 også. (jeg har forsøgt at slette samtlige preference
filer, uden at det hjalp af den grund).

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas von Hassel (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 31-07-09 14:11

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> > Version 3 kan b.la. lave "Smart Recording" f.eks. hvis du gerne vil
> > optage alle afsnit af en serie, uanset på hvilken kanal og hvilket
> > tidspunkt.
>
> Er der i øvrigt en fungerende EPG til samtlige danske kanaler i
> EyeTV3? Jeg har en version 2, hvor jeg kun får EPG vist for 6-7 af
> betalingskanalerne i Boxer pakken. Tidligere har der været oversigter
> for DR og TV2 også. (jeg har forsøgt at slette samtlige preference
> filer, uden at det hjalp af den grund).

Ja, der er flere muligheder. Enten bruger du den EPG der følger med
signalet .. desværre er Yousee's epg kun 2-3 dage ud i fremtiden. Ellers
kan du bruge tvtv.co.uk, men den koster udover det første år. De sidste,
som jeg selv har gjort, er at trække en xmltv feed og selv lægge den
ind. Jeg har skrevet et applescript til at gøre det for mig, + jeg har
en linuxbox til at generere XML filen for mig.


/thomas

Thomas Bjorn Anderse~ (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 31-07-09 14:20

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Ja, der er flere muligheder. Enten bruger du den EPG der følger med
> signalet .. desværre er Yousee's epg kun 2-3 dage ud i fremtiden. Ellers
> kan du bruge tvtv.co.uk, men den koster udover det første år. De sidste,
> som jeg selv har gjort, er at trække en xmltv feed og selv lægge den
> ind. Jeg har skrevet et applescript til at gøre det for mig, + jeg har
> en linuxbox til at generere XML filen for mig.

Ohhh, har du lyst til at dele med os andre? Du må evt. meget gerne
sende direkte til mig.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas von Hassel (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 31-07-09 14:33

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> > Ja, der er flere muligheder. Enten bruger du den EPG der følger med
> > signalet .. desværre er Yousee's epg kun 2-3 dage ud i fremtiden. Ellers
> > kan du bruge tvtv.co.uk, men den koster udover det første år. De sidste,
> > som jeg selv har gjort, er at trække en xmltv feed og selv lægge den
> > ind. Jeg har skrevet et applescript til at gøre det for mig, + jeg har
> > en linuxbox til at generere XML filen for mig.
>
> Ohhh, har du lyst til at dele med os andre? Du må evt. meget gerne
> sende direkte til mig.

Det var faktisk meningen at jeg ville dele .. den er bare ret "rå" for
tiden. (læs: quick hack så det virker for mig)

Jeg kan jo lige se om jeg ikke kan pakke det pænt sammen.


/thomas

Ukendt (31-07-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-09 18:37

Hej,

> Ohhh, har du lyst til at dele med os andre? Du må evt. meget gerne
> sende direkte til mig.

Det behøver slet ikke være så kompliceret - jeg genererer også selv
programoversigterne til EyeTV.

En af de nemme måder at komme i gang på er at følge denne vejledning:

http://niels.dybdahl.dk/xmltvdk/index.php/DR_grabber

Bemærk at på din Mac er Perl allerede installeret som standard, så det
punkt hopper du over. Du kan vælge at følge deres manual til
XMLTV-installation eller man kan hente filen herfra:

http://sourceforge.net/projects/xmltv/files/

Derefter henter du selve programmet som henter TV-guiden:

http://xmltvdk.svn.sourceforge.net/viewvc/*checkout*/xmltvdk/trunk/tv_grab_dk_dr

Og så åbner du en terminal i samme bibliotek og kører:

perl tv_grab_dk_dr --configure

Hvorefter du bliver spurgt om, hvilke TV-kanaler du kan se.

Nu er programmet installeret og konfigureret. Det nemmeste er så manuelt
at køre denne kommando:

perl tv_grab_dk_dr --days 18 --output dr.xml

Når programmet er færdig med at køre er der 18 dages EPG i dr.xml. Denne
XML fil trækker man bare fra Finder og ned på EyeTVs ikon i docken - og
så loades den ind.

Det sidste trin her skal så gentages hver 18. dag. Man kan så
selvfølgelig gå ind og automatisere det og lægge det i cron, således at
det kører fuldautomatisk.

--
Jens Kristian Søgaard



Flemming Rubini (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 02-08-09 13:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> > Ja, der er flere muligheder. Enten bruger du den EPG der følger med
> > signalet .. desværre er Yousee's epg kun 2-3 dage ud i fremtiden. Ellers
> > kan du bruge tvtv.co.uk, men den koster udover det første år. De sidste,
> > som jeg selv har gjort, er at trække en xmltv feed og selv lægge den
> > ind. Jeg har skrevet et applescript til at gøre det for mig, + jeg har
> > en linuxbox til at generere XML filen for mig.
>
> Ohhh, har du lyst til at dele med os andre? Du må evt. meget gerne
> sende direkte til mig.

I øvrigt har jeg bemærket at alle mine problemer med at få epg data
skyldes manglende antenne.
Jeg har aldrig haft problemer med epg data efter jeg begyndte at bruge
de tjenester som sælger den slags, jeg kan ikke lige slå udbyderen op,
men jeg mener det er ttv et eller andet uk. Men, derimod glemmer jeg
indimellem når jeg læser programoversigten, at fjernsynet skal køre som
hovedregel for at der hentes tvprogramdata, selvf'ølgelig indlysende nok
men alligevel

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Thomas von Hassel (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-08-09 14:52

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:
>
> > thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
> >
> > > Ja, der er flere muligheder. Enten bruger du den EPG der følger med
> > > signalet .. desværre er Yousee's epg kun 2-3 dage ud i fremtiden. Ellers
> > > kan du bruge tvtv.co.uk, men den koster udover det første år. De sidste,
> > > som jeg selv har gjort, er at trække en xmltv feed og selv lægge den
> > > ind. Jeg har skrevet et applescript til at gøre det for mig, + jeg har
> > > en linuxbox til at generere XML filen for mig.
> >
> > Ohhh, har du lyst til at dele med os andre? Du må evt. meget gerne
> > sende direkte til mig.
>
> I øvrigt har jeg bemærket at alle mine problemer med at få epg data
> skyldes manglende antenne.
> Jeg har aldrig haft problemer med epg data efter jeg begyndte at bruge
> de tjenester som sælger den slags, jeg kan ikke lige slå udbyderen op,
> men jeg mener det er ttv et eller andet uk.

tvtv.co.uk


/thomas

Thomas Bjorn Anderse~ (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 01-08-09 23:32

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

Mange tak for den uddybende forklaring! Det var stort set lige ud ad
langevejen.


> Når programmet er færdig med at køre er der 18 dages EPG i
> dr.xml. Denne XML fil trækker man bare fra Finder og ned på EyeTVs
> ikon i docken - og så loades den ind.

Hmm, min EyeTV2 godtager ikke XML filen. Umiddelbart er der ingen
mulighed for at importere noget inde fra programmet. Maaske skal jeg
bare indse, at jeg maa opgradere...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Ukendt (01-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-09 23:40

Hej,

> Hmm, min EyeTV2 godtager ikke XML filen. Umiddelbart er der ingen
> mulighed for at importere noget inde fra programmet. Maaske skal jeg
> bare indse, at jeg maa opgradere...

Der er ingen synlige muligheder for import. Man dragger filen til
dockikonet og håber. Virker det ikke, prøver man igen. Bemærk lige at du
inde i kanallisten i EyeTV skal sætte dem til at bruge xmltv-EPG og ikke
fx EPG fra DVB-C/T.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at det kræver EyeTV 3 før det virker. Jeg
har vist aldrig kørt EyeTV 2.

--
Jens Kristian Søgaard



Thomas von Hassel (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-08-09 09:18

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,
>
> > Hmm, min EyeTV2 godtager ikke XML filen. Umiddelbart er der ingen
> > mulighed for at importere noget inde fra programmet. Maaske skal jeg
> > bare indse, at jeg maa opgradere...
>
> Der er ingen synlige muligheder for import. Man dragger filen til
> dockikonet og håber. Virker det ikke, prøver man igen. Bemærk lige at du
> inde i kanallisten i EyeTV skal sætte dem til at bruge xmltv-EPG og ikke
> fx EPG fra DVB-C/T.
>
> Jeg kunne dog godt tænke mig, at det kræver EyeTV 3 før det virker. Jeg
> har vist aldrig kørt EyeTV 2.

XMLepg kom først fra EyeTV 3 ...

/thomas

Thomas Bjorn Anderse~ (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 02-08-09 13:07

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

>> Jeg kunne dog godt tænke mig, at det kræver EyeTV 3 før det virker. Jeg
>> har vist aldrig kørt EyeTV 2.
>
> XMLepg kom først fra EyeTV 3 ...

Æv, jeg må nok spare sammen til version 3 opgraderingen...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Flemming Rubini (02-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 02-08-09 13:55

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> >> Jeg kunne dog godt tænke mig, at det kræver EyeTV 3 før det virker. Jeg
> >> har vist aldrig kørt EyeTV 2.
> >
> > XMLepg kom først fra EyeTV 3 ...
>
> Æv, jeg må nok spare sammen til version 3 opgraderingen...

Sidst jeg tjekkede, og var for nærig i gerninsøjeblikket, kostede det
200,- kr.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Flemming Rubini (03-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 03-08-09 19:41

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:
>
> > thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
> >
> > >> Jeg kunne dog godt tænke mig, at det kræver EyeTV 3 før det virker. Jeg
> > >> har vist aldrig kørt EyeTV 2.
> > >
> > > XMLepg kom først fra EyeTV 3 ...
> >
> > Æv, jeg må nok spare sammen til version 3 opgraderingen...
>
> Sidst jeg tjekkede, og var for nærig i gerninsøjeblikket, kostede det
> 200,- kr.

40 dollars using my Manhattan adress ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste