Iphone overblikket, hvad kræves ??
Fra : jagge

Dato : 29-07-09 11:28

Hey

Igen igen prøver jeg lige at få overblikket over hvad det koster ekstra
at have en iphone.

Med ekstra tænker jeg på de omkostninger der støder til når man vil have
alle funktionaliteter omkring sync etc.

Jeg overvejer en 3GS hvis prisen bliver rimelig. Jeg vil bruge den som
PDA, telefon og mobil browser og GPS. Jeg vil kunne bruge den som usb
modem til min macbook for mobilt internet også.

Jeg skal derfor have et eller andet rimeligt flatrate dataabonnement
sammen med telefonen men hvad skal man være opmærksom på ved
abonnementsvalg ?? Noget med tethering etc ??

Derudover vil jeg gerne have et bud på hvad man skal have af sync
abonnementer. Vil gerne vide hvad fordelen er ved mobile me, prisen ? og
er der billigere eller gratis alternativer der fungerer ligeså godt ?

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-07-09 11:38

jagge skrev:

> Jeg overvejer en 3GS hvis prisen bliver rimelig. Jeg vil bruge den som

3 har lige annonceret deres priser.

http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/iphone_priser/

3G'eren er på 3800 for et halvt år. 3GS'eren på 4400 for et halvt år
for 16 Gb modellen.

Fra : jagge

Dato : 29-07-09 18:16

> 3G'eren er på 3800 for et halvt år. 3GS'eren på 4400 for et halvt år
> for 16 Gb modellen.

tak for hjælpen. Jeg vil se om hvad de andre byder på. JEg vil gerne
have et abonnement der er mere rettet imod data end telefoni da jeg får
dækket tale af en firma telefon.

Det ser ikke rigtigt ud til at 3 har denne mulighed efter endt håndjern.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 29-07-09 18:22

> 3 har lige annonceret deres priser.
>
> http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/iphone_priser/
>
> 3G'eren er på 3800 for et halvt år. 3GS'eren på 4400 for et halvt år
> for 16 Gb modellen.

Tillægsspørsmål

Hvad er der af muligheder for rent data abonnement efter håndjernene
falder bort. Det virker underligt at man kan få et trådløst
netværksabonnemet til under 200 kr men et abonnement til en iphone
koster det 3 dobbelte...

Jeg har hovedsageligt brug for data med lidt tale.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-07-09 18:38

jagge skrev:

> [...]
> falder bort. Det virker underligt at man kan få et trådløst
> netværksabonnemet til under 200 kr men et abonnement til en iphone

Ingen anelse. Ring til dem og spørg :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-09 19:02

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> koster det 3 dobbelte...
>
> Jeg har hovedsageligt brug for data med lidt tale.

3 har et abb. med 10GB data til 399,- ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-07-09 19:59

> 3 har et abb. med 10GB data til 399,- ...

OK takker. Det er ret uventet for mig men havde egentlig ikke set det
komme.

I virkeligheden er det nærmest rent data jeg har brug for, så nu er jeg
sgu ved at få andre tanker.

250 mere end hvad et usb dataabonnement koster virker som lidt overkill.
Hmmmm tænkehat på.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-09 20:54

> [...]
> sgu ved at få andre tanker.
>
> 250 mere end hvad et usb dataabonnement koster virker som lidt overkill.

mjae .. inlimited mms og sms, 300 minuter indbygget taletid, gratis tale
til andre 3 kunder ... du får jo rent faktisk mere for dine penge.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-07-09 22:37

> mjae .. inlimited mms og sms, 300 minuter indbygget taletid, gratis tale
> til andre 3 kunder ... du får jo rent faktisk mere for dine penge.

Det gør jeg da ikke hvis jeg ikke skal bruge 300 minutter. jeg har brug
for et dataabonnement, med sjælden brug af telefon.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-09 23:35

> Det gør jeg da ikke hvis jeg ikke skal bruge 300 minutter. jeg har brug
> for et dataabonnement, med sjælden brug af telefon.

Efter 6 måneder gik jeg over til det "lille" abonnement hos Telia. Det
koster kr. 149,- om måneden. Tale og SMS koster en del, men der er i
praksis fri data. Det er vist en grænse på 20 GB om måneden, men skal
man derop, skal man faktisk downloade konstant. Den grænse er vist kun
sat, for at en eller anden pirat-haj ikke udnytter abonnementet med
noget specielt udstyr, så han kan handle piratfilm med hele verden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 01:47

> [...]
> sat, for at en eller anden pirat-haj ikke udnytter abonnementet med
> noget specielt udstyr, så han kan handle piratfilm med hele verden.

Tak for den præcisering. Jeg kunne godt huske det men ikke finde mine
noter Jeg fandt så i stedet Telias hjemmeside om basic surf.

Til tidligere iPhone-abonnenter hos Telia:

http://telia.dk/privat/produkter/mobil/abonnement/basicsurf/

til andre:

http://telia.dk/privat/produkter/mobiltbredbaand/mobiltbredbaand3gb/

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 11:00

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> noter Jeg fandt så i stedet Telias hjemmeside om basic surf.
>
> Til tidligere iPhone-abonnenter hos Telia:

Og så har Telia annonceret deres 3GS strategi:

http://telia.dk/iphone/abonnement?intcmpid=BAN_Privat______teliadkforsid
e_BundCenter
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 30-07-09 16:45

> [...]
> sat, for at en eller anden pirat-haj ikke udnytter abonnementet med
> noget specielt udstyr, så han kan handle piratfilm med hele verden.

Perfekt, der reddede du mine planer, så skal jeg jo bare til telia når
håndjernene ryger.

Kan du bruge tethering hos Telia ??

Får du ordentlig hastighed hos dem ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-09 17:56

> Perfekt, der reddede du mine planer, så skal jeg jo bare til telia når
> håndjernene ryger.
>
> Kan du bruge tethering hos Telia ??

jep

> Får du ordentlig hastighed hos dem ?

nix .. deres 3G dækning er misserabel .. men til mit brug er det ok, jeg
har som regel slået 3G fra og nøjes med EDGE

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-07-09 22:24

> jep

> nix .. deres 3G dækning er misserabel .. men til mit brug er det ok, jeg
> har som regel slået 3G fra og nøjes med EDGE

Ok jeg aner ikke hvad forskellen er ??

Men det lyder da lidt kikset og ret ærgeligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-09 22:46

> Ok jeg aner ikke hvad forskellen er ??

Hastighed .. 3G er i bedste fald omkring 3 Mb/sek. EGDE er omkring
300kb/sek. Derudover koster 3G mere batteri så hvis du kan nøjes med
EDGE så holder dit batteri længere på en ladning.

> Men det lyder da lidt kikset og ret ærgeligt.

Telia er ret kikset .. senest da de bruge sommerferiern til at annoncere
nye gebyrer (10,- pr mdr. for "PBS afgifter") prissitgniner og vilkårs
ændringer ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 31-07-09 15:54

> [...]
>
> Telia er ret kikset .. senest da de bruge sommerferiern til at annoncere
> nye gebyrer (10,- pr mdr. for "PBS afgifter") prissitgniner og vilkårs

hmmm ok jeg har historisk haft nogle forfædelige oplevelser med Telia,
men jeg kan bare ikke finde andre der tilbyder det abonnement og det ser
præcis rigtigt ud for mig.

MVH

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-07-09 16:03

> hmmm ok jeg har historisk haft nogle forfædelige oplevelser med Telia,
> men jeg kan bare ikke finde andre der tilbyder det abonnement og det ser
> præcis rigtigt ud for mig.

Det ser ellers ud til at 3 er billigst, især hvis du flytter til Telia
efter 6 måneder, men ikke hvis du kigger på budgettet over tre år.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 18:30

> Perfekt, der reddede du mine planer, så skal jeg jo bare til telia når
> håndjernene ryger.

Lige præcis basic surf (19 GB til 149m kr/mdr) kræver at du har købt
iPhonen hos dem.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 19:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Lige præcis basic surf (19 GB til 149m kr/mdr) kræver at du har købt
> iPhonen hos dem.

rettelse: 10 GB

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 30-07-09 22:24

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Lige præcis basic surf (19 GB til 149m kr/mdr) kræver at du har købt
> iPhonen hos dem.

Jeg fik idag oplyst at alle kunne hoppe på det abonnement. Men hvis det
ikke funger med hastighed etc. som thomas siger så er det selvfølgelig
ligegyldigt.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-09 23:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Jeg fik idag oplyst at alle kunne hoppe på det abonnement. Men hvis det
> ikke funger med hastighed etc. som thomas siger så er det selvfølgelig
> ligegyldigt.

Ligesom Thomas er jeg såmænd også godt tilfreds. Så dårligt er Edge
altså heller ikke, og jeg har da ofte 3G dækning. Det kommer an på,
hvordan dit behov er og om du færdes steder, hvor der er 3G dækning. For
mig fungerer det godt nok, til at jeg ikke har gidet skifte selskab,
efter bindingsperiodens ophør. Jeg vil dog heller ikke prale af at være
storforbruger af internettet på min iPhone. Samtidig kan jeg jo glæde
mig over, at det kun bliver bedre. Telia udbygger hele tiden deres 3G
dækning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-09 08:28

> [...]
> storforbruger af internettet på min iPhone. Samtidig kan jeg jo glæde
> mig over, at det kun bliver bedre. Telia udbygger hele tiden deres 3G

Jeg vil lige tilføje, at de sidste to dage har jeg bemærket, at der nu
er 3G dækning fra Telia, hvor jeg bor. Hidtil har vores hus ellers
ligget lige udenfor et område med 3G dækning. Jeg har tidligere oplevet
det samme andre steder, hvor jeg ofte færdes. Man kan skam mærke, at
Telia udbygger 3G dækningen. Men der er da stadig store huller. Det er
stort set kun byerne, der er dækning i.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-07-09 07:19

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> 3 har lige annonceret deres priser.
>
> http://privat.3.dk/mobiler/iPhone/iphone_priser/
>
> 3G'eren er på 3800 for et halvt år. 3GS'eren på 4400 for et halvt år
> for 16 Gb modellen.

Jeg kiggede ind over midnat. Det var IKKE de priser der stod på deres
webshop. Så lavede de ikke nogen handel.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-09 08:28

> Jeg kiggede ind over midnat. Det var IKKE de priser der stod på deres
> webshop. Så lavede de ikke nogen handel.

Jeg var lige inde på Telias webshop. Det vil sige, jeg kunne ikke komme
ind. De skrev, at da interessen for iPhone 3GS har været så stor, har de
været nødt til at lave en kø til deres webshop. Jeg var nr. 132. Ellers
er jeg ikke helt sikker på, hvad iPhone 3GS koster, hvis man vil have
det Flex-abonnement, man selv kan sammensætte. Telia nævner kun
eksempler på priser, hvis man køber iPhone'n på afbetaling over to år.
Og som min far klogt nok altid har sagt: "Jeg har ikke råd til at købe
på afbetaling". Det ender jo altid med at blive meget dyrere, når renter
og andre udgifter regnes med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-07-09 10:05

Henrik Münster skrev:

> Jeg var lige inde på Telias webshop. Det vil sige, jeg kunne ikke komme
> ind. De skrev, at da interessen for iPhone 3GS har været så stor, har de

Det har 3 også. Der kan man se.

Afbetaling er jo en god ting for dem der ellers ikke kunne betale det af
den ene eller anden grund. Det er jo ikke alitid lige nemt at være
likvid, men det er tilladt at kigge på de der tal med småt. Hvis den
årlige rente er over 20 nærmer det sig jo åger.

Nå - efter cirka 10 minutter er jeg ikke kommet gennem køen hos 3.
Melder tilbage hvis det lykkes :)

Fra : Kaj Aage Holdt

Dato : 31-07-09 04:44

On 31 Jul., 08:18, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Jeg kiggede ind over midnat.  Det var IKKE de priser der stod på deres
> webshop.  Så lavede de ikke nogen handel.
>
> --

Det samme her. Jeg sad også klar der kl. 00.00.01, men hjemmesiden gik
ned i samme sekund klokken passerede midnat. Det var nogle underlige
priser (abb 399, min.-forbrug 399kr/md og 12 mdr binding og jeg ved
snart ikke hvad) og den samlede pris var omkring 6300,- for 32 GB
indtil omkring kl. halv 2, hvor de fik ændret priserne til det de er
nu på 3's hjemmeside. Men heller ikke på det tidspunkt kunne jeg få
lov til at bestille... Gik i seng kl. 3 hvor det stadig meldte om fejl
hele tiden og stod op kl. 6. Der kunne fint gøre handle uden de nogle
problemer, men så er der nok flere tusinde der har bestilt inden mig,
men det er der jo ikke så meget at gøre ved

Her er en glimrende oversigt over priserne hos de forskellige
selskaber:

http://spreadsheets.google.com/pub?key=ts0OufQMmDlXFsr1o0y32Ig&gid=0