pulpTunes kan ikke kontaktes over internet~
Fra : macgeek

Dato : 28-07-09 23:36

Hej folkens.

Jeg har installeret pulpTunes en iTunes steaming server. Check
www.pulptunes.com for mere info.

Programmet giver mig og andre jeg vælger mulighed for spille musik fra
mit iTunes bibliotek. Lyder smart. Men jeg kan ikke få adgang til det
fra en anden maskine over nettet.

I beskrivelsen står der man skal åbne port 15000 i routeren og i
firewall. Det har jeg gjort, men jeg kan alligevel ikke få det til at
virke.

Har en af jer prøvet og fået det til at virke, så vil jeg blive meget
glad, hvis du ville skriven en nøjagtig beskrivelse til at få det til
at virke.

TIA!!

macgeek

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-09 23:39

macgeek <not@home.com> wrote:

> [...]
>
> Har en af jer prøvet og fået det til at virke, så vil jeg blive meget
> glad, hvis du ville skriven en nøjagtig beskrivelse til at få det til

virker det lokalt ?

/thomas

Fra : macgeek

Dato : 30-07-09 05:58

On 2009-07-29 00:39:19 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> virker det lokalt ?
>
> /thomas

Hej Thomas

Ja, det virker lokalt. Men mærkeligt nok ikke når man forsøger at
connecte via lhttp://ocalhost:15000, fra pulpTunes menu.

Men kun hvis jeg bruger min compuers navn f.eks. http://min-macpro.local:15000

Man kontakter fra en extern computer via den udvendige IP adresse, men
det virker som ikke.

Bruger du pulpTunes?

/macgeek

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-09 13:01

macgeek <not@home.com> wrote:

> [...]
>
> Man kontakter fra en extern computer via den udvendige IP adresse, men

jeg prøvede for sjov og det virkede lokalt. Og du er sikker på din
router er konfigureret korrekt ?

/thomas

Fra : macgeek

Dato : 01-08-09 11:08

On 2009-07-30 14:01:00 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> jeg prøvede for sjov og det virkede lokalt. Og du er sikker på din
> router er konfigureret korrekt ?
>
> /thomas

Hej Thomas

Jeg kan osse få det til at virke lokalt. Problemet er at bruge den over
internettet fra en ekstern computer. F. eks. en af mine venner. Jeg har
været inde i routerens NAT opsætning og åbnet port 15000. Jeg kan ikke
regne ud hvor fejlen skulle være.

/macgeek

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-09 11:33

macgeek <not@home.com> wrote:

> [...]
> internettet fra en ekstern computer. F. eks. en af mine venner. Jeg har
> været inde i routerens NAT opsætning og åbnet port 15000. Jeg kan ikke

og din maskine har en fast IP internet og det er denne du har NAT'et
port 15000 til ?

/thomas