Backup til idisk
Fra : Franz Berliner

Dato : 28-07-09 13:06

Dokumentmappen, iPhoto library og iTunes biblioteket på en gammel iBook
G4 md OSX 10.4 skal backes op på en simpel, regelmæssig måde til en
remote location uden menneskelig indblanding - eller bare spejles til en
remote location.

Jeg har derfor oprettet en mobileme account, slået spejling for iDisk
til og havde tænkte mig bare at flytte dokumenter, samt itunes og iPhoto
library til iDisk. Det gik fint med dokumentmappen og iTunes
biblioteket, men det 8GB store iPhoto library bliver den ved med at
brokke sig over. Den dukker konstant op med sync konflikter og prøver så
at synce igen. Har på fornemmelsen at det har noget med webdav og
manglende modification dates eller lign at gøre. (iPhoto library er fra
den gamle version hvro filerne ligger i en alm. mappe).

Jeg har også prøvet med Apple Backup, men den melder fejl halvvejs.

Nogle forslag til en løsning?

Der er en Syncronize X plus på maskinen, som evt. kan bruges. Har dig
set på deres hjemmeside at der også kan være problemer med den og at de
anbefaler at man laver et diskimage på idisk som der sync'es til - jeg
er dog lidt bekymret for at det vil tage ganske lang tid at mounte det
image i takt med at det vokser.

Andre forslag til en løsning som opfylder ovenstående krav?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-07-09 13:08

Franz Berliner skrev:

> Jeg har også prøvet med Apple Backup, men den melder fejl halvvejs.
>
> Nogle forslag til en løsning?

Har du kontrolleret disken?

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-07-09 08:59

> Har du kontrolleret disken?

iflg. Disk util er den ok.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-07-09 09:13

Franz Berliner skrev:

> iflg. Disk util er den ok.

4 Gb er 32-bit grænsen. Det kan derfor være at der ikke er
understøttelse for større filer end 4 Gb på en iDisk.

Er der nogen der faktisk har filer på mere end 4Gb på en iDisk?

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-07-09 21:58

> 4 Gb er 32-bit grænsen. Det kan derfor være at der ikke er
> understøttelse for større filer end 4 Gb på en iDisk.
>
> Er der nogen der faktisk har filer på mere end 4Gb på en iDisk?

Nu kørte jeg Disk Utilities igen og den meldte faktisk fejl og
reparerede det. Prøver at se om backup stadig laver fejl.

Mht. de 4GB, så splitter Backup selv backuppen op i flere mindre filer.

Uanset om jeg får det til at virke, synes jeg dog stadig det ville være
smart at filerne ikke lå som komprimerede arkiver, men bare som
almindelige filer man nemt kan komme til.

(allersmartest ville det selvfølgelig være hvis iDisk'en bare selv kunne
finde ud af at synce sagerne).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-07-09 22:16

Franz Berliner skrev:

> Uanset om jeg får det til at virke, synes jeg dog stadig det ville være
> smart at filerne ikke lå som komprimerede arkiver, men bare som
> almindelige filer man nemt kan komme til.

Tjah, det er oftest nemmest at håndtere med meta-information, og
komprimering mv hvis det hele er skovlet ned i ens eget filformat.

> (allersmartest ville det selvfølgelig være hvis iDisk'en bare selv kunne
> finde ud af at synce sagerne).

Du har ikke overvejet at se om der er en netværkstjeneste der tilbyder
Time Machine?

http://www.macminiserver.com/using-a-mac-mini-for-a-remote-time-machine/

Det må da kunne lade sig gøre.