pulver til hjælp
Fra : Camilla Larsen

Dato : 01-08-01 14:12

Hej

Er der nogen her som kan fortælle kort om på hvilken måde at fx Nupo kan
være til hjælp i en kostomlægning.

Har brug for at få en hurtig start på vægttabet, og lagt tankerne om maden
helt om. vil 14 dage på Nupo med aftensmaden som eneste rigtige måltid være
godt eller skidt?

Camilla

Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-08-01 17:35

Hej
Her er det der hjalp mig, om det hjælper dig ved jeg ikke, men det virkede
for mig:

Det første ord der står å lister er: Tålmodighed.

Sådan set fra søsiden, er det ikke det du har i maven, der gør om du er
sulten eller ej, det er dit blodsukkerniveau.
Sørg for at holde det stabilt og roligt. Kurven skulle nødig ligne en grafik
fra en bjergetape i Tour de France, så er det man har problemer.

For mig var det meget mere stabilt med mange små måltider i løbet af dagen.
Gerne op til 6.

Morgenmad, f.eks frugt, havregrød
noget i løbet af formiddagen, f eks frugt
Frokost, 4 halve
noget om eftermiddagen, f.eks brød, frugt, yogurth, honning
Aftenamad, alm. dansk mad, jeg kan li' det hele så jeg spiser det hele
noget inden jeg gik i seng,f eks havregrød, brød, fisk

Ikke overspise, drik rigeligt gerne 2-3 liter almindeligt postevand i løbet
af dagen.

Almindelig motion. Jeg cykler på arbejde, går en tur etc.

Ja det virker.

VH
søren

Fra : Camilla Larsen

Dato : 01-08-01 17:34

Hej Søren

Tusind tak for dit input.
Din plan ligner det jeg har levet efter i snart et halvt år uden
resultat..derfor tænker jeg at bruge Nupo.

Men andre forslag modtages gerne*S*

Camilla

Fra : Katjastrofen

Dato : 01-08-01 17:45

Kvikt svar..

synes jeg sgu er okay.. når han ikke svarer på dit spørgsmål

Kig på briksystemet.. eller måltidssystemet.. som Nupo.. har beskrevet i
den der lille folder.. !!

Ellers. spis normalt sundt morgenmad [altid godt med morgenmad] og
aftensmad.. og ellers Nupo om formiddagen og igen lidt senere... så du får
spredt det fra morgen til aften..

katja

Fra : Søren Pedersen

Dato : 01-08-01 20:38

Hej
Faktisk startede jeg med i ca 14 dage at notere alt hvad jeg spiste, helt
ned til 2 gajoler og 1 chips.
Da de 14 dage var gået havde jeg et glimrende redskab til at kunne begynde
at stille lidt på diverse skruer, således at jeg ikke startede på alt på een
gang.
Det første jeg tog afsked med var kagen til eftermiddagskaffen. så røg
wienerbrødet til formiddagskaffen, osv osv. det tog sin tid, men jeg følte
ikke noget martyrie fordi jeg tog det langsomt og een ting ad gangen.
Jeg satte mig nogen realistiske mål, rent vægtmæssigt, ikke tidsmæssigt.
Ikke noget med "jeg vil ned på 90 inde jul" eller noget andet bavl.
Jeg husker tydeligt det første: Under 115 kg.

Tålmodighed er en god ting specielt når man ikke er fanatiker, men hva', det
tog mig 52 år at komme op på 118 kg så hva så om jeg skal bruge et par år
eller 3 på at komme ned igen. Mit endelige mål er faktisk 90 kg, men om jeg
nogensinde kommer derned, tja man kan jo gætte.

Når Tante Anna inviterer til 90-års fødselsdag så gider jeg altså ikke
begynde at forklare hende at jeg ikke kan spise af lagkagen fordi den feder.
Det er alt for besværligt, og det er synd for Tante Anna når hun nu har
lavet den. Det er meget nemmere at tage et stykke, (ja ja lad nu være med at
tage en kvart), spise det og så er den potte ude.

Fra : Eva Paaske

Dato : 02-08-01 00:38

Hej Camilla
Har du tænkt over om det absolut SKAL være NUPO. Jeg har faktisk tabt ca "25
cm" i de sidste 3-4 uger med HERBALIFE. Det virker altså. Jeg havde også sat
mig for at lægge hårdt ud og det har jeg kunnet med HERBALIFE uden at være
sulten.

Hilsen
Eva
mailto:
eva@a-better-health.dk

Camilla Larsen <pepper@albertsen.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k8vnp$pat$1@sunsite.dk...

Fra : Katjastrofen

Dato : 02-08-01 13:07

Altså.. har lidt svært ved at tage nedenstående indlæg seriøst.. [fristes
til at kalde det skjult reklame]

især når der er en mail der hedder.. a-better-health.dk
fordi det er jo sørme en salgsside :) - dog med et produktnavn.. som er
svært at finde.. Faktisk er det vist ikke nævnt.

katja

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 02-08-01 16:21

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> wrote in message
> Altså.. har lidt svært ved at tage nedenstående indlæg seriøst..
[fristes
> til at kalde det skjult reklame]

Ja, det der Herbalife skal man lade ligge - dels er deres
markedsføring usmagelig, og dertil kommer så, at det ikke virker!

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Helle

Dato : 02-08-01 07:25

Nupo er det eneste danske pulvermiddel som har en dokumenteret virkning (har
jeg læst et eller andet sted på nettet hos en læge eller noget andet, som
var rimelig upartisk). Derfor vil jeg også anbefale NUPO. Jeg bruger det
selv som måltidserstatter, som det står i NUPOs anbefaling, men prøv at købe
det og se i deres lille folder, hvordan du bruger det.

Når jeg bruger det om morgenen, føler jeg mig ikke sulten og træt og
uoplagt, som jeg ellers gjorde, hvis jeg droppede morgenmaden, så det virker
for mig.

Helle

Fra : Frank Hahn

Dato : 02-08-01 13:24

Hvad med Cambridge...
Den har en udmærket virkning ved total brug.
Bruger den selv som erstatning for morgenmad... Ja, skidt,
i forhold til rigtig mad, men hold da op hvor nemt og _hurtigt_

/frank

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 02-08-01 16:21

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message
> Hvad med Cambridge...

Hvad er der i?

Mikkel

Fra : LazyA

Dato : 03-08-01 04:42

Mikkel Gybel Jensen <mgj@worldonline.dk>

>Hvad er der i?

Ifølge min mor, der har prøvet begge dele indeholder Nupo og Cambridge-kuren
nogenlunde det samme. Dog skulle Cambridge-kuren smage noget bedre.
Ikke at det - i mine øjne - gør det til et værdigt forsøg på en seriøs
slankekur, men bevares..... smager det godt er det måske nemmere at holde
kuren?

Anders Hagstrøm

Fra : Modesty

Dato : 03-08-01 09:49

On Fri, 3 Aug 2001 05:41:50 +0200, "LazyA" <lazya@iname.com> wrote:

> [...]
>Ikke at det - i mine øjne - gør det til et værdigt forsøg på en seriøs
>slankekur, men bevares..... smager det godt er det måske nemmere at holde

Nu vil jeg aldrig synes at hverken Nupo eller Cambridge er at
foretrække, frem for mad, dertil er jeg for vild med den nydelse
rigtig mad giver, men jeg har engang smagt dem begge, for
objektivitetens skyld..... og den eneste måde jeg kunne få mig
selv til at indtage det som føde, var ved at omdanne dem til
'milkshake' med knuste isterninger i og indtaget med et par af de
tykke sugerør. Men Nupo har både Flemming Quade og Arne Astrup da vist
haft fingre i, sikkert ikke noget Arne Astrup vil være med til idag,
men et professorat forpligter vel ozze... men produktet er afstemt
efter vitamin og proteinbehov, så vidt jeg ved.
Meningen er ozze at man som nævnt bruger den som supplement i et
brikregnskab. Men der jo jo så mange måder at flytte brikker på

Venlig hilsen
Maria
--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 05-08-01 19:44

> [...]
> Når jeg bruger det om morgenen, føler jeg mig ikke sulten og træt og
> uoplagt, som jeg ellers gjorde, hvis jeg droppede morgenmaden, så det

Det er da også en dårlig idé at droppe morgenmaden. Ødelægger næsten hele
dagen, og gør din forbrænding ujævn. Hvad er der i vejen med havregrød,
lavet på vand eller skummetmælk? Det virker fint for mig, har både
kulhydrater og proteiner og mætter godt...

....og er ikke mindst en del billigere end pulver :)

1 pakke havregryn, økologiske - nok til næsten en måned : ca. kr. 5,-
Vand fra hanen: gratis
En tsk. sukker for smagen: Så billigt det ikke er værd at tælle...

Mvh
Anders Sewerin Johansen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 01-08-01 23:26

> [...]
maden
> helt om. vil 14 dage på Nupo med aftensmaden som eneste rigtige

Jeg synes Nupo er noget l...! og så er det efter min mening spild af
penge. Hvis du virkelig vil have en hård start (ikke nogen god idé,
synes jeg), så må den mindst usunde måde være noget i stil med:

Morgenmad:
En lille portion havregryn m. skummetmælk (evt. rosiner - ikke
sukker!) + et stykke rugbrød m. magert kødpålæg
eller
En portion cheasy yoghurt med havregrynsdrys ell. lign. + førnævnte
rugbrødsmad.

Frokost:
2 stk. rygbrød med magert kødpålæg og hytteost/fromage frais

Aftensmad:
Ikke ret meget... evt. en rugbrødsmad a la ovenfor, eller lidt pasta
med tun.

I løbet af dagen kan man så smide et par stykker frugt (ikke for
meget) + alt det salat, agurker og tomater man kan æde. Behøver jeg
nævne, at smørelse på brødet er fy! Husk også en vitaminpille, for der
er ikke meget krudt i maden ellers.

Jeg bruger selv ovenstående, når jeg skal ned i vægt inden et cykelløb
eller lignende, så man kan altså sagtens træne samtidig - her i juli
måned har jeg smidt fem kilo, det synes jeg er OK

Mikkel