kedelig historie... styrt, hospital og for~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-08-01 14:25

Mandag den 2/7 måtte jeg desværre se mig nødsaget til at sige farvel til min
MC, jeg kom kørende på en landevej mellem Roskilde og Havdrup om aftenen, i
et sving begynder jeg dum som jeg nu er at dreje på de hvide striber hvilket
gør at jeg begydner at skride.... Da det nu er en landevej og der ligger en
hel del grus på vejen hjælper dette dog ikke til at jeg får den rettet op.

vil dog lige sige til mit eget forsvar, jeg kørte kun hvad jeg måtte 50km/t

Personen som bor i dette sving har sat en murstens mur op i stedet for en
alm hæk, så den ramlede jeg ind i, hvilket medførte et brækket lårben,
brækket tommelfiner og en totalskadet MC (muren fik jeg heldigvis også has
på!!!)

ind på skadestuen med mig, ambulancen kom efter små 30 min (måtte lige
guides af politiet kunne ikke finde det, hvilket jeg syntes var knap så
rart) så gik der 14 dage med benet liggende oppe og en fysioterapeut fra
helvede der skulle rive i mit ben (hun var nu flink nok) nu er der gået en
måned og jeg har fået gipsen af hånden og kan næsten gå alm. igen (har fået
et marvsøm ned igennem lårbenet så der slipper jeg for gips)

jeg har lige fået en check fra forsikringen -kasko- have købt en GS500E for
42.000 betalte 5.000 i selvrisiko og fik således en check på 39.995 (ja prøv
selv regnestykket!!)
Nu er det jo så bare at jeg er steget 6 trin i forsikring og jeg var i
forevejen på mindste trin da jeg er "ny i trafikken" hvad gør man så?? køber
en ny MC og betaler 30.000 om året??
jeg har hørt om fok der køber et eller andet vrag, får plader og kun ansvar
på den, lader den stå i et skur og samler ancinitet.. Men hvordan gøres
dette bedst alle ideer og forslag er yderst velkomne..

Dette var så min lille tragiske historie, men som sagt hvis nogne har en
lille fidus til anciniteten så skriv endelig, enten her eller på min e-mail
dooh@post.tele.dk

mvh.
Kim Jørgensen
Tidligere GS500E ejer
"Motorcyklister dør ikke ..... Vi blir slået ihjæl"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-08-01 14:28

og er der nogen der ved om dette har indflydelse på en alm bil forsikring
hvis jeg evt. vælger et andet firma....

Kim Jørgensen

Fra : boe

Dato : 01-08-01 14:35

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> wrote in message
> og er der nogen der ved om dette har indflydelse på en alm bil forsikring
> hvis jeg evt. vælger et andet firma....

Hmm, tjah, eftersom man oftest kan overføre anciennitet fra bil til mc, så
burde det egentlig også gælde den anden vej. Men såvidt jeg husker, så skal
man normalt kun svare på, hvor mange år man har kørt i bil, når man tegner
en forsikring, og om man har lavet nogen skader for nyligt. Og det kan du jo
svare ærligt på, idet du jo ikke lavede skaden mens du kørte i bil.
Mht til dit andet spørgsmål, ja, du kan jo købe en gammel MSpjæt og
ansvarsforsikre den. Den kan så stå i garagen og optjene anciennitet. Men
måske løber du ind i, at du bliver nødt til at fortælle om din skade, og
derfor også får en ret dyr ansvarsforsikring? (jeg formoder, at din
ansvarsforsikring skal betale for genopbygning af den mur, som du
"heldigvis" fik nedlagt?)

Bo, VF1000F

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-08-01 18:32

> [...]
> derfor også får en ret dyr ansvarsforsikring? (jeg formoder, at din
> ansvarsforsikring skal betale for genopbygning af den mur, som du

Jeg har ikke fået noget af vide om at jeg skulle erstatte muren, men hvem
ved, det kan jo komme ind af døren lige pludselig..

hvis jeg nu køber sådan en lille Spjætter hvad så med syn og sådan??
den skal vel også derigennem..