græske bogstaver sammen med danske på hjem~
Fra : Ole Madsen

Dato : 20-09-09 13:03

Hej

hvordan viser jeg græske bogstaver på min hjemmeside sammen med danske? jeg
formoder at mine besøgende ikke selv har græsk installeret, er der en måde
at gøre det på så?

Ole

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-09-09 13:50

Ole Madsen udtrykte præcist:
> [...]
> formoder at mine besøgende ikke selv har græsk installeret, er der en måde at

http://www.w3.org/TR/html401/sgml/entities.html#h-24.3

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-09-09 18:39

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen

> http://www.w3.org/TR/html401/sgml/entities.html#h-24.3
>
> Birger

undskyld jeg kom vist til at svare dig privat

kan man sætte en græsk tekst fra et program ind i en wysiwyg design program
og få det til at oversætte tegnene til de koder? jeg vil gerne have fat i
dreamweaver hvis det kan bruges

Ole

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-09-09 19:42

Ole Madsen:
> [...]
> og få det til at oversætte tegnene til de koder? jeg vil gerne have fat i

Der kommer du nok til at spørge andre. Jeg kender ikke WYSIWYG - bruger
notepad++ til det hele.

Hvis du skal skrive på græsk, var det så ikke nemmere at bruge "det
rigtige" tegnsæt i dokumentet?
&alfa; &beta; &gamma; etc., er til at læse, når der kun er tale om
enkelte karakterer. At skulle skrive hele tekster den vej, virker lidt
uoverskueligt, og resultatet (i koden) bliver formentlig heller ikke
umiddelbart læseligt...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-09-09 20:10

Ole Madsen skrev:

> kan man sætte en græsk tekst fra et program ind i en wysiwyg design
> program og få det til at oversætte tegnene til de koder? jeg vil gerne
> have fat i dreamweaver hvis det kan bruges

Det jeg kender til DW er at den i hvert fald oversætter æ, ø og å med
entities. Så mon ikke den også gør det med græske bogstaver?

Noget andet er at jeg nok ville foretrække at klare den med at angive et
andet tegnsæt i headeren, f.eks. UTF-8 (og naturligvis gemme filen som
UTF-8 også, forstås).

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-09-09 06:45

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Noget andet er at jeg nok ville foretrække at klare den med at angive et
> andet tegnsæt i headeren, f.eks. UTF-8 (og naturligvis gemme filen som

ok, tak til jer begge

Ole