Baggrundsfarve på options i en select?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-09 08:35

Hej alle

Jeg vil lave et mastermind-spil i PHP. Der skal jo bruges farver.
Det er nemt nok at farve diverse felter som jeg får brug for, men
når man skal vælge en ny kombination at prøve med, ville det jo
også være rart/nødvendigt at man kunne klikke på en farve.

I en primitiv kladde har jeg lavet selectbokse, men det er jo ord
man vælger mellem. I kan se det her:

http://bertel.lundhansen.dk/mastermind/mastermind.php

Kan man få baggrundsfarve på de forskellige muligheder?

Hvilken anden løsning er der?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 17-09-09 12:54

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
> man vælger mellem. I kan se det her:
>
> http://bertel.lundhansen.dk/mastermind/mastermind.php
>
> Kan man få baggrundsfarve på de forskellige muligheder?

Det kan du ikke lave i PHP.

Sæt en value-attribut ind, så når du f.eks vælger rød bliver
farvekoden sendt.

<option name="red" value="#F00">rød</option>

....og det var jo ikke svar på dit spørgsmål - der er du nødt til at
have et javascript til hjælp.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-09 13:24

Anders skrev:

> Sæt en value-attribut ind, så når du f.eks vælger rød bliver
> farvekoden sendt.

Det er jo det jeg har nu (ufærdigt i kladden). Det er ikke
brugbart. Det er ikke alle der kan mestre at koble ord og farver
samtidig med at de gennemgår komplekse matematiske ræsonnementer
- og for alle er det en fordel at være fri for det problem.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-09-09 14:46

Bertel Lund Hansen har bragt dette til verden:
> [...]
> man vælger mellem. I kan se det her:
>
> http://bertel.lundhansen.dk/mastermind/mastermind.php
>
> Kan man få baggrundsfarve på de forskellige muligheder?

Virker det ikke at backround-color på options?
Jeg har brugt det på admin delen til varme retter, ved valg af
billeder. De der er brugt har een farve, de der ikke er, har en anden
(ingen faktisk, hvorved de bliver hvide).
Men der skulle da ikke være det store problem i at sætte en class på
options...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-09 16:50

Birger Sørensen skrev:

> Virker det ikke at backround-color på options?

Nej, men det skyldes måske at jeg har slået fra at designeren kan
pille ved mine rullebjælker og lignende. Det er jeg nok ikke den
eneste der gør.

Min løsning lige nu er at bruge både farver og bogstaver samtidig
(p.t. er det dog kun bogstaver)

Linket er ændret til:

   http://bertel.lundhansen.dk/mastermind/

og spillet virker.

> Jeg har brugt det på admin delen til varme retter, ved valg af
> billeder. De der er brugt har een farve, de der ikke er, har en anden
> (ingen faktisk, hvorved de bliver hvide).

Har du et link?

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-09-09 17:57

Bertel Lund Hansen udtrykte præcist:

> [...]
> eneste der gør.
>
> Min løsning lige nu er at bruge både farver og bogstaver samtidig

Nej.
Det er i administrations delen, og der udelveres ikke passwords til den

Birger

http://bbsorensen.dk