CSS Menu
Fra : Anders Christensen

Dato : 14-09-09 13:34

Hej Alle,

Jeg er ved at udvikle en af min første hjemmeside men har nogle
problemer med min CSS menu.

Hvis jeg prøver at gøre mit browser vindue mindre flytter mine
menu punkter med til venstre i stedet for at blive på en lang
række. Dvs. de kommer til at stå oven i hinanden.

Jeg har postet koden nedenfor:

/*!!!!!!!!!!! MyCSSMenu Core CSS [Do Not Modify!] !!!!!!!!!!!!!*/

..qmmc .qmdivider {
   display:block;
   font-size:1px;
   border-width:0px;
   border-style:solid;
   position:relative;
   z-index:1;
}
..qmmc .qmdividery {
   float:left;
   width:0px;
}
..qmmc .qmtitle {
   display:block;
   cursor:default;
   white-space:nowrap;
   position:relative;
   z-index:1;
}
..qmclear {
   font-size:1px;
   height:0px;
   width:0px;
   clear:left;
   line-height:0px;
   display:block;
   float:none !important;
}
..qmmc {
   position:relative;
   zoom:1;
   z-index:10;
}
..qmmc a, .qmmc li {
   float:left;
   display:block;
   white-space:nowrap;
   position:relative;
   z-index:1;
}
..qmmc div a, .qmmc ul a, .qmmc ul li {
   float:none;
}
..qmsh div a {
   float:left;
}
..qmmc div {
   visibility:hidden;
   position:absolute;
}
..qmmc li {
   z-index:auto;
}
..qmmc ul {
   left:-10000px;
   position:absolute;
   z-index:10;
}
..qmmc, .qmmc ul {
   list-style:none;
   padding:0px;
   margin:0px;
}
..qmmc li a {
   float:none
}
..qmmc li:hover>ul {
   left:auto;
}
#qm0 li {
   float:none;
}
#qm0 li:hover>ul {
   top:0px;
   left:100%;
}
/*!!!!!!!!!!! MyCSSMenu Styles [Please Modify!] !!!!!!!!!!!*/

   /* MyCSSMenu 0 */

   /*"""""""" (MAIN) Container""""""""*/
   #qm0 {
   width:140px;
   background-color:transparent;
   border-width:1px 2px;
   border-style:solid;
   border-color:#aaaaaa;
}
/*"""""""" (MAIN) Items""""""""*/
   #qm0 a {
   padding:5px 5px 5px 8px;
   background-color:#dddddd;
   color:#000000;
   font-family:Arial;
   font-size:13px;
   text-decoration:none;
   border-width:1px 0px;
   border-style:solid;
   border-color:#aaaaaa;
}
/*"""""""" (MAIN) Active State""""""""*/
   body #qm0 .qmactive, body #qm0 .qmactive:hover {
   text-decoration:underline;
}
/*"""""""" (SUB) Container""""""""*/
   #qm0 div, #qm0 ul {
   padding:10px 0px;
   background-color:#ffffff;
   border-width:1px;
   border-style:none;
   border-color:#cccccc;
}
/*"""""""" (SUB) Items""""""""*/
   #qm0 div a, #qm0 ul a {
   padding:2px 0px 2px 15px;
   margin:0px 5px;
   background-color:transparent;
   background-image:none;
   border-style:none;
}
/*"""""""" (SUB) Hover State""""""""*/
   #qm0 div a:hover, #qm0 ul a:hover {
   text-decoration:underline;
}
/*"""""""" (SUB) Active State""""""""*/
   body #qm0 div .qmactive, body #qm0 div .qmactive:hover {
   background-color:#dddddd;
}
#scrollbar_container {
   position:relative;
   width:500px;
}
body {
   scrollbar-face-color:#c6363b;
   scrollbar-higlight-color:#c6363b;
   scrollbar-3dlight-color:#c6363b;
   scrollbar-darkshadow-color:#c6363b;
   scrollbar-shadow-color:#555555;
   scrollbar-arrow-color:#FFFFFF;
   scrollbar-track-color:#FFFFFF;
}

#scrollbar_track {
   position:absolute;
   top:0;
   right:0;
   height:100%;
   width:10px;
   background-color:transparent;
   cursor:move;
}

#scrollbar_content {
   overflow:hidden;
   width:485px;
   height:250px;
}

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe med problemet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-09-09 13:45

Anders Christensen frembragte:
> [...]
> menu punkter med til venstre i stedet for at blive på en lang
> række. Dvs. de kommer til at stå oven i hinanden.

8X - en masse kode, ingen har hverken tid eller tålmodighed til at
sætte sig ind i

> Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe med problemet.

Et link til den virkelige verden, hvor vi kan se og undersøge, så har
du måske en chance. Det kan lige så vel være i din HTML der er et
problem.
Og vi kan se både CSS, HTML og js fra et link.

At flyde ned, er almindeligt for floatede elementer, når der ikke er
plads nok, til at tingene kan være på linie. Er du sikker på at din
menu ikke opfører sig, som du beder den om?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-09-09 15:27

Den Mon, 14 Sep 2009 12:33:55 +0000 skrev Anders Christensen:

> [...]
> kommer til at stå oven i hinanden.
>
> Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe med problemet.

I denne verden får man sjældent noget forærende.
Man må sætte sig ind i tingene, først da kan man gennemskue problemerne.

At kaste en pose mel, gær, sukker og mælk ind i bageovnen, og så regne
med at der kommer vanillekranse ud, er utopi

Men du skal nok søge på den totale bredde, som sikkert er for stor til
dit formål:
   /* MyCSSMenu 0 */

   /*"""""""" (MAIN) Container""""""""*/ #qm0 {
   width:140px;

--
Karl Erik.

Fra : Anders

Dato : 14-09-09 23:14

Karl Erik Christensen skrev:
> At kaste en pose mel, gær, sukker og mælk ind i bageovnen, og så regne
> med at der kommer vanillekranse ud, er utopi

Chancen for vanillekranse ville være en god portion større hvis man
brugte de rigtige ingredienser. ;)
Men ifølge termodynamikkens 2. hovedsætning desværre en umulighed,
ligesom hvis du sprænger en bombe i et supermarked d. 24. december
og regner med julemiddagen er serveret med en perfekt stegt and og
levende lys på et dækket bord.

ps. vanillekranse laves af: mandler, hvedemel, smør, sukker, æg og
selvfølgelig vanillesukker.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-09-09 23:44

Anders wrote:

> ps. vanillekranse laves af: mandler, hvedemel, smør, sukker, æg og
> selvfølgelig vanillesukker.

Øh, hvad vil du med mandler i vanillekranse?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Anders

Dato : 15-09-09 00:30

Erik Ginnerskov skrev:

> Øh, hvad vil du med mandler i vanillekranse?

Jeg kommer _altid_ hakkede mandler i mine vanillekranse - kan
bestemt anbefales.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-09-09 20:48

Anders wrote:

> Jeg kommer _altid_ hakkede mandler i mine vanillekranse - kan
> bestemt anbefales.

Jeg tvivler ikke på, at det smager godt. Men vanillekranse er det ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-09-09 21:49

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev :

>Jeg tvivler ikke på, at det smager godt. Men vanillekranse er det ikke.

"Mor" brugte det ellers.

http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/Mor's+Vanillekranse.opskrift?0=10340

og flere andre:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=182