Hvad mener Validatoren?
Fra : Kurt G

Dato : 30-08-09 21:32

Jeg forstår ikke, hvad validatoren mener med følgende:
1.. end tag for X omitted, but its declaration does not permit this
You forgot to close a tag, or

you used something inside this tag that was not allowed, and the validator
is complaining that the tag should be closed before such content can be
allowed.
The next message, "start tag was here" points to the particular instance
of the tag in question); the positional indicator points to where the
validator expected you to close the tag.

Line 1762, column 7: end tag for "DIV" omitted, but its declaration
does not permit this
udeladt og det er ikke tiladt.
Ikke desto mindre henviser linienummeret til en linie lige efter et "/DIV"!

Muligvis er fejlen et helt andet sted, så her er link til siden
http://www.arkivet-vinderup.dk/ArtikelMenu2.asp

Er der nogen af jer, der kan greje det?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 30-08-09 22:25

Der gik noget galt ved kopiering. Det skulle være:

[...]

Linierne ser i validatoren således ud:
1760 </table>
1761 </div>
1762 </body>
1763 </html>

Som jeg læser det, menes der, at sluttag for et "DIV" er udeladt og det er

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-08-09 22:41

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev :

>Jeg forstår ikke, hvad validatoren mener med følgende:
>.. end tag for X omitted, but its declaration does not permit this

Det er tiklsyneladende en <div>, der ikke er lukket.

Jeg foretrækker at bruge
http://www.htmlhelp.com/tools/validator/.

som måske forklarer det tydeligere.

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A//www.arkivet-vinderup.dk/ArtikelMenu2.asp&warnings=yes&input=yes

Tæl antallet af <div> og </div>, der skulle gerne være lige
mange.
--
Kerim

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-08-09 22:54

Kurt G formulerede søndag:
> [...]
> Ikke desto mindre henviser linienummeret til en linie lige efter et "/DIV"!
>
> Muligvis er fejlen et helt andet sted, så her er link til siden

Lige lidt kopi af din kildekode
94 <div id="indhold">
96 <div align="center">
98 <table border="1" width="640" style="border-collapse: collapse">
....Her er så en masse linier
1760 </table>
1761 </div>
1762 </body>
1763 </html>

Den div der bliver afsluttet i linie 1761, er den du starter i linie
96.
Den div der starter i linie 98, bliver ikke afsluttet.
Så du mangler en </div> mere mellem linie 1761 og 1762.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-08-09 22:58

Birger Sørensen har bragt dette til verden:

> [...]
> Den div der starter i linie 98, bliver ikke afsluttet.
> Så du mangler en </div> mere mellem linie 1761 og 1762.

Det er vist sent... :/
Den der ikke afsluttes, er selvfølgelig den i linie 94

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-08-09 23:00

Den Sun, 30 Aug 2009 23:25:23 +0200 skrev Kurt G:

> [...]
> was not allowed, and the validator is complaining that the tag should be
> closed before such content can be allowed.

Lige inden megatabellen starter du disse 2:

Du lukker kun den ene - altså mangler du en </div>

Men hvad vil du osse med:

--
Karl Erik.