Min div fungerer ikke i IE!
Fra : Marc HK

Dato : 30-08-09 12:12

Hej, jeg har et problem. På www.myspace.com/stonedsocietydk.
Jeg har lavet en div, som jeg har fået sat i toppen af siden, med
et baggrundsbillede der er centreret. Det fungerer fint i
firefox, men når jeg åbner den i Internet Explorer er div'en ikke
udvidet til hele sidens bredde, men har af en eller anden grund
en bestemt størrelse, der ikke er bred nok. Hvorfor? Hvad gør jeg
forkert?

Håber der er nogen der svarer mig, hilsen Marc.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Larsen

Dato : 30-08-09 12:17

Prøv at sende koden til det du har lavet ?
det gør det lidt nemmere ...

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-08-09 12:25

Benny Larsen skrev:
> Prøv at sende koden til det du har lavet ?
> det gør det lidt nemmere ...

Man kan vel tage en højreklik og vis kilde ;)

Det ser udemiddelbart ud, som om det er pga. kompatibilitets-metatagget

Det er der vel af en årsag, derfor kan jeg ikke umiddelbart isge, om det
vil være en ide at fjerne det. Så man kan starte med at spørge, om der
er en årsag til, det er der...?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-09 12:35

Han har postet et link.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-08-09 13:13

Benny Larsen skrev:
> Prøv at sende koden til det du har lavet ?
> det gør det lidt nemmere ...

Nej for guds skyld ikke. Et link er meget bedre.
Men nu er det vel MySpace der har lavet grundkoden, eller er der noget
jeg har misforstået?

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-09 14:47

Benny Larsen skrev:
> Prøv at sende koden til det du har lavet ?
> det gør det lidt nemmere ...

Koden kan findes på siden, normalt er vi ikke så glade for
at få kode serveret her. Det er meget nemmere at besøge
siden og så evt. bruge forskellige værktøjer til at få vist
koden og til at afprøve forskellige løsninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-09 12:49

Siden er i Quirks mode. Prøv at angive en doctype der sætter browseren
i standards mode i stedet og se om ikke det hjælper.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Marc HK

Dato : 30-08-09 16:52

Ok, ikke for at lyde hjælpeløs men er der nogen der ved hvordan man
ændrer doctypen? jeg tror ikke det overhovedet er muligt på myspace, da
de ligesom har klaret alt grundkoden, og alt jeg kan gøre er at indsætte
html eller css nogle tilfældige steder på siden. Så tror i der er en
anden løsning? eller er det muligt at ændre noget i <head> via <body>.
Jeg har aldrig hørt om noget lignende, men hvad ved jeg.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-09 19:38

Ja, så er du prisgivet det de har syntes der skulle være i headeren.
Så du må leve med det eller lægge din side et andet sted.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Marc HK

Dato : 30-08-09 22:35

Hej, jeg har fundet en løsning. eller faktisk gør jeg bare noget
andet, der giver den samme effekt. Men tak for alle jeres hurtige
svar.