Scrollbar dukker op på Firefox men ikke IE~
Fra : Irene Sørensen

Dato : 22-08-09 17:57

Jeg er ved at rette på min MySpace-profil af Plácido Domingo.
Havde først lavet den til 1440x900, men så virkede navigeringen
ikke til de små skærme fik jeg at vide. Så har lavet layoutet så
det forhåbentlig passer bedre nu? Men det er bittert når man selv
sidder med en større skærm, og man kun kan tillade sig at lave et
layout, der kun er en aflang bred streg i midten af skærmen.
Nå - men sagen er den, at jeg på Firefox får en scrollbar
forneden, men ikke på IE8. Man skal jo usynliggøre - dække
contact - tablen, og alt det andet, inden man kan placere sit
eget layout ud over.Det volder problemer!
Aner overhovedet ikke hvordan min side bliver vist for de
forskellige opløsninger - om den overhovedet er værd at glo på!
Kan én fortælle mig - please - hvad jeg skal gøre?!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-09 19:32

Irene Sørensen skrev:

> Kan én fortælle mig - please - hvad jeg skal gøre?!

Det første du skal gøre er at give os et link til siden. Ellers
kan vi ikke se hvordan den opfører sig.

Du skal ikke poste kode som nogle finder på. Det gider vi ikke
sidde sytten mand og sætte op hver for sig.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-08-09 19:38

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det første du skal gøre er at give os et link til siden. Ellers
> kan vi ikke se hvordan den opfører sig.

Irene har sendt linket i et senere oplæg under emnet "Nå ja = adressen
til siden". Det kan måske godt være samme (altså denne) tråd, men har
bare fået en ny tråd, når emnet ikke er det samme - det skal jeg ikke
kunne sige, synes bare, jeg har set det før.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-08-09 22:19

Ja, nogle newsagents opretter fejlagtigt en ny tråd når emnet skifter.
Det er dog ikke tilfældet her, du kan se det på at headeren ikke har
en references linie.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-08-09 19:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det første du skal gøre er at give os et link til siden. Ellers
> kan vi ikke se hvordan den opfører sig.
>
> Du skal ikke poste kode som nogle finder på. Det gider vi ikke
> sidde sytten mand og sætte op hver for sig.

Undskyld, jeg skulle have postet linket, når jeg var i gang - det må
være det her, det drejer sig om, men Irene kan nok bekræfte:

http://www.myspace.com/domingoplacido

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-09 20:02

Irene Sørensen skrev:

> Kan én fortælle mig - please - hvad jeg skal gøre?!

Jeg orker det ikke. Som ved andre spørgsmål af samme slags
starter jeg med at validere koden (= køre den gennem en validator
der tjekker for fejl).

Det resulterer i 438 fejl og 486 advarsler.

--
Bertel