Hmm... IE8 CSS problemer
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 21-08-09 10:53

siden www.limfjordsteatret.dk fungerer fint i IE7 FF3, opera m.m. men i IE8
kan den ikke finde ud af at sætte den rigtige bredde, så siden bliver smal
og stryger ud til højre.
Er der nogen, der har et løsningsforslag. Siden får 1 advarsel i FF
validator, men ellers er den "kodefejlfri"

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-08-09 11:03

Claus Skaarup (Arbejde) forklarede:
> [...]
> Er der nogen, der har et løsningsforslag. Siden får 1 advarsel i FF
> validator, men ellers er den "kodefejlfri"

Dine logoer i toppen er floatede, uden angivelse af hvornåt floatingen
skal stoppes.
Derfor flyder din Wrapper1 kun til kanten af logoet, der er floatet til
venstre.

Indsæt et element sidst i #banner, f.eks.
hvor
..clall {
font-size : 0px;
clear : both;
}

(Man kan også bruge <br class="clall"> f.eks., men det giver vist et
mellemrum i bogle browsere.)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 21-08-09 12:23

Birger Sørensen wrote:
> [...]
> Derfor flyder din Wrapper1 kun til kanten af logoet, der er floatet
> til venstre.
>
> Indsæt et element sidst i #banner, f.eks.

Der er lidt luft mellem topbanner og indhold, men det er en lille ting.

Jeg takker mange gange for hjælpen

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-08-09 11:18

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:
> [...]
> Er der nogen, der har et løsningsforslag. Siden får 1 advarsel i FF
> validator, men ellers er den "kodefejlfri"

Du anvender en enormt kompliceret layout-model,
"Jello Mould" modellen. Stylesheet'et omfatter
en rigelig mængde forskellige hacks, der retter
sig mod forskellige versioner af IE.

Den letteste måde at løse problemet på er at
bruge XUA kompatibilitets-switchen, se min
artikel

http://webdesign101.dk/artikler/xua.php

En lidt mere langsigtet løsning er: Få
en grafisk kreativt talent til at skitsere
en mere indtagende visuel udformning af
siderne, og byg så en ny layoutmodel op
på grundlag af dette.

For ikke at stikke noget under stolen her:
Din side en tudegrim i mine øjne, og jeg
synes teatret er bedre tjent.

Jørgen Farum Jensen
..