Eksistere der en save-as funktion, i stil ~
Fra : Steen Rudberg

Dato : 17-08-09 14:24

Hej

Jeg har en download side, hvor folk kan hente programmer.
De er tilsyneladende svært at højre-klikke og vælge "gem link
som", så jeg kunne godt tænke mig at linket til filen "selv"
lavede en "saveAs".

Steen Rudberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-09 14:38

Steen Rudberg skrev:

> Jeg har en download side, hvor folk kan hente programmer.
> De er tilsyneladende svært at højre-klikke og vælge "gem link
> som", så jeg kunne godt tænke mig at linket til filen "selv"
> lavede en "saveAs".

Det forstår jeg ikke. Hvis jeg klikker på et link til en fil,
bliver jeg spurgt om jeg vil gemme den.

Giv os et link til din side.

--
Bertel

Fra : Steen Rudberg

Dato : 17-08-09 14:55

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det forstår jeg ikke. Hvis jeg klikker på et link til en fil,
> [...]

Hej Bertel

Her er linket http://www.5inch.dk/5p0o/5p0oAktivLog.htm

Steen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-09 12:54

Steen Rudberg skrev:

> Her er linket http://www.5inch.dk/5p0o/5p0oAktivLog.htm

Den side kan jeg ikke bruge til noget. Hvis jeg klikker på

      AktivLog_2.3.8

så får jeg en dialog hvor jeg kan få lov at gætte på hvilket
program der monstro kan bruge en vxe-fil til noget, og det har
jeg ikke den fjerneste anelse om.

Hvis jeg klikker på

      AktivLog_2.3.5

får jeg den vist som tekst, men jeg ville stadigvæk ikke vide
hvad jeg skulle bruge den til hvis den blev gemt på mit system.

Der ligger nogle forudsætninger til grund for filerne -
forudsætninger som er opfyldt på dit system, men som du intet
aner om på brugerens system. Derfor er siden ikke til nogen
hjælp.

Det fremgår heller ikke af 'forklaringen' hvad det i det hele
taget skal være godt for.

--
Bertel

Fra : Steen Rudberg

Dato : 17-08-09 15:02

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det forstår jeg ikke. Hvis jeg klikker på et link til en fil,
> [...]

Link: http://www.5inch.dk/5p0o/5p0oAktivLog.htm

Version 2.3.8 giver spørgsmålet om du vil save, mens 2.3.5 viser
kildeteksten....

Steen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-08-09 16:44

Steen Rudberg tastede følgende:

> [...]
>
> Link: http://www.5inch.dk/5p0o/5p0oAktivLog.htm
>
> Version 2.3.8 giver spørgsmålet om du vil save, mens 2.3.5 viser

De to har så også forskellige extensions (.vxe og .vee).

Det er vist et spørgsmål om hvorvidt den besøgendes System ved hvad den
skal gøre med en fil af den slags - hvis ikke, tilbydes download.

Så - højreklik og gem som, evt. som en tekst på siden, er langt at
foretrække frem for at forklare dem hvordan de lige får indstillet
deres system, så det passer til din hjemmeside...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Steen Rudberg

Dato : 17-08-09 17:10

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> foretrække frem for at forklare dem hvordan de lige får indstillet
> deres system, så det passer til din hjemmeside...

Hej Birger

Jo - de har forskellige extensions, men mit system kender til begge, så der
må være noget med hvordan browseren kan læse filen der gør om man får den
ene eller den anden "reaktion"

Steen

Fra : Stig Johansen

Dato : 18-08-09 09:51

Steen Rudberg wrote:

> Jo - de har forskellige extensions, men mit system kender til begge, så
> der må være noget med hvordan browseren kan læse filen der gør om man får
> den ene eller den anden "reaktion"

Du begår den fejl, at du tror, at alle har samme browser, og indstillinger,
samt samme operativsystem.

Hvordan man behandler en given 'extension' er individuelt for den enkelte
bruger.

Din '.vxe' fil tilbydes at blive åbnet i kwrite hér.
Resultatet kan man dog ikke bruge til noget.

Primært bruger jeg Konqueror/Linux, og i andre tilfælde Firefox/Win2K, men i
begge tilfælde har jeg ingenintention om at downloade/installere (som du
skriver)
"det kan være nødvendigt at hente Microsoft .NET Framework 3.5"

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-08-09 18:37

Birger Sørensen skrev:

> [...]
> foretrække frem for at forklare dem hvordan de lige får indstillet deres
> system, så det passer til din hjemmeside...

Jeg forstår det som at trådstarter mener at der må være et stykke kode
der kan indsættes for at fremtvinge download-dialiogen, no matter what.

Præcis som når man på nogle sider får en download-dialog op for
..pdf-filer, mens man på andre sider oplever at de bare åbnes i selve
browseren. Det må jo være et stykke kode der gør forskellen lige i det
tilfælde, når vi taler om to forskellige situationer med præcis samme
filendelse.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-08-09 09:36

Kun med serverside kode PHP eller ASP(NET).

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-08-09 22:20

Steen Rudberg skrev:

> Jeg har en download side, hvor folk kan hente
> programmer. De er tilsyneladende svært at
> højre-klikke og vælge "gem link som"

Jamen, hvorfor skriver du ikke bare direkte på
siden hvad folk skal gøre for at hente?

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?