webcam/ IPcam på hjemmeside - langsomt?
Fra : EUK

Dato : 11-08-09 15:43

Hej

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted - jeg prøver!

Jeg har et IP webcam linksys WVC200. Det kører da ok over nette via
det medleverede software. Men jeg vil godt have det til af vise en
live stream ipå min hjemmeside med WMP - og det kan jeg egenlig også
godt... Jeg indtaster ip adr. port og lidt kode eks.
192.168.0.101:1024/img/video.asf og venter.... efter lang tid kommer
der da også et billede og den læser ind i buffer igen, efter 20 sek
kommer næste billede.... Det er der altså ikke meget LIVE over! Hvis
jeg anvender VLC player kører det uden problemer - ganske vist lidt
forskudt ifht. reelt tid, men det er flydende og afvikles i samme
kvalitet som linksys egen software.
What to do?
Kan jeg få Microsoft Media Player til at loade hurtigere?
Findes der plug-in til hjemmesider med VLC player?

Esben

Fra : salg@tiggi.dk

Dato : 01-09-09 14:09

On 11 Aug., 22:42, EUK <e...@mechtronic.dk> wrote:
> [...]
> What to do?
> Kan jeg få Microsoft Media Player til at loade hurtigere?
> Findes der plug-in til hjemmesider med VLC player?

Prøv at søg efter en java-applet som hedder Cambozala. det er et lille
modul hvor du kan opsætte adresse på kameraet og så streame fra det på
en side, med mulighed for at zoome (digitalt).

Du kan evt. se det brugt på http://tiggi.dk/IP (her kan du hente koden
det er sat op med)

mvh Jørgen