Problem med stiplede linjer rundt billedli~
Fra : sissel

Dato : 08-08-09 09:43

Hej
Når et billede indeholder et link, og man aktiverer linket vises
en stiplet linje rundt billedet i Firefox. Hvad kan jeg gøre for
at ungå dette? (Problemet er der ikke i IE, Safari eller
Netscape)
Test f.eks. menu i http://www.troldeliv.dk/pages/velkommen.html
sissel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-09 16:43

sissel wrote:
> [...]
> en stiplet linje rundt billedet i Firefox. Hvad kan jeg gøre for
> at ungå dette? (Problemet er der ikke i IE, Safari eller

Læs her:

http://www.html-faq.dk/2018.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-08-09 18:14

Erik Ginnerskov udtrykte præcist:

> Læs her:
>
> http://www.html-faq.dk/2018.asp

IE8 har stipelt linie omkring links, hvad enten der bruges mus eller
tastatur.
FF3.5.2 har ingen stiplet linie, hvad enten der bruges mus eller
tastatur.

Ingen af dem reagerer altså som du skriver hensigten er.
Men ellers en god idé...

(IE8 i kompatibilitets-mode aka. IE7, gør som du skriver. Har måske
noget med overholdelse af standarder at gøre?)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-08-09 23:12

Birger Sørensen wrote:

> [...]
>

> (IE8 i kompatibilitets-mode aka. IE7, gør som du skriver. Har måske
> noget med overholdelse af standarder at gøre?)

Siden blev skrevet da IE 6 var seneste model fra det sw-hus. Da det ikke
idag betragtes som god tone at fratage brugerne muligheden for at se, at et
link er blevet valgt (ved at tabulere sig frem), er der ikke bllevet gjort
noget forsøg på at følge op på det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-08-09 00:17

Erik Ginnerskov skrev:

> Da det ikke
> idag betragtes som god tone at fratage brugerne muligheden for at se, at
> et link er blevet valgt

Har det nogensinde været god tone?

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-08-09 00:43

Erik Ginnerskov kom med denne ide:

> [...]
> er blevet valgt (ved at tabulere sig frem), er der ikke bllevet gjort noget

Sidder her og syntes, at så var det da en underlig måde at besvare
stakkels sissel's spørgsmål på.

Jeg kan godt se, at det er ikke så kønt med de stiplede linier - på den
anden side, er det meget svært at navigere uden mus uden markeringerne.
Så vidt jeg ved, findes der ingen løsning på problemet.
Jeg kan forestille mig noget med js, fokus og.. - det bliver vist noget
rod.

I øvrigt synd, en så herlig side, ikke er skrevet i valid kode (mangler
halvdelen af doc-typen, ikke-html tags, tabeldesign...)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-09 11:24

Birger Sørensen skrev:

> I øvrigt synd, en så herlig side, ikke er skrevet i valid kode (mangler
> halvdelen af doc-typen, ikke-html tags, tabeldesign...)

Ja, sidens udseende og virkemåde er helt i top - fed idé.

--
Bertel