Mail formular
Fra : Bs

Dato : 30-07-09 15:47

Hejsa.
Nu er jeg ved og være godt irriteret over noget simpelt.
Altså hvis i forestiller jer man går ind på en side trykker på
kontakt og så skal man udfylde navn og email. Så i feltet email
står der "Email", men det vil vi gerne have fjernet når man
klikker på feltet. Samt gendannet når man klikker et andet sted.
Det er value teksten.

<form method="post.php" action="post"
name="Navn"><input
value="Navn" name="Navn"></form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-07-09 16:18

Bs wrote:
> [...]
> står der "Email", men det vil vi gerne have fjernet når man
> klikker på feltet. Samt gendannet når man klikker et andet sted.

Det har jeg skrevet om på denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular.asp?id=formus&content=fmtext

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bs

Dato : 30-07-09 16:31

Jo tak, lige da du skrev fandt min hjerne ud af det.
Det jo bare og lave noget ala.
<input
class="forsideInput" name="navn" value="Dit navn"
onfocus="if(this.value=='Dit navn') this.value='';"
onblur="if(this.value=='') this.value='Dit navn';" type="text">