Kan man leve med disse fejl.
Fra : Kim S. WInd

Dato : 27-07-09 15:12

Hej

Nu har jeg siddet og rettet nogle af mine undersider til på oz1jux.dk så de
kan blive fri for fejl i koden.
Den ene side siger ingen fejl, men den anden side sige fejl lige så snart
der kommer data i den fra et eksternet program Siderne er
http://oz1jux.dk/uipathlive.htm det er den uden fejl ifølge W3C, dog med at
den vises forskelligt i IE8 og firefox( i IE8 står det hele i midten at
feltet og i Firefox står teksten i midten og datafelterne står til venstre)
den anden side
http://oz1jux.dk/Network.html og den er er fyldt med fejl i de steder hvor
der står data fra et eksternt program.

Og det skal siges at siderne har jeg konverteret til template efter at jeg
havde rettet dem til. og lagt dem over på den maskine som til føje data og
uploader det til serveren som enten htm eller html i endelsen

Kim
http://sandvadnyt.dk
http://oz1jux.dk

Fra : Peter Vesth

Dato : 27-07-09 16:25

Kim S. WInd wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> havde rettet dem til. og lagt dem over på den maskine som til føje data og
> uploader det til serveren som enten htm eller html i endelsen

Hej Kim

Jeg tror, at du skal overveje ikke at kode i tables, men lade dine positioner
styres af css.

Den eneste side med fejl, som du har vist: http://www.oz1jux.dk/Network.html
viser temmelig mange fejl, og når jeg kikker på den,så ligner det en
tablekodning, derfor skriver jeg ovenstående.

De andre sider som du viser, står grønvaliderede hos mig :>)

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim S. WInd

Dato : 27-07-09 16:42

"Peter Vesth" <peter.vesth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]
> [...]
> tablekodning, derfor skriver jeg ovenstående.
>
> De andre sider som du viser, står grønvaliderede hos mig :>)

Hej Peter

Det vil også være muligt hvis jeg havde direkte adgang til det program som
tilføjer data.

Fra : Peter Vesth

Dato : 27-07-09 16:48

> [...]
> >

> Hej Peter
>
> Det vil også være muligt hvis jeg havde direkte adgang til det program som

Hej Kim

Det er tænkeligt, derfor skal du måske overveje ikke at bruge programmer, men
"råkode" din hjemmeside selv.

De fleste af forprogrammerede hjemmesideropsætninger validerer ikke, og
specielt ikke dem som er gratis!

Fra : Kim S. WInd

Dato : 27-07-09 17:22

> [...]
> men
> "råkode" din hjemmeside selv.
>
> De fleste af forprogrammerede hjemmesideropsætninger validerer ikke, og

Hej Peter

Det er slet ikke html kode i template som ligger til baggrund for siden der
laver problemmet.
Men det 3. parts program som genere data.
Her kan du se en side som kun er opbygget med den template som fulgte med
som standard.
http://www.oz1iep.dk/networka.htm som sige 3 fejl og 5 advarsler
Jeg har dog valgt at få det intergeret således at jeg har min egen menu i
toppen af siden
Men måske skal jeg vente på at der kommer en opdatering til det program. Men
det sker nok ikke forløbigt, da dem som nu har adgang til programkoderne
ikke vil kunne tjene noget på at lave opdateringer til det da han som lavede
programmet i sit testamente skrev at alle fremtidige registreringer kan
gøres ved at indbetale en symbolsk beløb til det kræftens bekæmpelse hvis
man bor i Danmark. Det vil sige at alle der er radioamatøre kan få det få en
50,-Kr.
Men ellers må jeg se om jeg ikke selv kan finde den programstump som genere
data og ændre der.

Med venlig Hilsen

Kim

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-07-09 17:02

Kim S. WInd skrev:
> [...]
>>

> Hej Peter
>
> Det vil også være muligt hvis jeg havde direkte adgang til det program som

Du har så heller ikke mulighed for at sætte title på tabeldataene?

Jeg synes altid problemet med store tables er, at det fortælles jo i
"headeren" hvilke kolonner betyder hvad, men når man er scrollet forbi
den, så kan man bare se data, ikke hvor de hører til (hvad de betyder).

En anden ting er, det er ikke alle farver på dine tabeller, som er lige
læsevenlige. En meget mørk rød farve med sort skrift, f.eks. Man kunne
lege lidt med noget "alternate coloring", hver anden celle-række
forskellig farve. På samme måde kunne man lave hver anden kolonne
mørkere og lysere farve. Det vil kræve inline styles for at virke i alle
browsere. Men det har vel også noget at gøre med data, om det er smart.

Jeg tror alligevel, jeg ville koncentrere mig om sådan nogle ting
(brugervenlighed) til at starte med, for hvis det bare kan ses, går folk
(brugerne) ikke så højt op i validering. Selvfølgelig bør det validere,
men hellere sætte ind først, hvor man måske har bedre muligheder for
forbedringer, og hvis du ikke kan komme til at rette fejlene alligevel,
giver den del vel sig selv.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kim S. WInd

Dato : 27-07-09 18:33

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men hellere sætte ind først, hvor man måske har bedre muligheder for
> forbedringer, og hvis du ikke kan komme til at rette fejlene alligevel,

Hej Rune

Jeg kan godt styre farverne.
Men måske skal man kigge på denne her
http://oz1jux.dk/d3.html og så kan jeg rette til der ud fra

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-08-09 18:53

Kim S. WInd skrev:
> "Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

<SNIP>

> Jeg kan godt styre farverne.
> Men måske skal man kigge på denne her
> http://oz1jux.dk/d3.html og så kan jeg rette til der ud fra

Der er også en anden ting. Ville det være smart at tilbyde de tabeller
som PDFer? Det er jo et fint format til udskrivning, og mange vil nok
foretrække at bruge tabellerne fra papir - eller?

Til skærm ville jeg stadig overveje, om man på en eller anden måde kan
få en title på tabelcellerne i hver kolonne, så man kan se, hvor de
hører til ved hover - i forhold til beskrivelserne i den tilhørende
table header. Hvis ikke, man kan komme til selve HTML-koden, kan det
sandsynligvis laves med javascript.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kim S. WInd

Dato : 03-08-09 00:48

> <SNIP>

[Klip]>

> MVH
> Rune Jensen

Hej Rune

Man skal sætte sig ind i parameterne..
Alle dem som ikke står i det grønne områse har opsat deres GPS/APRS forkert
og dem som står med rødt har opsat deres totalt forkert.
Og data der står hvor baggrunden er hvid er data der er overskredet og skal
slettes og det kan kun gøres ved at jeg går ind i programmet og siger slet,
da kan jeg vælge om jeg kun vil slette det der er for gammel eller alt
Ulempen ved denne her er at den ikke selv sletter/overskriver data der er
udløbet.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-09 05:32

On 27 Jul., 16:11, "Kim S. WInd" <oz1jux...@oz1jux.dk> wrote:
> [...]
> Den ene side siger ingen fejl, men den anden side sige fejl lige så snart
> der kommer data i den fra et eksternet program ...

Under visse omstændigheder må man leve med fejl på siden:

Siden hvorfra data hentes er ikke under din kontrol
Data er vitale for siden
Fejlene kommer ind med data

I dit tilfælde er jeg stærkt i tvivl om punkt tre. Jeg tror, det er
det script, der indsætter de hentede data i tabellerne, der ikke er
kodet rigtigt.

På den anden side viser en hurtig skimming af de 711 fundne fejl at du
sikkert kan komme en stor del - hvis ikke alle - til livs, hvis du
udskifter DTD på siden, så det bliver html 4.01 strict i stedet for
xhtml 1.0 strict.

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Der mangler afslutning på en række linebreaks - <br> skal være <br /

i xhtml

Der mangler anførselstegn om en række værdier i nogle html-
definerede
attributter, der faktisk kunne være definerede i css i stedet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-07-09 01:10

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> definerede
> attributter, der faktisk kunne være definerede i css i stedet.

Hej Erik

Men det vil jeg prøve på at gøre, Og det med <br> er at dem sætter jeg ikke selv ind og dem
som er der i det rå dokument har jeg styr på og det rå dokument kan du se her
http://oz1jux.dk/d3.html og det er den som bliver brugt som template og det er den der
fyldes data ind i. Og har rodet lidt med den så den skred lidt, men nu prøver jeg som og
laver den om som til html. 4.01 strict strict i stedet for.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 31-07-09 10:38

> [...]
> definerede
> attributter, der faktisk kunne være definerede i css i stedet.

Hej Erik

Det har jeg prøvet det, men der kommer stadigvæk fejl.
Og som du rigtigt nok skriver at jeg ikke kan rette i de fejl der kommer ind med data.
Men jeg kan ændre filteret i det program så det kun sætter data ind for dem som er indenfor
en vis radius.
Så jeg har valgt at leve med dem.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-09 16:58

Kim Schmidt Wind wrote:

> Det har jeg prøvet det, men der kommer stadigvæk fejl.

Jeg kan ikke se, at du har skiftet DocType - det er stadig xhtml 1.0 strict,
jeg foreslog html 4.01 strict.

> Så jeg har valgt at leve med dem.

Det valg skal man ikke træffe, før man selv har gjort, hvad der er muligt
for at minimere antallet af fejl. I dag ser jeg 865 fejl på samme side - det
er altså i stedet øget med over 150.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-08-09 10:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kim Schmidt Wind wrote:
[Klip]

> [...]
> for at minimere antallet af fejl. I dag ser jeg 865 fejl på samme side - det

Hej Erik

Jeg har prøvet at ændre det til html 4.01 strict, men så kom den og sagde at
table ikke ikke var korrekt afsluttet selv om den stod som </table>.
Men at den siger så mange fejl er fordi at jo flere data der kommer over i den
jo flere fejl vil den sige.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-09 17:31

Kim Schmidt Wind wrote:

> Jeg har prøvet at ændre det til html 4.01 strict,

Det kan jeg ikke se, der står stadig xhtml 1.0 strict.

> men så kom den og
> sagde at table ikke ikke var korrekt afsluttet selv om den stod som

Så må vi kigge på det.

> Men at den siger så mange fejl er fordi at jo flere data der kommer
> over i den jo flere fejl vil den sige.

Din argumentation holder jo ikke i byretten. Hvis jeg tjekker din side lige
nu, siger validatoren 697 fejl koncentreret i de importerede data. Tvinger
jeg validatoren til at validere som html 4.01 strict, falder antallet til 6
fejl hovedsagelig i sidens header - fejl, der hurtigt kan elimineres.

Når du nu ved, at de importerede data ikke kan bringes til at validere som
xhtml men godt kan validere som html, er det da helt hen i vejret at
fastholde den xhtml DocType.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim S. WInd

Dato : 02-08-09 16:57

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når du nu ved, at de importerede data ikke kan bringes til at validere som
> xhtml men godt kan validere som html, er det da helt hen i vejret at

Hej Erik

Efter at have set det helt efter så har jeg fået den ned på 1 fejl.
Og det er nok at jeg en tilføjelse jeg skal lave i CSS så er den væk.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-08-09 17:34

Kim S. WInd wrote:

> Efter at have set det helt efter så har jeg fået den ned på 1 fejl.
> Og det er nok at jeg en tilføjelse jeg skal lave i CSS så er den væk.

Det var meget bedre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim S. WInd

Dato : 05-08-09 00:36

> Det var meget bedre.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk

Hej Erik

Så fik jeg også den sidste fejl fjernet, på den side.
Så vil jeg gå videre med en af de andre sider som ikke er tilpasset endnu.
Men det bliver sådan langsomt hen ad vejen. Da man ind i mellem er på
landevej med pakker.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-09 18:35

Kim S. WInd wrote:

> Men det bliver sådan langsomt hen ad vejen. Da man ind i
> mellem er på landevej med pakker.

Sådan er det, når man er arbejdsramt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk