CSS problem
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 19:13

Hej !

Jeg har lidt problemer på http://rath-møller.dk i gæstebogen.
Når jeg scroller ned på siden "forsvinder" teksten ikke ud under den øverste
"border" som menu og andet gør.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor og hvad det er jeg skal have rettet
?

Til orientering er siden laven i Joomla og gæstebogen er et komponent til
Joomla.

Mvh. Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-07-09 20:42

Allan M skrev:

> Jeg har lidt problemer på http://rath-møller.dk i
> gæstebogen. Når jeg scroller ned på siden
> "forsvinder" teksten ikke ud under den øverste
> "border" som menu og andet gør.

..egb_heading er sat med position:relative; og
..egb_rating (stjernerne) er sat med
position:absolute;

Fjerner du position, forsvinder dit problem - så
må du finde en anden måde at få det til at se pænt
ud.

Du kan også prøve at eksperimentere lidt med
z-index.

> Til orientering er siden laven i Joomla og
> gæstebogen er et komponent til Joomla.

Det bliver koden ikke kønnere af

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 20:57

> Fjerner du position, forsvinder dit problem - så

Tak for hjælpen - nemt når man ved det.

> Det bliver koden ikke kønnere af

Med køn - mener du så valideringsfejl ?
De bliver rettet løbende og siden validerer både i html og css - normalt.
Ved godt den ikke lige gør det i aften men det kommer den til.

Eller er det bare "grimt" - koden ?

Mvh. Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-07-09 22:34

Allan M skrev:

> Med køn - mener du så valideringsfejl?

Også det!

> Eller er det bare "grimt" - koden ?

Du bruger tabeller til menu og brødtekst, hvorfor
det?

Det er slet ikke nødvendigt.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 00:40

> Du bruger tabeller til menu og brødtekst, hvorfor
> det?
>
> Det er slet ikke nødvendigt.

Nej det ved jeg men som du sikkert ved med Joomla så er alt opbygget med
moduler, plugins osv.
Forsøger at rette til men det går ikke altid lige så stærkt som jeg vil.

Mvh. Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-07-09 00:55

Allan M skrev:

> som du sikkert ved med Joomla så er alt opbygget
> med moduler, plugins osv.

Skodprogram

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-07-09 23:46

Allan M skrev:
> Hej !
>
> Jeg har lidt problemer på http://rath-møller.dk i gæstebogen.

Øh. Jeg ser ingen gæstebog i Opera. Jeg har muligheden for "Hjem" eller
"Din profil". Som altså begge for så vidt kræver log in.

Men det kan jo være, du er ved at opdatere.

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 00:38

> Øh. Jeg ser ingen gæstebog i Opera. Jeg har muligheden for "Hjem" eller
> "Din profil". Som altså begge for så vidt kræver log in.
>
> Men det kan jo være, du er ved at opdatere.

Ja er meget ved at opdatere så det er derfor

Sidder lige nu og har nogle problemer med et brugersystem og CSS til det.

Hvis nogen har lyst til at kigge på http://rath-møller.dk og så "opret
profil" så de felter
der kommer til fornavn, efternavn osv. er jo ufattelige små.
Fandt ud af at få ændret størrelsen på "dropdown" lige nedenunder men altså
de der inputfelter kniber det noget med.

Har iøvrigt fundet ud af en del om hvad Firefox kan med de rette "plugins" -
har fået rettet en del i aften.

Mvh. Allan

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-07-09 01:28

Allan M skrev:

> Hvis nogen har lyst til at kigge på http://rath-møller.dk og så "opret
> profil" så de felter
> der kommer til fornavn, efternavn osv. er jo ufattelige små.

Jeg plejer at give dem en width... Jeg kigger lige..

Du skal have en size på dit input-felt, f.eks. noget a la

<input type="text" size="30" name="name" id="name" value="" />

Det er i HTMLen, og size er altså antallet af tegn. Det kan du vide ind
eller ud, når CSS er slået til, ved at definere width i CSSen.

f.eks.

#name{
   width: 12em;
}

IDen fra HTML-eksemplet (name) er brugt i CSSen. Det er muligt, at en
class vil være bedre, det vil det nok. Men ideen skulle være der.

Nu har jeg så lige prøvet at bruge Webdeveloper, og så fremhæve tabeller
og tabelceller, men det ser ikke ud til, det er tabellen som
tekstfelterne ligger i, som skaber problemet. Så prøv ovenstående i
første omgang.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-07-09 01:48

Rune Jensen skrev:

> IDen fra HTML-eksemplet (name) er brugt i CSSen. Det er muligt, at en
> class vil være bedre, det vil det nok. Men ideen skulle være der.

Det er i CSSen, den er gal, ser det ud til. Her er information fra
WebDeveloper på elementet username (CTRL+SHIFT+F):

Attributter

type = text

title = Username:Please enter a valid username. No spaces, at least
3 characters and contain 0-9,a-z,A-Z

class = required inputbox

size = 25

<SNIP: mere info>

Position
Venstre: 481px   Top: 281px
Bredde: 13px   Højde: 13px

....den er 25 karakterer i HTMLen, men kun 13 pixels bred. Så du skal nok
bare ind og gøre den bredere i din CSS.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-09 11:52

Allan M wrote:

> Hvis nogen har lyst til at kigge på http://rath-møller.dk og så "opret
> profil" så de felter
> der kommer til fornavn, efternavn osv. er jo ufattelige små.

Hvis jeg laver følgende ændringer i template.css, kan jeg styre bredden som
jeg vil:

..fieldCell input, .fieldCell select {
margin-top:0px;
margin-left:0px;
vertical-align: top;
width: 100px !important;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 18:59

> Hvis jeg laver følgende ændringer i template.css, kan jeg styre bredden
> som jeg vil:

Du er altså for sej til at komme med løsninger på CSS.

Helt perfekt og tak for hjælpen - iøvrigt også til jer andre der hjalp.

Mvh. Allan