Scrollbars på iframe i ff på ubuntu
Fra : P P

Dato : 20-07-09 04:13

Jeg har for længe siden lavet en side med iframes. Nu viser det sig at
Firefox 3.0.11 på Ubuntu viser siden med scrollbars. Men iframe'ne har
scrolling="no". Jeg har så forsøgt at tilføje style="overflow:hidden",
men det hjælper ikke. Jeg har i det indhold, som ikke kommer med i
iframen, et link til forsiden, idet det kan ske at søgemakiner linker
til en rammefil. Er der noget jeg kan gøre ved det problem?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-07-09 11:44

P P skrev:
> [...]
> men det hjælper ikke.
> Er der noget jeg kan gøre ved det problem?

Du kan prøve at give os et link til siden, så vi kan tjekke,
hvad der går galt. Du kan også opgradere til Firefox 3.5.1,
selvom det sikkert ikke vil påvirke problemet med scrollbars.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nyheder som ingen andre tør bringe:

Fra : P P

Dato : 20-07-09 14:48
Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-07-09 23:10

Den 20-07-2009, skrev P P:
> Nåh ja ;)
> http://frkolsen.dk/island2004

Din doctype er kun halv og browserne derfor i quirks mode.
Desuden er der både valideringsfejl og CSS fejl.

Du er nødt til at rette den slags, hvis du på nogen måde forventer at
browserne skal kunne forstå hvad du mener - for slet ikke at tale om at
de skal kunne komme til samme resultat...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-09 23:28

Birger Sørensen skrev:

> Din doctype er kun halv og browserne derfor i
> quirks mode. Desuden er der både valideringsfejl
> og CSS fejl.

Ja, med frames og tabeller kan det kun gå galt

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-09 23:41

P P skrev:

> http://frkolsen.dk/island2004

Prøv helt at undlade frames, iframes og tabeldesign
på siden - og styr det hele med css.

Her vil du få en helt anden oplevelse af hvor nemt det
er at styre.

Din nuværende side er unødigt kompliceret af tabeller
og gammeldags kode, der ikke validerer - det er du
nødt til at lave om på.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : P P

Dato : 22-07-09 00:45

Ja, der var et par småfejl, nu validerer siden. Men FF laver stadig
scrollbars på Ubuntu. Og ja, jeg ved godt at den er lavet med tabel og
iframes, men det forklarer stadig ikke det oprindelige problem når det
gælder FF på en Ubuntu.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-07-09 08:51

P P formulerede spørgsmålet:
> [...]
> scrollbars på Ubuntu. Og ja, jeg ved godt at den er lavet med tabel og
> iframes, men det forklarer stadig ikke det oprindelige problem når det

Der er stadig 12 advarsler.
Nogle går på manglende afslutningstag for iframe og nogle på ugyldige
attibut værdier i dine iframes - og noget med en farlig masse
bindestreger efter hinanden, hvilket ikke er tilladt - sæt et mellemrum
mellem dem.
Så længe browserne ikke forstår din kode, kan du ikke forvente at de
opfører sig som du tror.
Den eneste måde at sikre sig at browserne forstår koden, er at validere
- og rette de fejl og advarsler der er.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-07-09 08:52

P P tastede følgende:
> [...]
> scrollbars på Ubuntu. Og ja, jeg ved godt at den er lavet med tabel og
> iframes, men det forklarer stadig ikke det oprindelige problem når det

Glemte en kommentar :
Det er fikst at man kan se billeder i slideshow - det er #¤@£${€$
irriterende at man ikke kan stoppe det.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : P P

Dato : 22-07-09 03:30

> [...]
> opfører sig som du tror.
> Den eneste måde at sikre sig at browserne forstår koden, er at validere

Det forstår jeg ikke, bruger du validator.w3.org?
Jeg får "This document was successfully checked as HTML 4.01
Transitional!"
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ffrkolsen.dk%2Fisland2004%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.654

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-07-09 10:35

P P skrev:

> Det forstår jeg ikke, bruger du validator.w3.org?
> Jeg får "This document was successfully checked as HTML 4.01
> [...]

HTML validator til FF.
Går det samme, men også Tidy.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : P P

Dato : 22-07-09 03:34

On 22 Jul., 09:52, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> Glemte en kommentar :
> Det er fikst at man kan se billeder i slideshow - det er #¤@£${€$
> irriterende at man ikke kan stoppe det.

Tak for kommentar. Ja, jeg er sådan set enig. Det er et enten eller.
Jeg vil overveje at fjerne meta-tagget med http-equiv="refresh", nu
jeg alligevel er igang med at rode med siden