Boksmodel og IE 2
Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 19-07-09 20:01

Tak for hjælpen med float. Jeg tror jeg forstår lidt af
problematikken - og nu er de ønskede elementer inden i topbaren,
som ønsket. Tak for det.

Et lille tillægsspørgsmål går på den padding, jeg har på topbaren
- som gentages på alle sider. Den er 12px - men den ser vidt
forskellig ud i IE7 og IE8. I IE8 (uden kompatibiltet) giver den
en visuel meget større padding end med kompatibilitet. Hvorfor
mon?

#topbar {
margin-top : 5px;
margin-right : 5px;
margin-left : 5px;
border-width : 1px;
border-style : solid;
border-color : green;
height : 20%;
padding-top : 12px;
padding-right : 5px;
padding-bottom : 0;
padding-left : 5px;
background-color : #ccffff;
color : black;
}

http://www.vinvenner.dk
http://www.vinvenner.dk/formatering.css

mvh
/Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-07-09 12:15

Jens R. Rasmussen formulerede søndag:
> [...]
> forskellig ud i IE7 og IE8. I IE8 (uden kompatibiltet) giver den
> en visuel meget større padding end med kompatibilitet. Hvorfor

Umiddelbart vil jeg tro, at det er noget med margins på h-elementerne,
der ikke er ens i de forskellige browsere/versioner.
Prøv at give h1 en margin i din css, og se om ikke det gøre en forskel.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens R. Rasmussen

Dato : 20-07-09 15:55

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> der ikke er ens i de forskellige browsere/versioner.
> Prøv at give h1 en margin i din css, og se om ikke det gøre en forskel.

Lige netop. Jeg startede med en margin-top på 20 px og det så pænere ud -
og jeg gik til

margin-top:0px; margin-bottom:10px;

hvor der ser næsten ens ud i IE7 og IE8.

Tak for hjælpen Birger.