OT : dvd afspiller
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 26-08-09 02:45

ja nu plejer vi jo at have højt til loftet her i gruppen - jeg skal lige
høre om der er en de kan anbefale en go dvd afspiller der sælges online (
ikke blue ray ) men den skal kunne afspille dts
jeg købte en sidste år den kan spille i stereo 2 - dvs. ikke en gang 5.1 og
det er jo lidt til grin når jeg har købt lyd for en formue :( i bedste fald
så skal den være region fri ( eller kunne gøres det )

Det jeg egentligt bedst kunne tænke mig var en med whs i hvor man kunne
optage sin whs bånd på dvd :)

den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et år.

nogen bud ?

Bedste hilsner
Bo

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-08-09 08:01

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> kunne optage sin whs bånd på dvd :)
>
> den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et

Hvis den ikke skal være for dyr, så køb dem ved Harald Skrald:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3634&n=10

De er billige og holder længe...og skulle den gå i stykker, så har den
hvertfald ikke været for dyr.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 26-08-09 15:34

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4a94ddb2$0$8576$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
..

> [...]
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3634&n=10
>
> De er billige og holder længe...og skulle den gå i stykker, så har den

ja prisen er i top - den har desvære ikke dts ...

Mv.
BMM

Fra : Henrik Laursen

Dato : 26-08-09 15:46

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> [...]
> kunne optage sin whs bånd på dvd :)
>
> den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et

http://www.justbuyit.dk/shop/dvd-vhs-combi-165c1.html

2 LG maskiner med både VHS og DVD i een maskine og så leveres de begge
regionsfri.
Men du skal bare lige være opmærksom på den Macrovision, som der findes på
et hav af de gamle VHS salgs bånd, de bånd kan ikke bare sådan lige
kopieres over på DVD.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 05:33

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men du skal bare lige være opmærksom på den Macrovision, som der findes på
> et hav af de gamle VHS salgs bånd, de bånd kan ikke bare sådan lige

det ser faktisk godt ud ... skal lige se hvor meget guld der løber ind her
til den første ..

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-09 20:36

Bo Mørch Mogensen wrote:

> den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et
> år.

Laseren slides, men ser du 7-8 film dagen? Hvis ikke vil jeg sige at du
køber for billige DVD afspillere.

--
Jesper Lund

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 05:37

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Laseren slides, men ser du 7-8 film dagen? Hvis ikke vil jeg sige at du
> køber for billige DVD afspillere.

nej jeg ser ikke 7-8 film om dagen jeg ser som regl 2 måske 3 når sommeren
er forbi så ser jeg typisk mellem 3 og 4 timer film om dagen også 3 timers
serie ja det er welll mellem 6 og 7 timer om dagen

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-09 20:37

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> optage sin whs bånd på dvd :)
>
> den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et år.

Philips har nogle fine nogle til 400 kroner hos Expert.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 05:38

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Philips har nogle fine nogle til 400 kroner hos Expert.
det var også en mulighed for jeg har faktisk en harddisk optager det er bare
så bøvlet det er en kiss hvor man optager på disken i maskinen også skal det
trægges over på en pc og der skal den så laves om til en dvd -- fan til bøvl

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-09 20:38

Henrik Laursen wrote:

> Men du skal bare lige være opmærksom på den Macrovision, som der findes
> på et hav af de gamle VHS salgs bånd, de bånd kan ikke bare sådan lige
> kopieres over på DVD.

Jeg er ikke sikker på at det er helt så udbredt i Danmark. Jeg checkede
omkring 20-25 af mine købe-VHS bånd på et tidspunkt, og der var kun et
par stykker med Macrovision, vist alle Disney bånd som jeg husker det.

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-08-09 02:47

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> [...]
> checkede omkring 20-25 af mine købe-VHS bånd på et tidspunkt, og
> der var kun et par stykker med Macrovision, vist alle Disney bånd som

Det var få selskaber der nogle gange brugte Macrovision på deres VHS bånd
og en der brugte det konsekvent.
Både Egmont, Buena Vista og Warner Homevideo har udgivet VHS her hjemme
med Macrovision.

Buena Vista's var så skrap at man kunne se det på underteksterne at der
var kopi sikring på, for den havde fået en gul misfarvning grundet
den hårde kopisikring de kørte med.
Fra dem har jeg faktisk aldrig selv set en VHS uden kopibeskyttelse.

2 selskaber man dog altid kunne være sikker på som aldrig brugte
Macrovision var CIC Video og Esselte (Paramount & Universal film).

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-09 23:30

Kim2000 wrote:

> Jeg har en masse disneybånd, alle med Macrovision (står der på båndet),
> de kan fint afspilles og jeg kan ikke se forskel. Hvad betyder det? En
> kopibeskyttelse eller en slags feature?

Kopibeskyttelse, oprindeligt mod VHS til VHS. Ved digital overførsel har
Macrovision ingen effekt medmindre optageenheden eksplicit checker for
det. Det gør de fleste DVD/HDD recordere dog (alle mærkevarer), mens
capture kort på computere og den tilhørende software generelt ikke gør
det.

--
Jesper Lund

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 05:35

> [...]
> det. Det gør de fleste DVD/HDD recordere dog (alle mærkevarer), mens
> capture kort på computere og den tilhørende software generelt ikke gør

ja jeg kan godt huske kopi sikringen på whs :) trixet var den gang at finde
en tusse gamel whs maskine der virkede kopi sikringen ikke
men den blev på båndet forstået på den måde man kunne se filmen - men man
kunne stadigt ikke kopier den mellem 2 nyer maskiner

Fra : Henrik Laursen

Dato : 29-08-09 16:51

> [...]
> men den blev på båndet forstået på den måde man kunne se filmen - men
> man kunne stadigt ikke kopier den mellem 2 nyer maskiner

Minusset var så også nul Stereo eller Dolby Surround på det kopierede.
De gamle maskiner var typisk kun i Mono.
Få gange kunne det også lykkedes at kopiere hvis videobiksen havde
ældre Esselte Movieboxe.

--
Henrik Laursen

Fra : Lyrik

Dato : 28-08-09 00:26

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> optage sin whs bånd på dvd :)
>
> den skal bare ikke være for dyr for jeg slider dem alligevel op på et år.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja nu har Holly Marie Combs jo kun lavet en enkelt Blu-Ray, nemlig "Oceans
Eleven" og du er vel ikke interesseret i at anskue dunene på hendes legeme,
så Blu-Ray er vist ikke noget for dig.

Derimod har hun lavet en syndflod af regionskode 1 DVD-er så jeg vil
anbefale dig at din kan kode 1.:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=Holly+Marie+Combs

Hilsen
Jens

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 05:42

"Lyrik" <lyrik@live.dk> skrev i en meddelelse
bud ?
> [...]
> Eleven" og du er vel ikke interesseret i at anskue dunene på hendes
> legeme, så Blu-Ray er vist ikke noget for dig.

Ha ha nahh det går nok selv om jeg tror Holly er en af dem der rent faktisk
ikke ville sætte himmel jord i bevægelse for at få dem fjernet
ja og dog ? :)

> Derimod har hun lavet en syndflod af regionskode 1 DVD-er så jeg vil
> anbefale dig at din kan kode 1.:
> http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=Holly+Marie+Combs

på nær :
Chain Of Desire & Twisted Terror Collection

så har jeg skam alle dem der er på siden
jeg har faktisk en mere jeg tror den heder new york eller sådan noget men
jeg har godt nok ikke kunne identificere hende i filmen så det gør ikke så
meget
det er en woody allen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 29-08-09 17:14

> [...]
> jeg har faktisk en mere jeg tror den heder new york eller sådan noget
> men jeg har godt nok ikke kunne identificere hende i filmen så det gør

Kiggede lige efter under filmen New Your Stories på IMDB, det er den her
scene skal kigge efter for at spotte Holly:
Costume Party Guest (Section 'Life Without Zoe')

Men så har du vel også Point of Entry stående på hylden ?
Svær at fremskaffe, men den er derude på DVD, det er kun Grækerne og
Hollænderne der har gidet at udgive den.

--
Henrik Laursen