Thure Lindhardt til Hollywood
Fra : Steen

Dato : 21-08-09 22:49

Hørte et sted, at Thure Lindhardt flytter til Hollywood i tre år, for at
medvirke i en ny amerikansk serie.
Ved nogen mere om hvad det er for en serie, det drejer sig om?

--
Steen

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-08-09 22:28

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message
> [...]
> medvirke i en ny amerikansk serie.
> Ved nogen mere om hvad det er for en serie, det drejer sig om?

Har hverken hørt om, eller er i stand til finde noget info omkring at
Thure Lindhardt skulle være med i en (ny) amerikansk serie.

Der ud over så ville det også være underligt at han flytter der
over i 3 år da serie markedet er meget ustabilt og de færreste
bliver finanseret mere end et år, størstedelen af nye faktisk kun
et halvt år.

Kan du måske tænke på Nikolaj Coster-Waldau der netop har
fået rollen i HBOs nye store produktion af A Song of Ice and
Fire?

Fra : Martin T.

Dato : 23-08-09 04:32

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> wrote in message

> [...]
>
> Kan du måske tænke på Nikolaj Coster-Waldau der netop har
> fået rollen i HBOs nye store produktion af A Song of Ice and

Det startede vist som en historie på Se & Hør men Thure Lindhardt eller hans
agent bekræftigede at der var noget om historien.. Jeg var selv en smule
forundret over at de (FOX) skulle ha givet ham en 3 årig kontrakt.

Mvh
Martin T.

Fra : *Sune*

Dato : 23-08-09 07:37

On Sun, 23 Aug 2009 05:31:48 +0200, "Martin T." <ThodeRemove@besked.com>
wrote:

>Det startede vist som en historie på Se & Hør men Thure Lindhardt eller hans
>agent bekræftigede at der var noget om historien.. Jeg var selv en smule
>forundret over at de (FOX) skulle ha givet ham en 3 årig kontrakt.

Her er hvad jeg læste forleden:
http://vip-dyn.tv2.dk/article.php/id-24465426.html

Og nej, der står intet om serien.

Mvh
Sune

Fra : Steen

Dato : 23-08-09 08:54

> [...]

> Kan du måske tænke på Nikolaj Coster-Waldau der netop har
> fået rollen i HBOs nye store produktion af A Song of Ice and

Tror det var på DR Update jeg så det. Thure er jo lidt af en
international skuespiller - han har nok været med i mindst lige så mange
udlandske produktioner, som i danske.
Nå, hvis det holder vand, hører vi nok mere om det

--
Steen

Fra : Steen

Dato : 23-08-09 09:04
Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-08-09 09:45

Steen wrote:
> http://www.dr.dk/NETTV/Update/2009/08/20/20090820181139.htm

".... efter at han spillede sammen med Tom Cruise i Engle og Dæmoner".

Det var da den største nyhed i det indslag

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Steen

Dato : 23-08-09 16:50

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> ".... efter at han spillede sammen med Tom Cruise i Engle og Dæmoner".
>
> Det var da den største nyhed i det indslag

Ikke fordi jeg har set den, men jeg troede ikke TC var med i den
--
Steen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-08-09 20:59

Steen wrote:

> Ikke fordi jeg har set den, men jeg troede ikke TC var med i den

Det var han så sandelig heller ikke - derfor min smiley efter
kommentaren om at det var en stor nyhed.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-08-09 19:08

> [...]
> udlandske produktioner, som i danske.
> Nå, hvis det holder vand, hører vi nok mere om det

Det er meget fantastisk alt sammen, men er slet ikke sådan det fungerer.
Der er ingen serier nogensinde som har haft en ordrer på 3 år for ud.
Der er selvfølgelig meget succesrige serier som næsten er garanteret et
vis antal år at leve i hvis de først har vist sig succesfulde, men at han
skulle have en kontrakt i hånden som garanterer fast arbejde i den
samme serie i 3 år lyder fuldstændigt langt ude. Højst sandsynligt har
han en kontrakt der siger fast arbejde en sæson, og så en option fra
studiets side på 2 år endnu hvis serien overlever/de beslutter han er
fortsat skal være med i den.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-08-09 19:45

Peter Larsen wrote:
> Det er meget fantastisk alt sammen, men er slet ikke sådan det fungerer.
> Der er ingen serier nogensinde som har haft en ordrer på 3 år for ud.

Nej, det sker vist kun i ekstremt sjældne tilfælde.

> [...]
> han en kontrakt der siger fast arbejde en sæson, og så en option fra
> studiets side på 2 år endnu hvis serien overlever/de beslutter han er

Optionen har de vel kun kunnet få med i kontrakten, hvis de betaler ham
ekstra? Altså f.eks. en bestemt løn i den periode optagelerne af 1.
sæson varer, og så et gebyr fordi han står til rådighed for yderligere 2
sæsoner?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-08-09 20:18

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> [...]
> ekstra? Altså f.eks. en bestemt løn i den periode optagelerne af 1. sæson
> varer, og så et gebyr fordi han står til rådighed for yderligere 2

Jeg er ikke helt inde i hvordan de kontrakter ser ud. Som jeg har forstået
det så er de garanteret en minimums stigning i lønnen hvis studiet
beslutter at benytte deres option.

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at give ekstra for at få en option ind
i kontrakten. Der er højst sandsynligt en dato hvor studiet skal have
meldt ud hvorvidt de vil benytte sig af optionen, dette stiller
skuespilleren
frit til at finde andet arbejde i tilfælde af at optionen ikke bliver
benyttet.

Det er ganske normalt at gøre når vi snakker film, især film med potentiale
for franchises, som (desværre) efterhånden er de fleste Amerikanske.
Derfor kan det også være lidt irriterende når der bruges spalteplads på
at nu er det stensikkert at der kommer en efterfølger til "indsæt selv
filmtitel", fordi skuespillerne har skrevet kontrakt på det. Det er standard
operating procedure, og garantere blot kontuinutet i rollebesætningen, og
forhindrer en skuespiller i at gå ud og kræve enorme beløb for at deltage
i en fortsættelse.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-08-09 19:42

Steen wrote:
> Hørte et sted, at Thure Lindhardt flytter til Hollywood i tre år, for at
> medvirke i en ny amerikansk serie.
> Ved nogen mere om hvad det er for en serie, det drejer sig om?

Muligvis en vampyrserie, men det er bare noget jeg faldt over i
forbifarten så jeg er absolut ikke sikker hverken på kildens
pålidelighed, hvem kilden var, eller kvaliteten af min egen erindring
omkring notitsen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org