Julia Roberts
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 20:15

Julia Roberts
http://www.imdb.com/name/nm0000210/

Nu sider jeg jo her og lave min database - jeg har en del med Julia R - men
jeg sad lige og kikkede dem igennem
det er sådan nogen jeg ved ikke det er sådan nogen film der hverken er
rigtigt gode eller på nogen måde dårlige
det er main stream når det er bedst ..

måske lever hun på pretty woman - men jeg synes da for en at Meg Ryan ser da
f.eks bedre ud

tænkte på hvorfor det er sådan og kom frem til

1.) hun er simpelthen for dyr til ikke at lave en seer succes dvs. man skal
have hele mainstream publikum med

2.) straks værre måske rækker hendes talent ikke til mere ?

bare en tanke

Nå ikke mere skriven for i dag har lige fået pakke fra amazon uk
har fået A Prayer ( den glæder jeg mig godt nok til ) + Final analysis &
The Vlearing som jeg bare har købt fordi jeg ikke ( tror ?) jeg har set dem
og
skuespilleren er gode

Mv.
Bo

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-08-09 00:29

Bo Mørch Mogensen skrev:

> [...]
> ikke det er sådan nogen film der hverken er rigtigt gode eller pånogen
> måde dårlige det er main stream når det er bedst ..

Jeg synes, der er mange gode film imellem. Men det er rigtigt, at der er
mange brede underholdningsfilm og lidt færre alvorlige og alternative. Men
det er også de mest populære film, der har givet hende nogle af hendes
bedste roller.

> måske lever hun på pretty woman - men jeg synes da for en at Meg Ryan
> ser da f.eks bedre ud

Meg Ryan var efter sigende under alvorlig overvejelse til Pretty
Woman-rollen i sin tid. Jeg kan knap nok forestille mig det. Roberts var
perfekt.

> tænkte på hvorfor det er sådan og kom frem til
>
> 1.) hun er simpelthen for dyr til ikke at lave en seer succes dvs. man
> skal have hele mainstream publikum med

Måske, men ofte ofrer dyre skuespillere deres lønkrav, hvis der er en
mindre film, de særligt gerne vil lave.

> 2.) straks værre måske rækker hendes talent ikke til mere ?

Jeg tror ikke, hun er blandt de skuespillere, der har den allerstørste
spændvidde, men det betyder ikke så meget for mig. Det er vigtigere, at
man er god i de roller, man faktisk spiller, end at man spiller så mange
forskellige slags roller som muligt.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-08-09 02:05

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.uy1cvcljcsbt41@peter...

> [...]
> mange brede underholdningsfilm og lidt færre alvorlige og alternative. Men
> det er også de mest populære film, der har givet hende nogle af hendes

jamen der er bestemt mange der er værd at se jeg kan faktisk ikke komme i
tanke om bare en der er reelt dårlig
men heller ikke en hvor man bag efter sider og tænker hold kæft det var en
go film ..

> Meg Ryan var efter sigende under alvorlig overvejelse til Pretty
> Woman-rollen i sin tid. Jeg kan knap nok forestille mig det. Roberts var
> perfekt.

sikkert ... :)

> Måske, men ofte ofrer dyre skuespillere deres lønkrav, hvis der er en
> mindre film, de særligt gerne vil lave.

altså f.eks as god as it get s blev regnet for en lille og faktisk billig
film da den blev lavet
og Jack N hoppede på den med et meget beskeden løn krav slet og ret fordi
han synes det var et godt manuskript
jeg kan huske den kom samme år som titanic de have brugt omkring milliard
kroner på men hvem løb med de fleste oscar
det gjorde as god at it get s - den er også fremragende -,,, jeg mener det
er karakteristika for en stor kunstner at de tør
tage Chancer og det har jeg aldrig set Julia gøre - hun har igennem hele sin
karrie satset på mains stream sikker succes

> [...]
> spændvidde, men det betyder ikke så meget for mig. Det er vigtigere, at
> man er god i de roller, man faktisk spiller, end at man spiller så mange

jamen hun gør det faktisk meget godt i de roller hun vælger - men jeg kunne
for en godt ønske mig hvis talentet var til det at hun ville
udvise lidt kunstnerisk mod - fordi pengene kan hun da umuligt mangle :)

Mv.
BMM

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-08-09 09:11

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> at man er god i de roller, man faktisk spiller, end at man spiller så
> mange forskellige slags roller som muligt.

Det er nemlig rigtigt. Mange skuespillere (John Wayne, Axel Strøbye, Hugh
Grant, Ove Sprogøe) kan stort set kun spille én type roller, men hvis de er
tilstrækkeigt gode til det - og bliver brugt de rigtige steder - kan de være
fremragende.

Per V
--
Vi vil have "Talking Horns" til Copenhagen Jazz Festival 2010!
http://www.youtube.com/watch?v=Ltv155M-8_U

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 24-08-09 00:37

> [...]
> er tilstrækkeigt gode til det - og bliver brugt de rigtige steder - kan de

Helt enig - der er ingen grund til at sætte en go skuespiller til at spille
en rolle som han ikke har i sig
det er spild af både talent og penge som f.eks at få Harrison ford eller
Bruce willes til at spille blød mand

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-08-09 08:43

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> det er spild af både talent og penge som f.eks at få Harrison ford
> eller Bruce willes til at spille blød mand

Det har Willis faktisk gjort et par gange - rigtigt godt endda.

Per V

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-08-09 08:36

Bo Mørch Mogensen skrev:

> jamen hun gør det faktisk meget godt i de roller hun vælger - men jeg
> kunne for en godt ønske mig hvis talentet var til det at hun ville
> udvise lidt kunstnerisk mod - fordi pengene kan hun da umuligtmangle :)

Det kan jo være, von Trier ringer.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 24-08-09 00:36

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news.uy1zebg9csbt41@peter...

> Det kan jo være, von Trier ringer.

ha ha jamen så tror jeg ikke hun tager røret :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-09 16:05

In news:4a8ef221$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> [...]
> det er main stream når det er bedst ..
>
> måske lever hun på pretty woman - men jeg synes da for en at Meg Ryan

Jeg kan da nævne ihvertfald tre andre film udover "Pretty Woman" hvor Julia
Roberts har spillet fremragende. Det er "Erin Brockovich", "Pelikannotatet"
og "Notting Hill". Der er da nok også flere som jeg ikke lige husker.

Jeg holder også meget af Meg Ryan, især før hun fik silikone i læberne som
jo er så moderne, men det er ikke særligt fair at sammenligne de to, deres
spillestil er efter min mening vidt forskellig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 24-08-09 00:41

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Julia Roberts har spillet fremragende. Det er "Erin Brockovich",
> "Pelikannotatet" og "Notting Hill". Der er da nok også flere som jeg ikke

i seng med fjenden er også go
jamen jeg har aldrig sagt hun var dårlig jeg synes hun mangler mod til at
tage nogen svære roller som f.eks
Nicole Kidmann gør en gang i mellem

> Jeg holder også meget af Meg Ryan, især før hun fik silikone i læberne

ja det er både en skam og snyd

> som jo er så moderne, men det er ikke særligt fair at sammenligne de to,
> deres spillestil er efter min mening vidt forskellig.

jamen det er det der med at Julia Roberts skulle være så billed smuk - der
mener jeg f.eks ar Meg er lige så smuk
hvis det er det det kommer an på :)

og hun har en meget stærker udsstråling

Fra : TL

Dato : 24-08-09 12:24

On Mon, 24 Aug 2009 01:41:27 +0200, in dk.kultur.film "Bo Mørch
Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

>mener jeg f.eks ar Meg er lige så smuk
>hvis det er det det kommer an på :)
>
>og hun har en meget stærker udsstråling

Smag og behag... jeg synes, at Meg Ryan har udtråling som en kold kop
te fra igår aftes.