Lev stærkt dø ung engelsk titel ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 01:30

Lev stærkt dø ung engelsk titel ? jeg mener bestemt den er filmatiseret i sh
men jeg kan ikke finde den - nogen bud ? nogen der har set den ?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-08-09 01:55

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> Lev stærkt dø ung engelsk titel ? jeg mener bestemt den er
> filmatiseret i sh men jeg kan ikke finde den - nogen bud ? nogen der
> har set den ?

Gad vide om det er "Rebel Without a Cause" med James Dean ?
http://www.imdb.com/title/tt0048545/

--
Henrik Laursen

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-08-09 07:29

Henrik Laursen skrev:
> Gad vide om det er "Rebel Without a Cause" med James Dean ?
> http://www.imdb.com/title/tt0048545/

Rebel hedder "Vildt Blod" på danske... Men googlede mig frem til den
her: "http://www.moviezoo.dk/dvd-film/55-Dage-I-Peking_5705535031110"

Så noget kunne tyde på det er en film af Nicholas Ray der søges:
http://www.imdb.com/name/nm0712947/

Kan dog ikke umiddelbart gætte hvilken der er tale om

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-09 08:02

Ja, det er Knock On Any Door: http://www.imdb.com/title/tt0041555/

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-08-09 08:50

Jørgen Grandt wrote:

> Ja, det er Knock On Any Door: http://www.imdb.com/title/tt0041555/

Bygget over en roman af Willard Motley - der dog er en del mindre
rørstrømsk.

Men Bogart er god i filmen.
Per V

--
Vi vil have "Talking Horns" til Copenhagen Jazz Festival 2010!
http://www.youtube.com/watch?v=Ltv155M-8_U

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 15:53

> [...]

jamen det må være den ..

> Bygget over en roman af Willard Motley - der dog er en del mindre
> rørstrømsk.
>
> Men Bogart er god i filmen.
> Per V

jeg tror i har ret :) søgte lige på forfateren ( ved ikke hvorfor jeg ikke
havde tænkt på det før)

http://www.imdb.com/name/nm0609380/ det enste der forvire mig er titelen på
filmen jeg troede egentligt det var : Live fast and die young
men det er selvf. fordi det svare til oversætelsen af titel på danske ..

men den har åbenbart hedet : Knock On Any Door - hele tiden ...?

er der nogen af jer der har ste filmen ?

Mv.
Bo

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-09 16:26

Bo Mørch Mogensen skrev bl.a.:

> men den har åbenbart hedet : Knock On Any Door - hele tiden ...?

Det har den ja, for det hedder bogen på amerikansk.

> er der nogen af jer der har ste filmen ?

Jeg har set den for en lille menneskealder siden, enten i fjerneren
eller på Filmmuseet. Jeg husker den som "ret god", Bogart som glimrende,
men John Derek som lidt for køn. På den anden side: Det var
hovedpersonen Nick Romano vist også i bogen.

Efterfølgeren af bogen hedder "Ingen skal skrive min gravskrift" (Let No
Man Write My Epitaph).

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 18:09

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jørgen ..

> [...]
> på Filmmuseet. Jeg husker den som "ret god", Bogart som glimrende, men
> John Derek som lidt for køn. På den anden side: Det var hovedpersonen Nick

jeg har også en fjern erindring om jeg måske har set den som teenager altså
for en 30 år siden¨
men jeg husker intet ..

> Efterfølgeren af bogen hedder "Ingen skal skrive min gravskrift" (Let No
> Man Write My Epitaph).

Hmm nu har jeg er ikke helt sikke på du har ret jeg tror det er 2
forskelige bøger se :
http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8755705464

men da jeg læste den i 1982
Hed den helt sikkert lev stærkt dø ung og det gør den stadigt fordi den
står på min bog reol :)

se : http://da.wikipedia.org/wiki/Lev_st%C3%A6rkt_-_d%C3%B8_ung

hvis det er noget så jeg tror forlagene har skiftet bog titlen nogen gange
hænd af vejen .. men jeg tror nu stadigt det er 2 forskelige bøger
for jeg husker svagt den anden ...

han er i øverigt en formidabel forfatter har vi stred i mørket stående der
over som jeg også huske som fremragende ..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-09 22:09

Bo Mørch Mogensen skrev:

> Hmm nu har jeg er ikke helt sikke på du har ret jeg tror det er 2
> forskelige bøger se :
> http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8755705464

Det kan du nu ellers godt være ret sikker på, for det er jeg!

Hvis du kigger på både http://www.imdb.com/title/tt0041555/ og
http://www.imdb.com/title/tt0054021/, vil du opdage at Nick Romano
optræder i begge film/bøger, altså både i "Lev stærkt, dø ung" og i
"Ingen skal skrive min gravskrift". Så vidt jeg husker er N.R. i
sidstnævnte bog far til N.R. fra førstnævnte bog - som er i to bind.

De to bøger (og film) er 'forskellige' som du kalder det og kan læses
hver for sig, men hænger alligevel sammen. Før "Lev stærkt, dø ung"
skrev Motley "Vi stred i mørke" som handler om samme socialrealistiske
miljø, men vistnok med andre personer.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-09 22:58

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

>Så vidt jeg husker er N.R. i
> sidstnævnte bog far til N.R. fra førstnævnte bog - som er i to bind.

Omvendt naturligvis! I "Gravskriften" er Nick Romano /søn/ af Nick
Romano fra "Lev stærkt".

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-09 19:04

In news:4a8ebc99$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:

> [...]
> glimrende, men John Derek som lidt for køn. På den anden side: Det var
> hovedpersonen Nick Romano vist også i bogen.

Han var ikke alene køn. Han var gudesmuk, og jeg kan huske at jeg var ret
vild med ham som ganske ung. Filmen gik på det tidspunkt i Scala biografen i
København, men den var forbudt for børn. .Hans talent kunne så til gengæld
diskuteres, ligeledes var hans kone Bo Derek heller ikke særlig talentfuld,
men hun var jo også utroligt smuk.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 20:08

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:4a8ebc99$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
> Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:

Hej Tove :)

> [...]
> gengæld diskuteres, ligeledes var hans kone Bo Derek heller ikke særlig
> talentfuld, men hun var jo også utroligt smuk.

Ohh talent og talent - Puhh nogen gange er der bare nogen man bliver glad
ved at se lave et eller andet og hvis det sker
så missionen lykkedes - jeg er da for en Klar over at Holly M C aldrig
kommer til at spille noget af betydning
men jeg bliver i godt humør og lidt små forelsket når jeg ser hende så kan
det well ikke blive meget bedre :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-09 20:54

In news:4a8ef09c$0$308$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> [...]
> men jeg bliver i godt humør og lidt små forelsket når jeg ser hende
> så kan det well ikke blive meget bedre :)

Jamen det har du da helt ret i. Holly er virkelig en dejlig dame, og jeg
synes også godt om hende. Hun spiller rigtig godt i heksene, og der er jo
heller ingen der ved om hun prioriterer ægteskabet og børnene højere end
karrieren, det er der jo nogle der gør.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 22:35

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej Tove :)

> [...]
> heller ingen der ved om hun prioriterer ægteskabet og børnene højere end

ja det er jo svært at sige men hun har da lavet ihvertilfælled 2 film efter
heksene - jeg har godt nok ikke set dem endnu - på nær noget af den ene på
youtube
jeg ved hånden på hjertet om det er priouterings spørgsmål eller om det er
noget med nogen af de her serie skuespiller bare hænger fast i "sæbe opera"
rollen
som måske kan være svær at bryde ud af - men nogen gør det med stor succes
som f.esk Michael J Fox og jeg har også set "Jenny" fra Dawsons Creak i en
wim wender film
hvor hun faktisk gør det rigtigt godt - jeg tror såmænd Holly har potentiale
til at bære en stor rolle men måske er det som du siger noget med hun har
valgt familien frem for karrieren
hun har da fået 2 drenge og er blevet gift i perioden fra år 2005 så hun har
well nok hæderen fuld :)

men jow det ville være pragtfuldt en dag se hende spille med i en film af
David Lynch - Cimno og hvad de store nu ellers heder ... måske kommer det
en dag.

Det jeg egentligt så godt kan lide ved hende er hun giver mig fornemmelsen
af at være ubestikkelig og meget lidt en snob - der er noget hæderligt og
rar i hendes udstråling .. jeg ved ikke om jeg
vrøvler men sådan oplever jeg det ...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 15:58

> Ja, det er Knock On Any Door: http://www.imdb.com/title/tt0041555/

ja det må det være den er godt nok dyr :(
http://www.amazon.co.uk/Knock-Any-Door-Humphrey-Bogart/dp/B001L21T9W/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1250866570&sr=1-1

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 15:59

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in

> Gad vide om det er "Rebel Without a Cause" med James Dean ?
> http://www.imdb.com/title/tt0048545/

nej desvære ikke men har faktisk lige tænke på at købe en James D pakke den
koster ikke alverden også er "øst for paradis med" og efter som jeg er et
uhlebredeligt
John Steinbeck vrag så er der ingen vej uden om :)