Så er de her sgu: De regionsfrie BD afspil~
Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-08-09 02:23

Det er da udenmærket.

Nu kan man købe regions frie BD afspillere.
Minus: De skal bestilles i Holland, men i kan da kigge på dem, det
er afspillere fra Denon, Panasonic, Pioneer og Sony.
http://www.stegen.com/index.php/cPath/61

Fandt linken på dahf.dk (Dansk Hjemmebio Forum).

--
Henrik Laursen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-08-09 02:34

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in

> [...]
> er afspillere fra Denon, Panasonic, Pioneer og Sony.
> http://www.stegen.com/index.php/cPath/61
>
> Fandt linken på dahf.dk (Dansk Hjemmebio Forum).

Fandt en forhandler mere i Sverige, de har også et par stykker.
http://www.dvdirect.net/

Nu mangler vi bare et dansk sted der også sælger sådanne maskiner

--
Henrik Laursen

Fra : JYH

Dato : 16-08-09 11:24

Henrik Laursen wrote:

> Nu mangler vi bare et dansk sted der også sælger sådanne maskiner

Har skam været her i DK længe:
http://www.laserdisken.dk

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-08-09 14:09

"JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote in

> Har skam været her i DK længe:
> http://www.laserdisken.dk

Nice, takker for link.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-08-09 14:46

JYH wrote:
> Har skam været her i DK længe:
> http://www.laserdisken.dk

Hvor meget ekstra koster de, i forhold til de regionslåste? Og hvad skal
man overhovedet give for en alm. kvlaitets-BR-afspiller...?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Morten Steen

Dato : 16-08-09 20:17

> Hvor meget ekstra koster de, i forhold til de regionslåste? Og hvad skal
> man overhovedet give for en alm. kvlaitets-BR-afspiller...?

IMHO er der ikke så meget at rafle om : Oppo BDP-83. En klasseafspiller,
både til BD, DVD og CD. Den kan købes til en fornuftig penge (< 5000 kr.
inkl. fragt) hos www.crtprojectors.co.uk. Den kan køres regionsfri på
SOFTWAREN, men hos danske www.bluraychip.dk, kan man få et kit til 400 kr.,
som man kan installere i afspilleren meget let, som gør det samme.

Det er en no-brainer i min verden, og jeg har for længst modtaget min
afspiller, som jeg er yderst glad for!

Morten

Fra : Henrik Laursen

Dato : 17-08-09 01:01

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote in

> Hvor meget ekstra koster de, i forhold til de regionslåste? Og hvad skal
> man overhovedet give for en alm. kvlaitets-BR-afspiller...?

Sammenligner man Panasonic DMP-BD60 der kan siges at være en standard
afspiller uden de store dikke darer, der desuden også har fået en pæn
modtagelse af AudioVideoFoto Bild (GUT):

Laserdisken 2999kr ikke regionsfri model

Laserdisken 3999kr regionsfri model
dvdirect.net (Sverige) 3652 danske kroner regionsfri model
stegen.com (Holland) 3566 danske kroner regionsfri model

Pengene man gi'r i merpris for en regionsfri model er hurtigt tjent
hjem igen hvis man eks. køber Bluray film direkte i USA, for her
svinger besparelserne på mellem 60-100kr, så det er reelt ligesom
når man kigger på DVD priserne DK vs USA.

--
Henrik Laursen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-08-09 17:25

Henrik Laursen skrev:

> [...]
> svinger besparelserne på mellem 60-100kr, så det er reelt ligesom
> når man kigger på DVD priserne DK vs USA.

Jeg synes det er noget svineri at opkræve 1000 kr. for at indtaste en
kode der gør maskinen regionsfri.

Mon ikke snart fremgangsmåden for oplåsning bliver lækket til nettet så
man ikke behøver betale overpris til butikkerne?

Mikkel

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-08-09 13:58

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote in

> [...]
>
> Mon ikke snart fremgangsmåden for oplåsning bliver lækket til nettet så
> man ikke behøver betale overpris til butikkerne?

Nej, for når det kommer til Bluray afspillerne, så kan de IKKE gøres
regionsfrie til Bluray på den metode. Der skal en desideret hardware
modificering til, altså der skal bygges ekstra hardware ind før de er
regions frie til Bluray.

Det er KUN deres DVD del der kan gøres regionsfri med en kode fra enten
nettet eller med en solderless remote der koster lidt over 100kr hvis man
bestiller en fra dvdchips.co.uk

Du kan købe Bluray delen seperat hvis du selv vil prøve kræfter med en
lodekolbe inde i en Bluray afspiller, delen koster rundt regnet 500kr
overalt på nettet hvor der sælges region free løsninger til Bluray.

--
Henrik Laursen

Fra : ML-78

Dato : 19-08-09 17:08

Henrik Laursen skrev:

> [...]
> regionsfrie til Bluray på den metode. Der skal en desideret hardware
> modificering til, altså der skal bygges ekstra hardware ind før de er

Bluray-afspilleren fra Oppo kan, som nævnt andetsteds i tråden, gøres
regionsfri vha. en cracket firmware-opdatering. Så skulle det undre mig
meget, om det ikke også kan lade sig gøre på andre maskiner.

ML-78

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-08-09 04:22

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> wrote in

> [...]
> regionsfri vha. en cracket firmware-opdatering. Så skulle det undre mig
> meget, om det ikke også kan lade sig gøre på andre maskiner.

Som jeg har læst det, så kræves der faktisk en chipping af dem med et kit
fra bluraychips.dk, men koster dog kun 399kr.

Den eneste kilde at man har til den (CRT Projectors) forlanger 4713kr for
en OPPO BDP-83 (Region-A kodet).
Desværre vil OPPO selv ikke sende dem til europæiske privat kunder, kun til
folk der bor inde for Region-A, for hos OPPO koster den kun 2932kr

Jeg vil kalde de englændere for fedtsyler.

Så kan man lige så godt indvestere de 3999kr det koster for en regionsfri
chippet Panasonic DMP-BD60 her i landet hos LaserDisken, for det er
billigere end en nul regionsfri OPPO fra England hvis man bare skal have
en BD afspiller uden dikke darer.

--
Henrik Laursen

Fra : ML-78

Dato : 21-08-09 15:57

Henrik Laursen skrev:

> Som jeg har læst det, så kræves der faktisk en chipping af dem med et kit
> fra bluraychips.dk, men koster dog kun 399kr.

Som sagt er det en firmware-opdatering jeg taler om, altså rent
software-baseret.

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-players/1020033-oppo-bdp-83-region-free-thread.html

Den crackede firmware er gratis.

ML-78

Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-08-09 19:09

> Som sagt er det en firmware-opdatering jeg taler om, altså rent
> [...]
Det justifies stadig ikke den engelske forhandler at forlange 4713kr for en
region A låst BD afspiller der ikke er mere værd end 2932kr.
Den forhandler kan højest tillade sig at tage 700kr i import gebyr når de
sælger en region A låst afspiller inde for region B.

Der er ingen garanti for at den vil virke fremtidig den firmware
manipulering, desuden bare den mindste fejl og du har ødelagt PROM'en
i afspilleren og både OPPO og forhandler kan frasige sig et hvert ansvar.
4713kr lige til genbrugs pladsen.

Sikreste er den chipping fra bluraychips.dk da den ikke piller ved PROM'en
der sidder i afspilleren iforvejen, den chipping er også allerede godkendt
af recordere.dk

--
Henrik Laursen

Fra : Per

Dato : 17-08-09 17:27

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> svinger besparelserne på mellem 60-100kr, så det er reelt ligesom
> når man kigger på DVD priserne DK vs USA.

Det er alt alt for dyrt, med mindre det er hi-fi komponenter de har brugt.

En ganske alm dvd. koster max 299,- i dag (ofte kun 199,-) - Blu Ray bør
højst koste 500,- den smule mere elektronik, der er i den. berettiger på
ingen måde til sådan en merpris. Det er jo bare et andet læsehoved og lidt
andet konsumelektronik, der er forskellen !!

Det er fuldstændig samme billede som med USB nøgler, jeg husker at en 256 mb
kostede 3000,- ja man tror det er løgn, det var vel nærmest svindel at slæge
til sådan en pris. Tænk at nogen gad betale så meget for så lidt. I dag
koster 4 gb 50,-.

/ Per

/ Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-08-09 10:42

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> En ganske alm dvd. koster max 299,- i dag (ofte kun 199,-) - Blu
> Ray bør højst koste 500,- den smule mere elektronik, der er i den.

Du aner intet om markedskræfter, udviklingsomkostninger og
stordriftsfordele.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-08-09 19:27

"
med fare for at lyder mere dum ind hvad godt er men hvad er BD afspiller :)
???????

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-08-09 21:49

Bo Mørch Mogensen skrev:
> "
> med fare for at lyder mere dum ind hvad godt er men hvad er BD afspiller :)
> ???????

Jeg måtte også lige omkring wikipedia, men det er altså en Blu-ray Disk
afspiller.

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 00:01

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg måtte også lige omkring wikipedia, men det er altså en Blu-ray Disk
> afspiller.

Nå ok :) ...Hmm jeg har da nu endnu ikke fundet en dvd afspiller hvor jeg
ikke kunne knække regions begræsningen
men det er måske noget helt særligt med BR ???

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-08-09 23:07

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Jeg synes det er noget svineri at opkræve 1000 kr. for at indtaste en
> kode der gør maskinen regionsfri.

Det er heller ikke hvad de gør (Blu-Ray er ikke DVD). Med undtagelse af
den nye Oppo Blu-Ray afspiller, er du nødt til at lodde en chip på system
boardet. De færreste kan gøre det selv (præcisionslodning). På Oppo'en
kan du "nøjes" med at montere et kabel med en chip som sælges for 400 kr,
eller du kan installere en moddet firmware (gratis).

Regionsfri Blu-Ray vil i alle tilfælde sige at man på forhånd skal
indtaste regionskoden, mens afspilleren er slukket. Det er ikke
automatisk som på DVD.

--
Jesper Lund

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-08-09 04:24

Jesper Lund skrev:

> [...]
> kan du "nøjes" med at montere et kabel med en chip som sælges for 400 kr,
> eller du kan installere en moddet firmware (gratis).

O.k., det er da virkelig noget pis. Hvad gør man med en Playstation?

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-09 20:10

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> O.k., det er da virkelig noget pis. Hvad gør man med en Playstation?

Lader sig undertrykke af Hollywood mafiaen og nøjes med den anviste
region

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-08-09 02:29

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Lader sig undertrykke af Hollywood mafiaen og nøjes med den anviste
> region

Jep, der er ikke andet at gøre.

--
Henrik Laursen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-08-09 05:17

Henrik Laursen skrev:
> Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote in

> Jep, der er ikke andet at gøre.

Det er godt nok skidt.

Det er ironisk at mens underholdningsindustrien i dén grad profiterer på
globaliseringen af massekulturen, så laver de samtidig alle mulige
restriktioner for at forhindre handel over kontinenterne...

Men i stedet for at give 1000 kr. ekstra for en regionsfri afspiller
ville jeg måske hellere købe en ekstra afspiller til region nr. 2 - og
så håbe at jeg kun får brug for region 1 og 2.

Følger BD samme geografiske regioner som dvd?

Mikkel

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-08-09 13:19

> [...]
> så håbe at jeg kun får brug for region 1 og 2.
>
> Følger BD samme geografiske regioner som dvd?

Nej, BD har kun 3 regioner:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blu-ray_regions_without_key.svg

Til sammenligning, DVD med dens 6 regioner:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:DVD-Regions_with_key-2.svg

--
Henrik Laursen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-08-09 16:49

Henrik Laursen skrev:
> [...]
>>

> Nej, BD har kun 3 regioner:
> http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blu-ray_regions_without_key.svg
>
> Til sammenligning, DVD med dens 6 regioner:

Og så kan filmindustrien ikke forstå, hvorfor folk køber piratkopier -
med alle de hindringer de lægger i vejen for at vi kan komme til at SE
de film vi køber...

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-08-09 04:31

> Og så kan filmindustrien ikke forstå, hvorfor folk køber piratkopier -
> med alle de hindringer de lægger i vejen for at vi kan komme til at SE
> de film vi køber...

Mjo, men ved DVD er det jo nemt nok med at gøre dem regions frie ved enten
en code fra nettet eller en solderless remote til de afspillere der ikke
kan klares med en code fra nettet, sådan en remtoe koster kun lidt over
100kr hos dvdchips.co.uk og dem har jeg gode erfaringer med til Panasonic,
begge mine HDD'ere er gjort regions frie med remotes fra dem.

--
Henrik Laursen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 20-08-09 16:18

Henrik Laursen skrev:
> [...]
> 100kr hos dvdchips.co.uk og dem har jeg gode erfaringer med til Panasonic,
> begge mine HDD'ere er gjort regions frie med remotes fra dem.

Alle mine egne dvdafspillere er regionsfrie. På min stationære computer
har jeg installeret to dvddrev for at kunne se både region 1 og region
2. Men hvad med de bærbare computere? Jeg har ikke lyst til at lege med
uatoriseret firmware på mit dvddrev, med fare for at det går galt så
drevet ikke længere fungerer. Jeg har ca. halvt om halvt af region 1 og
2, og det betyder at jeg kun kan se halvdelen af mine film på min
bærbare computer når jeg rejser*.

Derudover kan jeg godt lide at tage dvder med på besøg hos andre, og her
er det så også kun halvdelen af mine film jeg kan se når jeg stopper dem
i andre folks afspillere - som ikke er regionsfrie.

Det bliver folk altid meget forbavsede over - for her i Guatemala er der
ingen andre end mig, der køber originale film, så de har oftest aldrig
nogensinde hørt om regionerne før jeg fortæller dem om dem. Det fører
normalt til hovedrysten af folk som mig der betaler høje priser for film
som ikke kan afspilles...

*Følger regionskodningen mon med når man ripper til harddisk?

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-08-09 16:25

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:
> *Følger regionskodningen mon med når man ripper til harddisk?

Du kan gøre dem regionsfrie ved at rippe dem med f.eks. AnyDVD. Der
findes sikkert også gratis alternativer.

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-09 22:52

> [...]

> drevet ikke længere fungerer. Jeg har ca. halvt om halvt af region 1 og
> 2, og det betyder at jeg kun kan se halvdelen af mine film på min

Udover AnyDVD kan du overveje VLC som i mange tilfælde kan omgå
regionskodningen selvom drevet er RPC2 (men det er bedre hvis drevet er
RPC1; LiteOn drev er nemme at gøre RPC1 da der findes et lille program
til formålet så man slipper for at flashe firmware).

> *Følger regionskodningen mon med når man ripper til harddisk?

Nej, du fjerner CSS når du kopierer til harddisk, og uden CSS ingen
regionskodning.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-09 22:54

Kent Oldhøj wrote:

> Du aner intet om markedskræfter, udviklingsomkostninger og
> stordriftsfordele.

... eller licensbetaling.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-09 23:00

Per wrote:

> [...]
> berettiger på ingen måde til sådan en merpris. Det er jo bare et andet
> læsehoved og lidt andet konsumelektronik, der er forskellen !!

Der findes andre DVD afspillere end dem som bliver solgt hos Lidl/Aldi/
Netto, og du kan finde et par år gamle high-end DVD afspillere som koster
mere end Oppo BD afspilleren til 5000 kr (forventet DK pris). En Denon
2930 går stadig for 4000 kr, og det er et par tusinde mindre end for et
par år siden.

Hifi-Klubben har stadig en DVD afspiller til 55k, og den har ikke engang
DivX som Netto afspilleren til 199

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-09 23:08

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Jeg bruger VLC - har dog ikke været ude for at det kunne omgå
> regionskodning.

Hmm, det praler de ellers selv af..
<http://en.wikipedia.org/wiki/Libdvdcss>

Men der er visse typer DVD drev (vist især Panasonic?) som er ret
genstridige mht regionskode.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-08-09 20:41

Henrik Laursen wrote:

> [...]
> forhandler kan højest tillade sig at tage 700kr i import gebyr når de
> sælger en region A låst afspiller inde for region B.

Husk at US prisen er excl told og moms.

> [...]
> manipulering, desuden bare den mindste fejl og du har ødelagt PROM'en i
> afspilleren og både OPPO og forhandler kan frasige sig et hvert ansvar.

I princippet kan BD+ checke om der er pillet ved firmware og nægte
afspilning.

--
Jesper Lund