skuespiller skuespillerinder og instruktør~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 14-08-09 21:30

Her er dem jeg synes er væsentligt ( efter min smag )
er der noget Most jeg har glemt ;) ???

Mandlige skuespiller :

Al Pacino
Anthony Hopkins
Bradd Pitt
Brendan fraser
Bruce Willis
Christian slater
Christian slater
Christopher walken
Clint Eastwood
Dennis Hopper
Donald sutherland
Dustin Hoffman
Ed Harris
Edward Fox
Ewan McGregor
Gary Oldman
Gene hachmann
Harrison Ford
Harvey keitel
jack Nicholson
Jack Nicholson
James Stewart
James Woods
Jeff Goldblum
Jobth williams
Johnny Deep
Kevin Costner
Keanu Reeves
Kevin Kline
kevin spacy
kiffer sutherland
Liam Neeson
Kyle Maclachlan
Malvolm McDowell
Marlen Brando
Martin Sheen
Max von sydow
Mel Gibson
Mickey Rourke
Morgan freeman
Nick Nolte
Nicolas cage
Orson Wellers
Rechard Gere
Robert de Niro
Robert Duvall
Robert redford
Samuel L. Jackson
scott glenn
Sean conery
Steve MaQueen
Tom Berenger
Tom Hanks
Tommy Lee Jones
val Kilmer ( ja der kommer så noget hø en gang i mellem )
willem Dafoe
William Hurt

Mandlige instruktøre :

Alan parker
David Lynch
Francies ford coppola
Michale Cimno
Olivor Stone
Quentin Tarentino
Ridley scott
Roman polanski
Stanly Kubrick
Stephen Spilberg
Sydney Pollack ( har aldrig set ham lave en dårlig film )

Kvindlige skuespiller :

alicia sylverstone
Barbera streisand
Cher
Debra Winger
Demi Moore
Elisabeth Shue
faye dunaway
Glen close
Helen Hunt
Holly Marie Combs
Jessica Lange
Jeri Ryan
Jodie Foster
Kathy Bates
Kim Basinger
Mary Kay Place
Meg Ryan
Meg Tilly
Meryel streep
Michelle Pfeiffer
Nastassja kinski
Patricia Arquette
Reese Witherspoon
sally Field
Sandra Bullock
sean young
Shirly MacLaine
Susan Sarandon
Uma Thurman
Wiona Ryder

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-08-09 10:01

"Bo Mørch Mogensen" <> skrev i meddelelsen ...
> Her er dem jeg synes er væsentligt ( efter min smag )
> er der noget Most jeg har glemt ;) ???

Nu kender jeg ikke din smag, men på min liste mangler
Chris O'Donnell
Michael Madsen
Tim Roth
Sean Penn
Steve Buscemi
Quentin Tarantino
Antonio Banderas
Johnny Depp
Cheech Marin

Madeleine Stowe
Minnie Driver
Selma Hayaek

Instruktør
Robert Rodriguez
Quentin Tarantino

+ en hel del jeg ikke lige kan komme i tanke om.

mvh
Henning

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 12:18

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Nu kender jeg ikke din smag, men på min liste mangler
> Chris O'Donnell

kan ikke lige huske ham

> Michael Madsen

kan ikke lige huske ham

> Tim Roth

kan ikke lige huske ham

> Sean Penn

Helt bestemt :)

> Steve Buscemi

kan ikke lige huske ham

> Quentin Tarantino

Nahh han er nu med :) under instruktøre

> Antonio Banderas

jeg ved ikke rigtigt han gjode det meget godt i en filmatisering
af lys og mørke tror jeg den hed af isabel allende men jow
han er sgu meget godt

> Johnny Depp

Helt bestemt :) han genial ..

> Cheech Marin

> kan ikke lige huske ham

> Madeleine Stowe

ja hun skal da med ..

> Minnie Driver
> Selma Hayaek

kan ikke lige huske de 2 kvinder

> Instruktør
> Robert Rodriguez

kender ham ikke lige

> Quentin Tarantino

jeg synes jeg havde ham med ?

> + en hel del jeg ikke lige kan komme i tanke om.

tak for dit input :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 10:59

In news:4a85c941$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:
> Her er dem jeg synes er væsentligt ( efter min smag )
> er der noget Most jeg har glemt ;) ???

Hej Bo.

Sådan en liste vil nærmest blive uendelig med alle de gode skuespillere der
er, eller har været. Du har bl.a. glemt.:

Viggo Mortensen
Daniel Radcliffe (Harry Potter)
Kirk og Michael Douglas
Paul Newman
Christian Bale
Sean Bean
Karl Malden
David Carradine og hans bror Keith
Brødrene Baldwin (der er en 4-5 stk.)
George Clooney
Charlton Heston
Gregory Peck
Jack Hawkins
Richard Harris
John Hurt

Og mange mange andre. Din database vil nok blive en smule ufuldstændig hvis
alle de gode skuespillere ikke bliver nævnt. Hvis det kun er dine
yndlingsskuespillere du vil have i databasen bliver antallet selvfølgelig en
del mindre.

Jeg kan også nævne en masse skuespillerinder du har glemt, så det vil nok
føre for vidt at begynde at remse dem op. Der er dog to som jeg synes er
store navne i filmens verden.: Elizabeth Taylor og Julia Roberts.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-08-09 11:34

Tove Krieger wrote:
[...]
> Viggo Mortensen
> Daniel Radcliffe (Harry Potter)
> Kirk og Michael Douglas
> Paul Newman
> Christian Bale
> Sean Bean
> Karl Malden
> David Carradine og hans bror Keith
> Brødrene Baldwin (der er en 4-5 stk.)
> George Clooney
> Charlton Heston
> Gregory Peck
> Jack Hawkins
> Richard Harris
> John Hurt

Patrick Bauchau (har mest lavet TV, dog)
Gabriel Byrne
Alan Rickman

Bare lige for at nævne 3.

> [...]
> nok føre for vidt at begynde at remse dem op. Der er dog to som jeg
> synes er store navne i filmens verden.: Elizabeth Taylor og Julia

Som fan af sci-fi-film, synes jeg at din liste mangler Linda Hamilton og
Sigourney Weaver. (Jeg ved ikke om Bo også er til sci-fi-film.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 11:52

In news:4a868f0d$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> Som fan af sci-fi-film, synes jeg at din liste mangler Linda Hamilton
> og Sigourney Weaver. (Jeg ved ikke om Bo også er til sci-fi-film.)

Jeg er også en meget stor sci-fi fan og selvfølgelig mangler de to omtalte
damer da, men som jeg skrev så kan man jo blive ved i én uendelighed med at
opremse navnene på de utallige skuespillere/skuespillerinder som har betydet
noget i filmverdenen gennem tiden.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 12:31

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

hej igen tove

> [...]
> at opremse navnene på de utallige skuespillere/skuespillerinder som har
> betydet noget i filmverdenen gennem tiden.

det er klart man bliver aldrig færdig med at fylde på - så sent som i går så
jeg en episode af star treck voyager hvor jeg så en kvinde spille en
bi rolle har aldrig set hende før - men hun var da bestemt værd at kikke på
og sådan kommer der hele tiden noget nyt ..

jeg har skam heller ikke for fine fornemelser til at se shannon dorthy :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-08-09 13:14

Tove Krieger wrote:
> [...]
> uendelighed med at opremse navnene på de utallige
> skuespillere/skuespillerinder som har betydet noget i filmverdenen

Ja, jeg synes også det er et skørt projekt, Bo har gang i.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 13:21

In news:4a86a69f$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> Ja, jeg synes også det er et skørt projekt, Bo har gang i.

Jeg vil nu ikke ligefrem kalde det skørt, det er jo nok meget rart at have
de mange navne, når man som Bo har i tusindvis af film. Jeg vil nærmere
kalde det et uoverskueligt projekt. Jeg tror nok at jeg ville opgive på
halvvejen.

Man kan (vist nok) købe en bog med alle navnene på skuespillere. Den kunne
jeg egentlig godt tænke mig. Jeg plejer som regel at google når der er noget
jeg vil vide. Det er en uundværlig søgemaskine, og jeg får som regel gode
svar på alt hvad jeg spørger om.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 16:33

> Jeg vil nu ikke ligefrem kalde det skørt, det er jo nok meget rart at have
> de mange navne, når man som Bo har i tusindvis af film.

jamen det er da skønt at kunne taste forskelige kombinationer ind af
skuespiller og instruktøre og se hvad der nu er .. det kan man selvf i
forveje
men pointen med at satse på dem jeg bedst kan lide er at med tiden købe alt
det jeg ikke har ... ( sådan da )

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 16:31

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg synes også det er et skørt projekt, Bo har gang i.

Nahh ved du hvad jeg har med film og serier over 3000 dvd er - f.eks har
jeg Bad Santa efter at have indskrevet og tjekket den i database
så er jeg nu helt sikker på det er en film jeg aldrig kommer til at se ...
men så fandt jeg lige en anden kærlighedes film med Bruce willis og Michele
Pfeiffer
den skal jeg klart se hurtigst muligt

Fra : Heidi

Dato : 16-08-09 06:20

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> har jeg Bad Santa efter at have indskrevet og tjekket den i database
> så er jeg nu helt sikker på det er en film jeg aldrig kommer til at

Du skulle nu tage og give den en chance - den er ret sjov

--
Heidi

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-08-09 17:42

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle nu tage og give den en chance - den er ret sjov

ok :) er det en Julefilm ?
jeg må indrømme jeg slår ned på det med hård hånd når jeg ligger dvd + whs
sammen så har jeg over 3000 titler
også har jeg well en 1200 serie dvd er .... så der er noget at frådse med :)

men jeg ser også meget på en almindelig dag specilt den mørke år s tid der
ser jeg 2-3 film på en dag + 4 serie afsnit

Fra : Heidi

Dato : 18-08-09 19:46

Bo Mørch Mogensen wrote:
> "Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse

> ok :) er det en Julefilm ?

Ja det er en julefilm, men en noget alternativ en af slagsen. Og med det
kendskab jeg har til dig gennem dine skriverier på usenet i snart mange
år, så har jeg en fornemmelse af at du vil kunne lide den

--
Heidi

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 19-08-09 18:04

"Heidi" <nospam@hejdi.dk> skrev i en meddelelse

Hej Heidi :)

> Ja det er en julefilm, men en noget alternativ en af slagsen. Og med det
> kendskab jeg har til dig gennem dine skriverier på usenet i snart mange
> år, så har jeg en fornemmelse af at du vil kunne lide den

jamen den skal have en Chance i dec :) nahh men grunden til jeg går lidt med
sky klapper på nu det er fordi jeg skal bruger
nogen key woord navne til at lave et søge kreteriere efter også skal jeg
finde ud af hvad jeg har og ikke har
fandt sgu en med Robert D Nirro i går som jeg ikke anede eksisterede - hvor
han er poltimand / Far til en narkoman
fremragende film - Robert når han er bedst :)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 12:29

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Hej Peter

> Patrick Bauchau (har mest lavet TV, dog)
> Gabriel Byrne
> Alan Rickman
>
> Bare lige for at nævne 3.

jamen det er skam godt nok - jeg sad lige og regnede på mine seri dvd er
jeg har nok til mindst at kunne se serier i 249 døgn i træk uden at skulle
se det sammme
afsnit igen - ja jeg ser faktisk mest serier så ... :)

> Som fan af sci-fi-film, synes jeg at din liste mangler Linda Hamilton og
> Sigourney Weaver. (Jeg ved ikke om Bo også er til sci-fi-film.)

det kan du tro jeg kan lide - og de 2 skal bestemt også med .. det er
simpelthend ren glemsomhed de ikke er med

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 16-08-09 11:43

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:
> [...]
> >
> det kan du tro jeg kan lide - og de 2 skal bestemt også med .. det er
> simpelthend ren glemsomhed de ikke er med

Hvad ned scorsese

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 18-08-09 17:42

<address_is@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad ned scorsese

helt bestemt jeg er helt wild med the last temptasion of Christ - men andre
gange sider jeg og ser noget han har lavet og tænker kom nu i gang ..

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 12:26

> In news:4a85c941$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
> Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

Hej Tove :)

> Sådan en liste vil nærmest blive uendelig med alle de gode skuespillere
> der er, eller har været. Du har bl.a. glemt.:
>
> Viggo Mortensen

Helt bestemt har lige set indian runner der godt nok er barsk men jeg synes
hans bedste

> Daniel Radcliffe (Harry Potter)

Ohh kan ikke lige huske ..

> Kirk og Michael Douglas
> Paul Newman

betsmet :)

> Christian Bale
kan ikke lige huske ..

> Sean Bean

ja selvf ..
> Karl Malden
> David Carradine og hans bror Keith
> Brødrene Baldwin (der er en 4-5 stk.)
> George Clooney

kan ikke lige huske nogen af dem ?

> Charlton Heston
> Gregory Peck

ja de skal med i databasen

> Jack Hawkins
> Richard Harris

kan ikke lige få dem på plads

> John Hurt

tænkte på ham men kunne ikke huske hvad han hed - jeg mener bestemt han
spiller
hoved rollen i filmatiseringen af gerorg orwell s 1984

> [...]
> hvis alle de gode skuespillere ikke bliver nævnt. Hvis det kun er dine
> yndlingsskuespillere du vil have i databasen bliver antallet selvfølgelig

Nahh men der er over 2200 forskelige film de er med alle sammen
men dem jeg bedst kan lide de for noget for sig selv - et system jeg er ved
at bygge
op hvor jeg kan se hvad jeg har og hvad jeg mangler ... sagen er der kommer
mange dårlige fim
nogen gode også en masse midt i mellem .... men det er simpetlhend for dyrt
at lave en dårlig film med
en kendt skuespiller / instruktør til forsøget ikke i det mindste bliver
gjort - det er selvf med farre for at
de kan blive poppet for at ramme main stream puplikum

> Jeg kan også nævne en masse skuespillerinder du har glemt, så det vil nok
> føre for vidt at begynde at remse dem op. Der er dog to som jeg synes er
> store navne i filmens verden.: Elizabeth Taylor og Julia Roberts.

ja det må du nok sige jeg havde simpelthend ikke skænket Julia Roberts en
tanke før du lige skrev det her :)

Venligst
Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-08-09 14:15

Bo Mørch Mogensen skrev den 14-08-2009 22:29:
> Her er dem jeg synes er væsentligt ( efter min smag )
> er der noget Most jeg har glemt ;) ???

Hvad med danske skuespillere?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 14:22

In news:4a86b4e7$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:

> Hvad med danske skuespillere?

Der findes en ganske glimrende side, hvor man kan finde både danske
skuespillere og film. Den bruger jeg ofte selv.:

http://www.danskefilm.dk/

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-08-09 16:34

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med danske skuespillere?

det er jeg ikke nået til endnu men der er well 5 - 6 stykker + en 3-4
hæderlige instruktører

Fra : Peter Knutsen

Dato : 15-08-09 19:20

Carsten Riis wrote:

> Hvad med danske skuespillere?

Jeg er enig med Bo, der er ikke ret meget at komme efter. Danske film
er, med beklageligt få undtagelser, så skingrende socialrealistiske at
man næsten går i coma bare ved at tænke på dem.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 20:52

In news:4a86fc4b$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> er, med beklageligt få undtagelser, så skingrende socialrealistiske at
> man næsten går i coma bare ved at tænke på dem.

Der er nu alligevel noget hyggeligt over Morten Korch filmene. Selvfølgelig
ved man altid hvordan de ender, men man behøver så heller ikke at tænke så
meget når man ser dem. Jeg forærede min mand dem alle sidste år, og han blev
meget glad. Ellers er det sci-fi film vi ser mest af når det kan lade sig
gøre. Vi er i gang med Stargate SG1 serien for tredie gang tror jeg det er
på Sekseren søndag aften kl. 20.00. Den bliver vi nok aldrig træt af.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-08-09 02:26

> [...]
> med beklageligt få undtagelser, så skingrende socialrealistiske at man
> næsten går i coma bare ved at tænke på dem.

jeg kan bedst lide trine Dyrholm tror jeg hun heder også ham med den 6 sans
i rejseholdet + mads Mikkelsen og ham soldaten fra brølere sidste men ikke
mindst ham der spiller hoved rollen i bænken