DVD bliver skubbet til side
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 09-08-09 23:59

Paramount vil fra september lade Blu-ray film udkomme 4-8 uger før DVD
udgaven. For at fremme Blu-Ray.:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Paramount/Industry_Trends/Paramount_Pushes_Back_DVD_Releases_In_Favor_Of_Blu-ray/3171

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 10-08-09 12:56

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote:
> Paramount vil fra september lade Blu-ray film udkomme 4-8 uger før DVD

> [...]

Nånåda. Så'n noget helt andet er: gælder samme regions-restriktioner for
bd som for dvd, og er en ps3 regionsfri (for sådan en fyr har du jo)?
--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-09 15:27

Den 10.08.2009 kl. 13:55 skrev Steen <isteen+usenet@gmail.com>:

> Nånåda. Så'n noget helt andet er: gælder samme regions-restriktioner for
> bd som for dvd, og er en ps3 regionsfri (for sådan en fyr har du jo)?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi kan have noget meget grimt i vente!

PS3 har to regionskoder som alle BD spiller.
Region 2 for DVD
Og region B for Blu-Ray

Og nej! Min er ikke regionsfri! Og jeg kender ingen løsning på problemet!
Specielt for DVD er det irriterende, men der er intet crack så vidt jeg
ved. Jeg kan selvfølgelig konvertere DVD-skiven til regkodefri, men det
koster en duallayer DVD hvis det skal være fuld kvalitet.

Hidtil har vi jo ikke væltet os i Blu-Ray nyudgivelser, idet der har været
tale om DVD udkomne film der er kommet på Blu-ray i den bedre kvalitet.

Så der har været en meget stor portion film i Blu-Ray som ikke har været
påtrykt en regionskode. De fleste kan man spille allevegne. Jeg køber mest
på amazon.co.uk og i UK bruger de også region B for Blu-Ray. Så kigger jeg
på kundenes kommentarer inden jeg køber.
De brokker sig englænderne hvis de køber en skive der ikke kan spilles. De
er meget mere retur-vante end os der bare dukker nakken og finder os i
alt, efterhånden.
Jeg har set at amazon.co.uk bliver citeret for at have sendt en reg. 1 dvd
til en af kunderne og derefter har betalt pengene tilbage da kunden
brokkede sig og lod ham beholde reg 1 skiven.

Det vi kan frygte nu er at *nyudgivelserne* fra USA vil være påtrykt
region A og ikke vil kunne spilles i dk.

Vi må vente og se.

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Steen

Dato : 10-08-09 17:10

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> Vi må vente og se.

Jamen jeg takker for oplysningerne.
En BD-spiller er snart på vej hertil, så jeg overvejer lovefilm. Er der
alternativer til lovefilm?
--
Steen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-08-09 18:05

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote in
news.uygaeyqovaihdp@jens-erik-bechs-imac.local:

> [...]
> crack så vidt jeg ved. Jeg kan selvfølgelig konvertere DVD-skiven til
> regkodefri, men det koster en duallayer DVD hvis det skal være fuld

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3699
Fortæller det er mugligt og hvordan man gør sin PS3 regionsfri ang. DVD
og at hemmeligheden hedder: Linux

--
Henrik Laursen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-08-09 21:18

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

<snip>

> Det vi kan frygte nu er at *nyudgivelserne* fra USA vil være påtrykt
> region A og ikke vil kunne spilles i dk.
>
> Vi må vente og se.

Man kan da bare samle nogle 5 1/4" Extern IDE enclosures med USB 2.0
interface og hvor hver DVD eller BR afspiller så er indstillet til de
forskellige regioner.

Af "historiske" årsager er de fleste DVD drev hos mig sat til region 2.
Så bruger jeg min "region 1 enclosure" til film fra USA.

Det der region-halløj er da dybt forældet.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-09 22:42

Den 10.08.2009 kl. 19:04 skrev Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com>:

> [...]
>>
> http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3699
> Fortæller det er mugligt og hvordan man gør sin PS3 regionsfri ang. DVD
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg var engang i færd med at installere Yellow dog Linux, men så slettede
jeg det igen på grund af at Linux som sædvanlig erobrede maskinen så man
skulle nolre og trykke med sved på panden for at få det lækre Cross Bar
system tilbage.
Endvidere har jeg ikke hørt om et BD afspillerprogram til Linux så er man
lige vidt.
Mit Blu-ray drev stod af efter 1 år og én måned på PS3. Ingen garanti da
den var købt udenlands med kun 1 års garanti.
Jeg henvendte mig til Nordisk Film som har garantien her i landet men de
var kolde som en brøndgravers røv. Købt i UK? send den til UK! Hvor
garantien rent en passant var udløbet.
Det kunne være sjovt om den kunne spille fra et eksternt BD drev. Det kan
den IKKE! jeg har prøvet. ;(

Men den kan oceaner af andre ting. Surfe på nettet spille Youtubevideoer
på TV streame trådløst, spille spil, have hele ens videosamling med
animerede ikoner, Have ens musik og afspille. Spille internetradio, Have
alle ens foto med slideshow og animerede baggrunde. Downloade en masse
gratis spil(demoer) fra "Butikken" Suge en ind i virtuel verden vise
jordkloden roterende hvor man kan klikke på hver by og få de seneste
nyheder, spille DVD med opskalering og Blu-ray. Spille DivX, wmv, mp4 mts,
m2ts, VOB og trække film ind på harddisken. Surfe på nettet og være
stationær computer. Installere andre styresystemer.

Min nuværende Blu-ray købte jeg da den anden stod af.
Det blev et Sony BD 350 med 4 års garanti+forsikring-Nu hænger vi på det!
Siger konen. Nu kan vi ikke købe et smartere i flere år! Jeg har
skudt mig selv i foden!!.... jeg kunne godt have tænkt mig den nye
flade PS3 der snart kommer))

Hilsen
Jens

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Steen

Dato : 11-08-09 07:48

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
> Siger konen. Nu kan vi ikke købe et smartere i flere år! Jeg har
>
> skudt mig selv i foden!!.... jeg kunne godt have tænkt mig den nye

Jeg var ikke klar over, at man kunne smide video ind på harddisken.
Gælder det alle gængse formater fra nettet etc?

--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 11-08-09 20:03

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg var ikke klar over, at man kunne smide video ind på harddisken.
> Gælder det alle gængse formater fra nettet etc?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det gælder et stort udvalg, en bred vifte man kan holde sig indenfor. Men
der er undtagelser. Jeg var ude for en mencoder mp4 den ikke kunne tage. Den
kan bedst lide H264 mp4 .
Sidst jeg prøvede kunne den heller ikke tage Matroska MKV, men det betyder
ikke en skid! Den kan jeg lave om på to et halvt sekund til en mts.
Ellers tager den det meste.
Man kommer ikke til at stå og mangle med rystende små butterdejgsforkælede
fingre. Der er masser af formater at tage af. Den spiller også VOB filer fra
disk.

Når du har en udvendig USB-harddisk tilsluttet PS3 med film på, så spiller
den direkte fra disken. Hvis der nu er en enkelt film du meget gerne vil
have liggende fast, så peger du den ud, trykker på grøn trekant for flere
valg og vælger "Kopier" så suges den ind i rækken af film med animerede
filmikoner.
Inside the PS3 hvis harddisk du kan opgradere til megastørrelse på fem
minutter med instruktion fra manualen.

Hvis nu den animerede ikon er sort for det meste, fordi starten af filmen er
sort, så starter du filmen og trykker "grøn trekant" for flere valg. Når du
når et meget sigende "ikon-venligt" afsnit i filmen så trykker du på "ikon"
i menuen. Så kører den en 15 sekunders sekvens derfra og lader denne nye
sekvens udskifte den kedelige sorte ikon.

NÃ¥r du kigger ned over dine animerede ikoner er det at finde filmen meget
hurtigt. Denne ikonstribe kan indstilles til at vise år og måned hvor
filmene er tilføjet. Så går man ind i månedsmappen og ser alle de animerede
ikoner fra den måned.
Altså har man feriefilm fra "Juli" så er det bare at skynde sig derind inden
gæsterne rejser sig!

De kan også ligge på én lang række ordnet efter bogstav!

Og meget, meget mere!

Hilsen
Jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-08-09 20:39

Den 11-08-2009, skrev Lyrik:
> [...]
> Sidst jeg prøvede kunne den heller ikke tage Matroska MKV, men det betyder
> ikke en skid! Den kan jeg lave om på to et halvt sekund til en mts.

Har du aldrig problemer med undertekster? Det sker ind imellem for mig.
Har en 80GB PS3 med nyeste FW 2.76. Streamer meget fra PC via router.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-08-09 15:44

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote in
news.uygujnqnvaihdp@jens-erik-bechs-imac.local:

> [...]
> det! Siger konen. Nu kan vi ikke købe et smartere i flere år!
> Jeg har skudt mig selv i foden!!.... jeg kunne godt have tænkt mig

Hvis det bare er et BD-ROM drev der sidder i en PS3, burde det så
ikke være mugligt at flashe PROM'en til DVD-RPC1 med en PC ?
Ved naturligvis ikke om det er mugligt med lige den specielle maskine
men den slags kan man med DVD afspillere der blot har et alm. DVD-ROM
drev siddende i sig fordi det for det meste er PROM'en i drevet der
afgør regionerne.

Man kan jo prøve at snuse http://forum.rpc1.org/portal.php igennem
og se om det kan lade sig gøre.

--
Henrik Laursen

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-08-09 20:37

Lyrik sendte dette med sin computer:
> [...]
> kolde som en brøndgravers røv. Købt i UK? send den til UK! Hvor garantien

Det har jeg også prøvet med et grafikkort købt i UK (kostede 3,5
tusse). Det røg efter ca 1,5 år, og så var der ingen kære mor... Mon
ikke bare man skal læse det med småt, og så vurdere om man vil spare et
par hundrede (evt mere) mod mindre garanti. Tjaaa..

Fra : Taba

Dato : 18-08-09 22:54

Per Nielsen wrote on 11-08-2009 21:36:
> [...]
> man skal læse det med småt, og så vurdere om man vil spare et par
> hundrede (evt mere) mod mindre garanti. Tjaaa..

Er der ikke en 2-årig reklamationsret i hele EU man kan benytte sig af?

--
/Taba

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-08-09 10:16

Taba udtrykte præcist:
> Er der ikke en 2-årig reklamationsret i hele EU man kan benytte sig af?

Det ved jeg faktisk ikke. Men det er så også flere år siden at den
eventuelle mulighed udløb

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-08-09 13:25

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> Taba udtrykte præcist:
>
> Det ved jeg faktisk ikke. Men det er så også flere år siden at den
> eventuelle mulighed udløb

Jeg vil sige nej til det, men der er nogle af de store elektronik kæder
i Tyskland der giver 2 års fuld garanti, eks MediaMarkt og Saturn.
Jeg fik f.eks 2 års fuld garanti på min HDD optager som jeg købte hos
Saturn i Flensborg.

--
Henrik Laursen

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-09 21:46

Den 11.08.2009 kl. 21:39 skrev Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com>:

> Har du aldrig problemer med undertekster? Det sker ind imellem for mig.
> Har en 80GB PS3 med nyeste FW 2.76. Streamer meget fra PC via router.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg streamer ikke!
Jeg har lavet DivX high def film for hobbyens skyld. Her kan man lægge
interne tekster på med AviaDDxsubs. Men jeg plejer at lægge fastbrændte
undertekster på. For så kan filmen deles lige så tosset man vil uden at
underteksterne flytter sig.
Jeg går ind for faste medier.
Jeg ved godt at det er moderne at streame. Men når jeg har prøvet at
streame en High Definition film så kan mine trådløse devices slet ikke
følge med!
Streaming er foreløbig kasseret for mit vedkommende. Og jeg har været
tidlig med i streaming, idet jeg startede med en KISS, en af de første
trådløse afspillere.
streaming er et overtstået kapitel! Det er slut med streaming! jeg smiler
ikke når jeg hører om streaming! Jeg trækker på skuldrene og tænker-nå du
er ikke nået længere!)) Slut! Streaming!!!

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-08-09 15:08

Lyrik:
> [...]
> ikke når jeg hører om streaming! Jeg trækker på skuldrene og tænker-nå du er

Nå nå Jeg kan også have problemer med trådsløs streaming, hvis
bitraten er for høj. Den trådløse router kan simpelthen ikke følge med.
Det er en ganske almindelig slave 54mbit router. Der er trukket kabel
og så er det problem løst.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 18-08-09 16:20

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bitraten er for høj. Den trådløse router kan simpelthen ikke følge med.
> Det er en ganske almindelig slave 54mbit router. Der er trukket kabel og
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når der skal trækkes kabel så kan det lige så godt være et usb-kabel fra en
ekstern harddisk til PS3. Why not?

Hilsen
jens

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-08-09 10:14

Jens Erik Bech skrev den 18-08-2009:
> Når der skal trækkes kabel så kan det lige så godt være et usb-kabel fra en
> ekstern harddisk til PS3. Why not?

Der er kun et par meter mellem PC, fladskærm og PS3 (og nu også en
Xbox360 Elite ), så jeg synes ikke det kan være nemmere end at køre
det gennem routeren.

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-09 22:45

Den 10.08.2009 kl. 22:17 skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>:

> [...]
> Så bruger jeg min "region 1 enclosure" til film fra USA.
>
> Det der region-halløj er da dybt forældet.
,,,,,,,,,,,
Man kan så meget, men du kan ikke spille fra dine kasser over USB gennem
en PS3.
Så er man bundet til en PC og kan ikke få en smart afspiller henne under
fjernsynet, som er det vi vil have! Ledningsnoller nej tak!Streaming?
Blu-Ray diske kan ikke streames uden konvertereing.
No offence!

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Zeki

Dato : 11-08-09 09:46

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Paramount vil fra september lade Blu-ray film udkomme 4-8 uger før DVD
> udgaven. For at fremme Blu-Ray.:

Fint med mig. Har forlængst droppet DVD.

Fra : Kim2000

Dato : 16-08-09 21:29

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> "Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fint med mig. Har forlængst droppet DVD.

Og om 3-5 år kan du så droppe BR og begynde samlingen forfra i ny format,
alt afhængig af hvornår selskaberne synes de vil tjene penge på de gamle
film een gang mere.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 18-08-09 10:26

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> alt afhængig af hvornår selskaberne synes de vil tjene penge på de gamle
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du har jo kun et jordeliv. Så enten er du med på beatet, eller du er en
kontrær gammel støder der er stået af for mange år siden. Du kan selv vælge
endnu Kim. En dag kan du ikke vælge mere, så er du bare en gammel tømmerstok
der sidder på tværs indtil dynamitten fjerner den.

Hilsen
Jens

Fra : PerX ...

Dato : 15-08-09 20:14

In article <4a7f54a1$0$309$14726298@news.sunsite.dk>, lyrik@heaven.dk
says...
> Paramount vil fra september lade Blu-ray film udkomme 4-8 uger før DVD
> [...]

Det kommer vel til at svie til dem selv, så nøjes folk sikkert med en
pirat kopi i stedet *g*

Fra : Kim2000

Dato : 16-08-09 21:28

"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Paramount vil fra september lade Blu-ray film udkomme 4-8 uger før DVD
> [...]

Jamen så skal vi jo bare til at finde emule og torrents frem igen.....

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 18-08-09 10:27

> "Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jamen så skal vi jo bare til at finde emule og torrents frem igen.....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er fortid Kim. Nu er der billige Blu-ray med interessant ekstramateriale
der bare venter på de nysgerrige, glade mennesker.
Hvorfor vil du ikke høre til den klike?

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-09 20:17

"Jens Erik Bech" <lyrik@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er fortid Kim. Nu er der billige Blu-ray med interessant
> ekstramateriale der bare venter på de nysgerrige, glade mennesker.

Det er sjældent at jeg ser ekstra materialet. Jeg ser ingen grund til at
udskifte fjernsynet, afspilleren og starte forfra med at købe de samme film
een gang mere. Jeg har vel omkring 1200 VHS film og 4-500 dvd film, fordelen
ved at være så langsom i optrækket er at der er mange der gerne vil være med
på moden. Jeg havde vel omkring 200 vhs film frem til 2001-2002, så gik der
ellers hurtigt, 5 og 10 kroner for filmene. Bevares det er bedre kvalitet på
dvd, men fx fik jeg The Car på vhs for 10 kroner, en okay nydelig film,
adskillige Monty Phyton opsamlingsshows for 5 kroner stykket. Det er sådan
noget jeg ser og det var så det. Det behøver ikke være i ultra skarp
kvalitet.

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-09 11:52

Den 19.08.2009 kl. 21:16 skrev Kim2000 <kim2000@surfer.dk>:

> [...]
> sådan
> noget jeg ser og det var så det. Det behøver ikke være i ultra skarp
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal se Blu-ray og HD-TV når også til Jylland engang. Ligesom DVD
banede sig vej frem til dit repertoire.
Der er jo også noget der trækker i dig, for,- for ikke så længe siden
brokkede du dig over en for høj pris på en Blu-ray film. Så truede du igen
med dit pirateri.

Så jeg antager at du har et par piratudgaver af Blu-rayfilm du kan glæde
dig over, samt at længslen gnaver i brystet på dig angående "pristine
quality".
En dag når du ikke kan æde og drikke hele din løn op, så kan du bruge
overskudddet på en Blu-ray spille der i mellemtiden kan fås for en
tusse,-og er du heldig, så følger der en film med den.

--
Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Kim2000

Dato : 20-08-09 20:08

"Lyrik" <lyrik@live.dk> skrev i en meddelelse
news.uyyi4syevaihdp@lyrik-pc...

> [...]
> overskudddet på en Blu-ray spille der i mellemtiden kan fås for en
> tusse,-og er du heldig, så følger der en film med den.

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit mærkværdige indlæg. Synes du det er
fornuftigt/almindelig/acceptablet at en 2 år gammel middelmådig film til BR
skal koste 200 kroner? Mens en 2 år gammel middelmådig film til dvd koster
39? Hvis det er din mening så fred være med det, men det bliver uden mig.
Jeg betvivler seriøst at en film skulle blive 3-4-5 gange mere værd fordi
det er på BR.

Når en BR maskine koster MAX 5-600 kroner og filmene det samme som dvd så
køber jeg. Det er når alle "moderne" mennesker har betalt dyrt for at være
med på beatet.

Fra : Taba

Dato : 20-08-09 22:53

Kim2000 wrote on 20-08-2009 21:07:
> Når en BR maskine koster MAX 5-600 kroner og filmene det samme som dvd så
> køber jeg. Det er når alle "moderne" mennesker har betalt dyrt for at være
> med på beatet.

Hørt!

--
/Taba