Titel søges
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-09 22:05

En ung fyr ankommer til en stor amerikansk by, og bliver med det samme
frarøvet alle sine ejendele. Noget senere flytter han ind i en
saneringsmoden lejlighed som han må dele med tusindvis af kakerlakker...

Ret morsom...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-09 22:20

In news:4a68d071$0$48241$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:
> [...]
> frarøvet alle sine ejendele. Noget senere flytter han ind i en
> saneringsmoden lejlighed som han må dele med tusindvis af

Mon det er denne du mener.:

http://www.imdb.com/title/tt0116707/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-09 22:27

Tove Krieger skrev:

> Mon det er denne du mener.:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0116707/

Det er præcis dén, tak!

Så er det bare med at finde en tekstet udgave til en 50'er
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-09 22:34

In news:4a68d58a$0$48246$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Det er præcis dén, tak!

Velbekomme.

Det bliver så nok lidt sværere, men hvis du vil give 129,- kr. kan du få den
her.:

https://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=20&ProductNr=106998

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 07:18

Tove Krieger skrev:

> Det bliver så nok lidt sværere, men hvis du vil give 129,- kr. kan du
> få den her.:
>
> https://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=20&ProductNr=106998

Så begynder det at gøre ondt
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 10:34

In news:4a69521b$0$48242$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Så begynder det at gøre ondt

Det gør det nok en gang imellem, hvis der er en film man gerne vil eje.

Jeg har lige fået en mail fra Maxizoo om sådan en film, som jeg bestilte for
adskillige måneder siden. Den hedder "The Ark Of Truth". Den er en slags
afslutning på min yndlingsserie "Stargate SG1". Den har ikke været vist på
de filmkanaler jeg har, men det skal den jo nok blive når jeg endelig har
købt den Den bliver dog først sendt til mig på releasedatoen d. 20/10,
så jeg må være tålmodig i næsten 3 mdr. endnu.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 10:46

Tove Krieger skrev:

> [...]
> nok blive når jeg endelig har købt den Den bliver dog først sendt
> til mig på releasedatoen d. 20/10, så jeg må være tålmodig i næsten 3

Jeg blødte også halvandethundrede kroner for "The dark knight" som vi før
har snakket om; dét svider endnu!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 11:09

In news:4a6982f5$0$48243$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Jeg blødte også halvandethundrede kroner for "The dark knight" som vi
> før har snakket om; dét svider endnu!

Den fik jeg så i julegave sidste år, så det var jo billigt.

Jeg synes dog at den første "Batman Begins" er bedre, men det er jo nok smag
og behag. Heath Ledger var ihvertfald god det må man sige. Synd at han er
borte.

Jeg skrev Maxizoo længere oppe. Det er selvfølgelig Moviezoo jeg mener

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 12:49

Tove Krieger skrev:

> Den fik jeg så i julegave sidste år, så det var jo billigt.

Dét må jeg satse på!

> Jeg synes dog at den første "Batman Begins" er bedre, men det er jo
> nok smag og behag.

Ja, jeg var skuffet

> Heath Ledger var ihvertfald god det må man sige.
> Synd at han er borte.

Sådan er dét

> Jeg skrev Maxizoo længere oppe. Det er selvfølgelig Moviezoo jeg
> mener

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-07-09 07:41

Tove Krieger skrev:

> Mon det er denne du mener.:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0116707/

Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er - i stedet
for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at åbne for at blive
klogere?

--
Jørgen Grandt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 07:47

Jørgen Grandt skrev:

> Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er - i
> stedet for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at åbne for at
> blive klogere?

Sidder du på en forbrugsafregnet linie?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-07-09 08:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> Sidder du på en forbrugsafregnet linie?

Hvilken interesse har du i at vide det?

--
Jørgen Grandt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 08:37

Jørgen Grandt skrev:

> Hvilken interesse har du i at vide det?

Dét kunne være en forklaring på dit indlæg.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-07-09 09:35

Jørgen Grandt skrev:

> Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er -
> i stedet for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at
> åbne for at blive klogere?

Enig!

Ukommenterede links i usenetgrupper er en *pestillens*.
Det er efter min mening en hån mod selve begrebet
usenet-GRUPPER at føre den slags indforstået snak.

Filmen hedder "Joe's Apartment" og er mig fuldkommen
ligegyldig, efter at have spildt tid på at læse om den.
Nu står dens navn i det mindste i denne tråd, så jeg
ikke skal spilde mere tid på den, hvis jeg skulle falde
over denne tråd senere.

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-07-09 10:07

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> Nu står dens navn i det mindste i denne tråd, så jeg
> ikke skal spilde mere tid på den, hvis jeg skulle falde

Helt enig - altså om det med linket, filmen kender jeg ikke.
Man skal huske på, at det med at klikke på et usenet-link ikke virker for
alle. Jeg selv skal have ulejligheden med at kopiere linket, åbne Explorer
og kopiere linket ind. Det tager mig tilsamen betydeligt længere tid, end
det tager for brevskriveren at skrive filmtitlen.

Og undlad venligst gode forslag til ændring af browser, udbyder etc. Jeg
er - ellers - godt tilfreds med, hvad jeg har.

Per V
--
Vi vil have "Talking Horns" til Copenhagen Jazz Festival 2010!
http://www.youtube.com/watch?v=Ltv155M-8_U

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-07-09 12:14

Per Vadmand wrote:
> [...]
>
> Og undlad venligst gode forslag til ændring af browser, udbyder etc. Jeg
> er - ellers - godt tilfreds med, hvad jeg har.

Jeg sidder somme tider med en computer der er tvunget helt i knæ på
grund af massiv multitasking, og så har den simpelthen ikke kræfter til
at skulle åbne endnu et program, f.eks. en browser.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 10:11

In news:4a697230$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> typed:

> [...]
> Nu står dens navn i det mindste i denne tråd, så jeg
> ikke skal spilde mere tid på den, hvis jeg skulle falde

Hvis Hans ikke selv mener, at han har spildt tiden ved at skulle åbne linket
må det vel være iorden. Jeg har lidt svært ved at forstå at mit svar skulle
være "indforstået". Jeg prøvede såmænd bare at hjælpe, men det skal man så
være lidt forsigtig med kan jeg forstå.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 10:49

Tove Krieger skrev:

> Hvis Hans ikke selv mener, at han har spildt tiden ved at skulle åbne
> linket må det vel være iorden.

For mig var det perfekt!

Titlen sagde mig ikke noget, men coveret!

> Jeg prøvede såmænd bare at
> hjælpe, men det skal man så være lidt forsigtig med kan jeg forstå.

"Er det Dem der har reddet min søn fra at drukne?"

"Ja!?"

"Hvor helvede er hans hue!?"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-07-09 11:14

Tove Krieger skrev:

> [...]
> Jeg prøvede såmænd bare at hjælpe, men det skal man
> så være lidt forsigtig med kan jeg forstå.

Ja. Flere af os praktiserer af og til lidt hjælpsomhed på
usenet. Men vi læser også med af almindelig nysgerrighed
eller interesse. Det var dem/os jeg tænkte på, da jeg
skrev "indforstået". Husk at dk.kultur.film er en *GRUPPE*.

--
Herluf :·)

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 11:19

In news:4a69896e$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> usenet. Men vi læser også med af almindelig nysgerrighed
> eller interesse. Det var dem/os jeg tænkte på, da jeg

Du behøver ikke at "råbe". Jeg "hører" udmærket, og som jeg skrev tidligere
er budskabet forstået, så yderligere belæringer er vist ikke nødvendige.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 10:08

In news:4a6957a7$0$48241$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:

> Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er - i
> stedet for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at åbne for at
> blive klogere?

Jeg så det fra den synsvinkel, at hvis jeg kun havde sendt titlen, så skulle
Hans jo selv google for at se om det var den rigtige. Det var for at spare
ham for ulejligheden selv - derfor. Er der noget galt i det ? Det var jo
Hans jeg svarede og ikke andre.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-09 10:34

Tove Krieger skrev:

> [...]
> at spare ham for ulejligheden selv - derfor. Er der noget galt i det ?
> Det var jo Hans jeg svarede og ikke andre.

Der er ingen, der brokker sig over, at du har bragt linket.
De brokker sig over, at du ikke samtidig skrev titlen. Jeg
er enig med brokkerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 10:37

In news:UMOdnUSdEcySHfTXnZ2dnUVZ8iJi4p2d@giganews.com,
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> typed:

> Der er ingen, der brokker sig over, at du har bragt linket.
> De brokker sig over, at du ikke samtidig skrev titlen. Jeg
> er enig med brokkerne.

Ok. Det er forstået. Jeg skal bestræbe mig på at være mere korrekt for
fremtiden.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-07-09 11:47

> Der er ingen, der brokker sig over, at du har bragt linket.
> De brokker sig over, at du ikke samtidig skrev titlen. Jeg
> er enig med brokkerne.

Også her.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-07-09 12:15

Mark Thomas Gazel wrote:
Kim:

> Også her.

Er der nogen der *ikke* er enige med brokkerne?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-07-09 11:47

> Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er - i stedet
> for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at åbne for at blive
> klogere?

Det ville jeg også synes var rart.

Man kan så undre sig over hvorfor imdb ikke bruger en mere moderne
linkstruktur, så ville problemet være mindre.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-07-09 12:16

Mark Thomas Gazel wrote:
[...]
> Man kan så undre sig over hvorfor imdb ikke bruger en mere moderne
> linkstruktur, så ville problemet være mindre.

Det sker jo at IMDb har flere emner med samme titel, f.eks. en film og
så senere en serie-spinoff med samme titel, eller en ældre film og en
remake.

Desuden er jeg ikke sikker på at de har specielt mange ressourcer derinde...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-07-09 19:44

> Det sker jo at IMDb har flere emner med samme titel, f.eks. en film og
> så senere en serie-spinoff med samme titel, eller en ældre film og en
> remake.

Det tænkte jeg også på, men de bruger jo filmtitlen i sidens html-title
tag. Står i øverst i browseren.

<title>Joe's Apartment (1996)</title>

Samme info kunne bruges til at lave fx:

joes-apartment-1996

Det er standard i fleste cms nuomstunder.

> Desuden er jeg ikke sikker på at de har specielt mange ressourcer derinde...

Det kan så være. Og de har jo været meget tidligt ude, så det, der er
standard for alle andre nu, var det ikke, da imdb startede.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-07-09 12:12

Jørgen Grandt wrote:

> Hvad er grunden til at du ikke bare fortæller hvad titlen er - i stedet
> for /kun/ at poste et link, som man er nødt til at åbne for at blive
> klogere?

Det er sjældent jeg er enig med Jørgen Grandt, men dette er en af
undtagelserne. Vi sidder her og læser i vores newsreaderprogrammer, og
så er det ret irriterende at skulle åbne en helt *anden* *slags*
program: en webbrowser.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-07-09 12:08

Mark Thomas Gazel skrev:

> Man kan så undre sig over hvorfor imdb ikke bruger en mere moderne
> linkstruktur, så ville problemet være mindre.

Moderne, ligefrem? IMDb brugte engang adresser med titler og navne,
men lavede det om. Den metode, for eksempel Wikipedia bruger i dag, er
praktisk på en måde, men når der er specialtegn i sidetitlen, kommer
der sære koder i adressen, og hvis adressen slutter med en parentes,
får folk problemer med dem på Usenet.

IMDb fortæller selv om deres valg. I trådens ånd citerer jeg, samtidig
med at jeg giver adressen:

//
IMDb URLs for people used to contain the text of their names (the same
was also true for titles a long time ago), but we have moved to a
scheme where the URLs for both people and movies contain a unique and
permanent identifier. There are a number of reasons we did this:

Consistency: URLs for names and titles are now all exactly the same
length and structure. This simplifies our website software, making us
able to serve pages that are smaller and that load quicker. This is
also the URL scheme we use on IMDbPro.com.
Permanency: People sometimes change their names due to marriage or
other reasons. IMDb also does a considerable amount of name
manipulation behind the scenes to assure authority and consistency.
With the new scheme, the URL for a person will remain the same
regardless of any changes to their name. The same is true for movies,
which can change titles several times before release, or be known by
different titles in different countries.
Portability: Most titles and names contain spaces; many also contain
exotic letters -- all of which need special encoding to appear in
URLs. Different browsers and e-mail systems also handle the encodings
differently, which has in the past led to broken links or mangled
URLs. A good example of this is Hólmfríður Þórhallsdóttir, who
appeared in the 1981 Icelandic film Óðal feðranna. URLs constructed
from these kinds of names and titles often break when passed through
different pieces of software. It's also much easier to verbally
communicate our new URLs than our old ones.
//

http://akas.imdb.com/help/show_leaf?howtolink