Apocalyptica
Fra : Steen

Dato : 20-07-09 17:02

Jeg lånte den der Mel Gibson film på biblotek, som der var så meget
postyr omkring, da den udkom. Da det var en biblioteksfilm, nåede jeg
kun at se omkring tyve minuttet, før dvd'en ikke kunne læse mere.
Det talte sprog var "mayansk" eller hvad det nu hedder. Fortsætter det
resten af filmen igennem, og er det en film der kan anbefales at se?

--
iPhoneSteen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-07-09 18:56

Steen skrev bl.a.:

> Det talte sprog var "mayansk" eller hvad det nu hedder. Fortsætter det
> resten af filmen igennem,

Det gør det så vidt jeg husker.

> og er det en film der kan anbefales at se?

Bestemt! Jeg gav den 4 stjerner ud af 4 på min private skala og en ren
10'er på IMDbs.

http://www.imdb.com/title/tt0472043/

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-09 23:29

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det talte sprog var "mayansk" eller hvad det nu hedder. Fortsætter det
> resten af filmen igennem, og er det en film der kan anbefales at se?

Ja, og i særdeleshed ja. Det er en fremragende film.

Fra : Jesper

Dato : 23-07-09 18:34

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> Det talte sprog var "mayansk" eller hvad det nu hedder. Fortsætter det
> resten af filmen igennem, og er det en film der kan anbefales at se?

Den hedder "Apocalypto" og er særdeles fremragende. Og ja, de taler
Yucatan Maya, som sproget hedder, filmen igennem. Der er i al fald knald
på liggehønen. Apocalypto spiller i 139 min og er ikke ét minut for
lang.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-07-09 20:03

Jesper escribió:

> Den hedder "Apocalypto" og er særdeles fremragende. Og ja, de taler
> Yucatan Maya, som sproget hedder, filmen igennem.

Eller på dansk: yukatekisk, et sprog af mayafamilien.

http://lakjer.dk/mikkel/blog/2005/11/mel-gibson-lfter-slret.html

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala: