Vil jeg kunne lave en RMA på dette grafikk~
Fra : Stig Sørensen

Dato : 20-09-09 12:52

(Sendt til hardware.grafikkort og videnskab.jura (opfølgning til jura
gruppen)).

Den 29/01/2008 købte jeg online et 8800 GT PCI-E 512MB DDR3 grafikkort
til 1466kr,- inkl. fragt.
Det har i alt siden tid blevet brugt i en stationær computer, som
mediecenter, altså kun visning af film på fladskærm.

Nu har jeg så pludselig fået lidt lyst til at spille igen, og har
været ude og købe tre spil.
(Fallout 3, Mass Effect, og Prototype).

Alle spil kører rigtig godt i høje detaljer. Computeren har det dog
med at fryse i Fallout 3 og Mass Effect, efter en god halv times tid.
(De er noget mere detaljeret end Prototype).
Det er bestemt ikke grundet overophedning, en logning af temperature
afslører at GPU maks rammer de 76 grader.

Jeg har nu undersøgt computeren i hoved og hale, udskiftet
strømforsyning, RAM, dobbelttjekket luftgennemstrømning etc, og kan
ikke komme på andet end at det må være grafikkortet.

Har så Googlet løs og fået bekræftet min teori:

http://forums.lotro.com/showthread.php?t=117836 (der findes rigtig
mange andre forums med ligende tråde).

Nu har jeg så forsøgt at underclocke memoryen 50 Mhz og kæresten er
igang med at spille Fallout 3 for at teste om den så stadig fryser/
låser.

Men nu til mit spørgsmål:
Vil jeg kunne lave en RMA på dette?
Er det tilfredsstillende at man skal underclocke et grafikkort for at
det skal kunne klare lidt krævende spil (ikke varmeproblem).?

Jeg vil naturligvis gerne undgå at skulle betale 90kr,- i fragt til
forhandler for RMA, for blot at skulle betale 500kr,- for 1 times
tekniker for at få kortet tilbage igen.

Mvh
Stig

Fra : sls \(2770\)

Dato : 21-09-09 13:08

<<"Stig Sørensen" <stig.sorensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
<<endt til hardware.grafikkort og videnskab.jura (opfølgning til jura
<<uppen)).

<< nu til mit spørgsmål:
<<l jeg kunne lave en RMA på dette?
<< det tilfredsstillende at man skal underclocke et grafikkort for at
<<t skal kunne klare lidt krævende spil (ikke varmeproblem).?

Ved det ikke, det bliver nok svært...

Men har du tjekket om der skulle være kommet en ny firmware til dit
grafikkort?

Mvh Sid

Fra : alexbo

Dato : 21-09-09 14:26

"Stig Sørensen" skrev

>Jeg har nu undersøgt computeren i hoved og hale, udskiftet
>strømforsyning, RAM, dobbelttjekket luftgennemstrømning etc, og kan
>ikke komme på andet end at det må være grafikkortet.

Ikke nogen imponerende følgeslutning, i stedet for at kontrollere
grafikkortet, kontrollerer du noget andet og kommer så frem til at fejlen
nok er grafikkortet.
"Hvad skulle det ellers være" ,"Hvis ikke det er ham der har gjort det, hvem
er det så", sådan foregår det ikke heldigvis ikke.
Der har været et tyveri her i Brugsen, et brugstyveri, de andre har ikke
noget i lommerne, du må være tyven vi kan ikke komme på andet.

Hvis dit grafikkort virkede i en anden maskine og dens grafikkort virkede i
din, ville der være en smule mening i tingene.
Som det er nu har du muligvis bare købt et grafikkort der ikke spiller
sammen med dit bundkort, eller du har elendige kabler, eller noget andet.
Du har købt et kort for 1½ år siden proppet det ind i din maskene, nu kører
det ikke ordentligt det må være kortet, det er lige nemt nok.

Men noget andet er at for at reklamere over kortet skal du være sikker at
det overhovedet kan forventes at kunne det du vil, i din maskine.

mvh
Alex Christensen

Fra : kwdemant

Dato : 21-09-09 14:40

alexbo skrev:
> [...]

> Der har været et tyveri her i Brugsen, et brugstyveri, de andre har ikke
> noget i lommerne, du må være tyven vi kan ikke komme på andet.

Jeg har aldig hørt om et brugstyveri foretaget i et supermarked

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 21-09-09 15:16

"kwdemant" skrev

> Jeg har aldig hørt om et brugstyveri foretaget i et supermarked

Næh det forekommer ikke så ofte.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 21-09-09 19:53

"kwdemant" <news@kwdemant.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldig hørt om et brugstyveri foretaget i et supermarked

Det var i " Brugsen "...og tyverier af bygninger forekommer.

http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3371154%2c5%2c3

"Politiet fik en noget anderledes anmeldelse onsdag aften, da en mand
ringede og sagde, at både stuehus og lade var blevet stjålet"

mvh
JBH

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-09-09 05:02

On Sun, 20 Sep 2009 11:51:32 -0700, Stig Sørensen wrote:

> [...]
>

> Jeg vil naturligvis gerne undgå at skulle betale 90kr,- i fragt til
> forhandler for RMA, for blot at skulle betale 500kr,- for 1 times

Det er altid besværligt at lave RMA på noget med periodisk fejl, og så
har du ovenikøbet haft kortet i over 1 1/2 år. Så selvom du har
reklamationsret overfor produktionsmessige fejl og mangler, så er du
stadig afhængig af at 1) kortet vil opføre sig sært den dag og 2) sælger
vil anderkende at han er ansvarlig for fejlen. Jeg ville leve med det.
Brugtprisen er ikke engang en teknikertime værd.

--
Lasse Jensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 23-09-09 23:10

hvad med at prøve kortet i en anden maskine som ikke har problemer
med sit grafikkort eller måske prøve at låne et tilsvarende kort
for at se om det er din maskine eller kortet den er gal med..

kan være mange ting, jeg ville nok starte med at lave en
helt ny windows install, det hjælper tit

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-09-09 01:03

Stig Sørensen skrev

> Den 29/01/2008 købte jeg online et 8800 GT PCI-E 512MB DDR3 grafikkort
> til 1466kr,- inkl. fragt.

> Computeren har det dog med at fryse i Fallout 3 og Mass Effect,
> efter en god halv times tid.

Knægtene kører med 8800 GT i deres maskiner 24/7 uden probs - bla
Fallout 3
Hvordan er din maskine ellers bestykket?

XFUT: dk.edb.hardware.grafikkort

- Peter